waterpokken

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by inge1975, Apr 23, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. inge1975

inge1975 Fanatiek lid

Mar 21, 2007
    1,544
    0
    0
    Vraagje?
    Op dit moment heerst er waterpokken bij het kinderdagverblijf.
    Nu heeft mijn zoontje de waterpokken nog niet gehad maar ik als kind ook niet.
    Kan dit gevaarlijk zijn als ik ze nu tijdens mijn zwangerschap alsnog krijg?
    Alvast bedankt

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hi inge,

Ja dit kan gevaarlijk zijn voor de ongeboren vrucht als je zeker weet(vraag na aan je moeder) dat je het niet hebt gehad in je kinderjaren dan kan je contact opnemen met de huisarts om er eventueel voor ingeent te worden.

Groetjes imke

3. inge1975

inge1975 Fanatiek lid

Mar 21, 2007
    1,544
    0
    0
    ik heb echt geen waterpokken volgens mijn moeder gehad maar kan ik dan nu nog ingeent worden ondanks dat ik zwanger ben?
    Bedankt voor je antwoord

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Inge,

nee, je kunt je niet tijdens je zwangerschap laten inenten. Via je huisarts moet je een recept regelen zodat je dit na de zwangerschap kunt laten doen via de GG&GD.

Groetjes Brigitte

5. inge1975

inge1975 Fanatiek lid

Mar 21, 2007
    1,544
    0
    0
    ok maar wat moet ik dus op dit moment doen.
    Alvast bedankt voor jullie antwoord

6. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Inge1975,

je kunt niets doen, behalve uit de buurt blijven van kinderen met waterpokken en als je denkt het zelf te hebben, meteen even aan de bel trekken bij de vk.

Groetjes Brigitte

7. inge1975

inge1975 Fanatiek lid

Mar 21, 2007
    1,544
    0
    0
    Dank je brigitte. Ik heb vorige week woensdag mijn bloed laten testen op antistoffen. Aangezien ik al een zoontje heb die ook nog geen waterpokken heeft gehad wordt het moeilijk om evt uit zijn buurt te blijven. Krijg woensdag de uitslag hoop dat ik toch antistoffen heb en zo niet weet ik ook niet meer wat ik moet doen. Dank je wel voor je antwoord. groetjes Inge

Share This Page