Bij mijn dochter van 9.5 maand wordt morgen een pavlik bandage aangemeten ivm HD. Zijn hier meer mensen die hier ervaring mee hebben? Welke kleren trek je ze aan? En hoe doe je dat met een autostoel? Ze zit niet meer in de maxi-cosi maar al in een opvolgstoel....maxi-cosi tobi..... Ik ben erg benieuwd naar ervaringen!!!
Hoi, Mijn dochter zit er momenteel alleen nog maar 's nachts in. Toen ze ze overdag droeg deed ik haar lange kousen aan (of bij maillot het broekje eraf knippen). Bij de Hema en wibra had ik harembroeken gekocht in een paar maten groter. Deze stof hiervan is lekker soepel en ook verkrijgbaar in leuke kleurtjes. Ideaal hier!! Soms viel het helemaal niet op dat ze een 'beugeltje' aanhad. In bed had/heb ik een opgerolde handdoek onder de benen liggen zodat ze meer steun heeft. In de autostoel (mijn dochter zat nog wel in maxi-cosi) hoefde ik niets te leggen, ik denk dat dat bij de grotere autostoel ook niet hoeft. (gevoelsmatig zou ik de stoel wel iets kantelen). Wat een moeilijke leeftijd trouwens? Is ze nu niet volop in ontwikkeling qua kruipen etc? Mijn dochter mocht de 'beugels' overdag af bij 7 maand, 2 weken later kroop ze al en ging ze staan bij tafel/ bank etc. Als ik ze nu om doe voor de nacht kruipt ze ook gewoon met de 'beugels'. Toevallig moet ik vandaag naar Zwolle voor controle en hoop ik dat ze ze 's nachts ook niet meer om hoeft. Succes vandaag!! De eerste dagen zal ze wel wat tegensputteren, maar voor een kind went het snel.
Mijn dochter is nu 3 weken uit de pavlik. Ze heeft hem 3 maanden dag en nacht gehad. Nu heeft ze een camp spreider. Ik deed haar maillots en leggings aan en daaroverheen een wijd jurkje. Deze had ik wel een maat groter,zodat het lijfje over het "borst tuigje" van de pavlik kon. Thirza paste met haar pavlik gewoon in de maxicosi en in de wagen, omdat de pavlik vrij flexibel is. Met de camp spreider past dat niet, omdat daar een metalen beugel tussen zit. Mijn dochter trok alleen wel de laatste weken steeds het klittenband los, zodat haar benen vrij waren. Dus met een ouder kindje zul je dat misschien ook wel hebben. Ook werd het klittenband vrij snel lam, dus dat moest tussendoor vervangen worden. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel. Succes met je dochtertje.