schopjes en krampen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by malika74, May 2, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. malika74

malika74 Lid

Feb 1, 2007
    67
    0
    0
    hoi, ik zit met een vraag over het bewegen van de baby, mijn eigen gynacoloog is op vakantie en ik moet over 2 weken pas weer komen.

ik ben voor de 4e keer zwanger mijn eerste kind is overleden na de geboorte toen ze 7 weken was aan het sydroom van zellweger.

nu heb ik ondertussen een andere partner en samen hebben we 2 gezonde kinderen en ben ik zwanger van de derde. vanaf de 16e week voel ik af en toe een schopje maar soms voel ik dagen nix en ik ben pas 19 weken as vrijdag en ik heb het vaker mee gemaakt maar ik ben alles kwijt helemaal de kluts kwijt en denk dat als ik een dag nix voel er is iets mis met de baby vanaf welke week moet je echt goeie schopjes gaan voelen nu zijn het nog hele zachte belletjes waardoor ik denk dat i kze niet altijd voel omdat ik druk bezig ben met de kinderen.

ik ben zowiezo super paranoide in de zwangerschap en daarna ook :( maar dat komt gewoon door wat ik heb meegemaakt met mijn eerste kind.

maak ik me weer gewoon zorgen voor nix en hoef je nog niet dagelijks goeie schopjes te voelen met 18 en halve week?

ik hoop dat je me weer rustig kunt laten ademen.

over 2 weken ga ik voor een uitgebreide echo waar alle organen worden na gekeken ( ik wou geen vruchtwaterpunctie ) en ik hoop dat ik daarna weer gewoon rustig kan proberen te genieten ( al heb ik dat ook niet gedaan bij mijn docchter en zoon. zwanger zijn is voor mij een en al stress en angst .)

en mijn 2e vraag.

als ik soms hoest schiet er een soort knoop in mijn buik net als kuitkramp maar dan in mijn onderbuik ik kan dan echt niet meer hoesten het doet zooo een zeer. wat kan dat zijn? ik heb het soms ook als ik te snel draai in bed.

sorry dat het zo een lang verhaal is geworden maar wilde het goed uitleggen.

alvast bedankt.

malika

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Malika,

het is helemaal niet gek hoor dat je zo gefocused bent op je kleintje na alles wat je hebt meegemaakt. Maar ik kan je qua bewegingen wel geruststellen, want je hoeft je kindje namlijk pas tussen de 20 en 22 weken voor het eerst te voelen. Meestal als je al een kindje hebt, is dit wel eerder. En je hoeft je kindje pas vanaf 26-28 weken elke dag te voelen! Tot die tijd zijn de spiertjes vaak nog niet sterk genoeg dat hij/zij altijd door de buikwand heen kan schoppen. En als je placenta bijv ook nog eens aan de voorkant ligt, kan dit nog een extra hindernis voor hem/haar zijn.
    Dus daar proberen niet druk om te maken hoor.
    En je kunt inderdaad door een plotselinge bewegingen een soort kramp veroorzaken in je onderbuik. Dat kan in de bekkenbodemspieren schieten, maar ook in je baarmoder. Kan geen kwaad, je kindje zit goed beschermt en merkt hier heel weinig van. Probeer rustig terug te komen naar je oorspronkelijke houding of ga even zitten na een niesbui. Ontspan even voor een aantal minuten en je zult zien dat depijn weer wegtrekt.

Groetjes Brigitte

3. malika74

malika74 Lid

Feb 1, 2007
    67
    0
    0
    hoi,

Fijn om te horen allemaal, ik heb de baby trouwens de laaste dagen weer wel goed gevoeld hoor :D

en ik heb ook last van erge bekkeninstabiliteit dus als je zegt naar de bekkenbodemspieren schieten snap ik waar de pijn vandaan komt maak me gelijk niet zo druk meer :D

hartstikke bedankt voor je reactie .

liefs malika

Share This Page