Ik weet dat er echt al een miljoen topics hierover zijn, maar ik wil het toch ook even kwijt... Ik krijg helemaal de zenuwen van het feit dat ik mijn zoontje ineens regelmatig op zijn buik in bed aantref! Hij sliep al een tijdje liever op zijn zij dan op zijn rug, maar nu dus die buik. En laatst lag hij ook met zijn neus in het matras. Pffff ik durf zelf nauwelijk nog te slapen. Ik hang regelmatig met mijn neus boven zijn bed om te kijken hoe hij er bij ligt. En meneer slaapt al slecht (is heel vaak wakker 's nachts, overdag is ook geen succes), als hij ook nog eens een moeder heeft die hem continue weer op zijn rug draait waar hij dan ook nog eens wakker van wordt, schiet het helemaal niet op met dat slapen. De donkere kringen onder zijn ogen worden dan ook steeds groter! Lang geleden hebben we in onze familie een geval wiegendood gehad. Ik weet dat de omstandigheden toen anders waren, maar die angst krijg je toch ongewild mee. Kan iemand me helpen wat meer vertrouwen te krijgen? P.S. hij draait vlot van rug naar buik, maar andersom moet hij nog veel oefenen
Mijn buikslaper-sinds-hij-een-paar-weken-oud-is slaapt nu opeens af en toe op zijn rug Kan je niet helpen om vertrouwen te krijgen, met name door dat geval in je famillie kan ik je bezorgdheid wel begrijpen. Maar hier dus ook een buikslaper, zonder matjes en dingetjes (al kun je die aanschaffen als je dat een beter gevoel geeft) en ook zonder wallen
hier hetzelfde..mevrouw slaapt ineens op haar buik. Alleen doet haar hoofd niet opzij... heeeel eng! Hebben er even bijgestaan en blijft echt met gezicht naar beneden liggen. Dus nu hebben we een Aerosleep gekocht en nu geeft me dat echt een heeeel fijn gevoel. Veel meer rust want weet dat ze kan ademen. Ga nu ook gewoon nog kijken maar veel minder stress. Ik had zo'n matras gelijk moeten aanschaffen stresskip die ik ben
her ook 2 kinderen die dat ond de 6 a 7 maanden ook ineens gingen doen. Ben alleen nooit bsng geweest, omdat ze het zelf deden en ik er alle vertrouwen in ze had. Ze lagen ook altijd netjes met hun hoofdjes opzij. Ze zijn allebei nu al weer groter, maar slapen nog altijd op hun buik.
Hier ook een mannetje die vanaf een maand of 6 opeens een buikslaper werd. Wij hebben gelukkig een aerosleep, vind het toch wel een fijn idee dat hij ook wanneer hij met zijn neus naar beneden ligt goed kan doorademen.
Ook hier een buikslaper, wij laten het maar. Hebben het vertrouwen dat het goed gaat. Slaapt altijd met zijn hoofdje naar de zijkant en draait lekker van links naar rechts. Hebben toendertijd een aerosleep (op fora's veel geprezen)overwogen maar die werdt ons afgeraden door verkoper, schijnt een marketing stunt te zijn. Er is namelijk niet bewezen dat ze voor extra veiligheid zorgen, ook niet juist niet veiliger is voor babies. Men heeft toen ons gewezen op de volgende website: AeroSleep - Producten veilig/onveilig deel2 Hoop geld voor mogelijk enkel het vertrouwen van ouders (zoals zoveel producten).
Hier een buikslaper vanaf 1,5 week oud. Tuurlijk was dat weleens spannend of eng. Ik ging vaak kijken en luisteren. Maar ik had al snel vertrouwen. En als ze zich kunnen omdraaien, dan zijn ze al heel sterk hoor! Wiegendood heeft zo ongeveer niets met verstikking te maken. Wiegendood betekent dat ze geen doodsoorzaak kunnen vinden. En dat het nu veel minder gebeurt heeft echt niet (alleen) met rugslapen te maken. Maar ook met bijv te warm kleden. Ze kunnen de warmte namelijk goed aan de voorkant en hoofd en voeten kwijt. Dus letten op niet te warm kleden. Altijd goed ventileren en niet in huis roken. En dat laatste komt nu ook veel minder voor dan vroeger. Dus ik zou zeggen: laat je kindje lekker liggen. Spiek af en toe eens, maar je zult snel vertrouwen krijgen hoor!
Ik doe mijn best! Van de week op mijn vrije dag ben ik tijdens zijn slaapje er maar bij gaan liggen (hij slaapt nog bij ons op de kamer) om het allemaal te observeren. En de laatste paar nachten heb ik een lakentje strak om zijn beentjes gelegd, voorlopig helpt dat nog wel tegen het draaien en kan ik iig tussen zijn wakkere periodes door wat rustige slaap krijgen. Kan ik er langzaam aan wennen Ja, verder doe ik alles wat "men" voorschrijft: idd niet te warm aankleden (zeker omdat we een warm huis hebben), het raam staat altijd op een kiertje (wel ver bij hem vandaan zodat hij niet op de tocht ligt) en roken doen we sowieso niet. Ik vind het alleen wel spannend dat hij permanent verkouden (tenminste, je hoort altijd slijm zitten tussen zijn neus en keel) is en ik hoop dan maar dat hij het niet benauwd krijgt op zijn buik. Maar nou las ik ook dat op de zij slapen net zo risicovol is als op de buik. Dat wist ik dan weer niet. Oh en dat van de aerosleep had ik inderdaad ook gelezen. Ik heb 'm dan ook niet in huis.