Hallo, Doordat mijn menstruatie niet op gang kwam heb ik een paar maanden geleden provera voorgeschreven gekregen van de huisarts. Tijdens die kuur werd ik ongesteld. De maand erop werd ik na 34 dagen ook ongesteld. De provera had dus aangeslagen. Nu blijft mijn menstruatie uit en heb ik negatief getest met de cb . (ben al ruim 10 dagen overtijd). Heeft iemand hier ervaring mee? Bedankt!
ik heb ook provera geslikt. In januari en in februari werd ik ook uit mezelf ongesteld. In maart ook en in april niet dus ik na 5 dagen na mijn nod testen een vage positief. Week erna na de gyn voor controle en gezegd van de vage test. Inwendige echo gehad en een test via het ziekenhuis negatief. Na twee weken misselijk zijn en nog steeds niet ongesteld weer een test gedaan en die wees positief. Bij de gyn twee weken later en inderdaad positief. Dus wacht nog even een paar dagen en doe dan nog een keer een test veeel strekte ermee.
Het kan zijn dat je al die maanden geen eisprong heb gehad... Provera zorgt er alleen maar voor dat je baarmoederslijmvlies zich opbouwt en dan weer afbreekt (menstr.) Het kan zijn dat hierdoor je lichaam 'gefopt' is en dat daarna je cylcus weer een beetje op gang komt.