kans op overstimulatie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door fiona1983, 24 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb vanmorgen mijn 2e fm gehad en nu blijkt dat er 22 follikels groeien tussen de 12 en 18 mm en nog eens 8 tussen de 10 en 12 mm... kans op overstimulatie dus...

Nu spuit ik normaal 150 ie menopur en heeft de gyn aangegeven dat ik vanavond niks moet spuiten en dan morgenochtend terug moet komen.
    De hoop is dan dat de grote follikels doorgegroeid zijn en de kleintjes niet.
    Ze geeft aan 50-50 kans dat het nog door kan gaan... ik baal natuurlijk heeeeeel erg!!
    Heeft iemand van jullie ervaring met deze kans op overstimulatie voor de punctie, zo ja, wat was jullie ervaring hoe ging het verder?
    En heeft iemand nog tips over wat ik zelf wellicht kan doen om te zorgen dat het goed gaat komen?

Ik hoor graag iets van jullie want zit nu echt zo te balen!!

2. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    Veel water drinken..en rusten!
    Ik duim dat het goed komt!
    Succes!

3. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

29 dec 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Fiona,

Ik had praktisch hetzelfde als jou 2 weken terug, 29 follikels, vanaf dat moment moest ik gaan wegen, buikomvang meten en me rustig houden met veel drinken.

De spuit die ik savonds moest zetten hebben ze bij mij ook al een dag eerder gestopt in de hoop dat de 14 en 15 mm eitjes ook zouden doorgroeien. Ik moest bijna elke dag voor een echo en bloedondrrzoek en bij mij twijfelden ze er ook aan of ik de punctie zou mogen doen maar ondat ik me netjes en braaf aan de voorschriften van de gyn gehouden vooral veel rust en HEEEEL veel drinken.

Uiteindelijk godzijdank wel de punctie gehad, daarbij had ik idd 29 eitjes waarvan 21 volgroeid en daarna kregen we te horen dat we 14 embryo's hadden waarvan we 1 terug hebben geplaatst gekregen en uiteindelijk 10 cryo's!

Sindsdien heb ik me ook nog erg rustig moeten houden en vaak naar ziekenhuis voor bloedtesten en echo's maar alles lijky ju toch goed te komen.

Ik denk dus zelf dat het erg goed helpt om vooral rustig aan te doen (als echt op de bankhangen) en heel veel drinken.

Daardoor vergroot je je kansen op een punctie en tp verklein je de mogelijke risico's!

Succes! Komt vast allemaal goed! Wanneer zou je voor de punctie moeten?

Liefs hopefulness!

4. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    dank jullie voor de reacties dames!! Fijn... ik ben vandaag begonnen met bankhangen, heb het werk al gebeld dat ik morgen in elk geval ook thuisblijf en dat als ik kans heb dat het doorgaat ik de dagen erna ook niet kom werken... zal dan dus inderdaad echt op de bank blijven hangen...
    Wanneer ik de punctie heb weet ik nog niet... morgen eerst de echo afwachten wat er gebeurd is en dan kijken ze pas weer verder...
    @hopefulness, Voor jou de wachtweken alweer bijna voorbij zie ik... spannend!! heb je er een goed gevoel over?

5. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

29 dec 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Fiona,

Goed plan! Mijn baas was echt heel erg meegaand dus was het ook geen probleem om thuis te blijven/werken hoop dat dat voor jou ook zo is!!

En ja.. stiekem wel goed gevoel over maarja je weet het natuurlijk nooit zeker, misschien komt het ook wel omdat ik het zo graag wil maar ik hoop donderdag een positieve test te krijgen!!! Heb stiekem vanochtend al getest met een clearblue en die zei niet zwanger (wat nog erg goed mogelijk is 7 dagen na tp) maar toen ik hem eruithaalde om weg te gooien (het teststaafje) en toen waren er toch echt wel 2 strepen te zien dus ga morgen nog ff testje halen gewoon met lijntjes haha echt deze spanning is echt niet normaal haha. Voor jou ook eerste keer icsi dit??

Succes met bankhangen! Doe ik ook nog steeds haha

Succes meid!

6. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    ja voor mij eerste keer icsi... spannend zeg!!
    Ja mijn baas is ook heel meegaand, erg fijn... zei toen ik straks belde eigenlijk zelf al dat ik maar thuis moest blijven...hoefde ik niet eens aan te geven...

Ik ben benieuwd meid, spannend hoor!! Laat je wat weten?

7. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

29 dec 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat kom je absoluut te weten! :D wel beter dat je baas ook zo goed meewerkt, voor mij nam dat een heleboel spanningen en stress weg.

Jij succes met de mogelijke overstimulatie ik ga voor je duimen dat je net zoveel mooie emmy's krijgt als ons!

Laat je even weten wanneer je voor de punctie moet?

Liefs,

Hopefulness

8. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    @hopefulness, ja laat ik zeker weten!

Verder nog iemand met tips of ervaringen?

9. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou... vanmorgen wel goed nieuws gehad gelukkig... de punctie mag doorgaan, er waren geen eitjes meer bijgekomen, en ze waren nog wel doorgegroeid, dus wat we hoopten dat ze zouden doen is gebeurt... ik moet wel rusten en ook na de punctie is het nog afwachten of er wel een terugplaatsing mag komen ivm kans op overstimulatie, maar goed... ik hang al op de bank met mijn laptopje, flesje water en kopje thee dus ik ga nergens heen haha..
    Woensdag de punctie... vind het echt ontzettend spannend!!

Daarna extra controles bloedprikken en gewicht enz. goed in de gaten houden omdat ze niet terugplaatsen als er overstimulatie is en ook daarna nog in de gaten houden mocht er wel teruggeplaatst worden ook ivm kans op overstimulatie... maar goed, dat heb ik er allemaal echt wel voor over!

10. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

29 dec 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL

Hi Fiona,

Jeej!!! iig al wel al de punctie in the pocket! als je je gewoon netjes aan de voorschriften houd dan denk ik dat je ook wel de tp krijgt hoor! (hangt natuurlijk ook van de bloedwaardes en echo's af maar dat komt vast wel goed!)

Ik zou er niet te nerveus voor zijn hoor, voor de 1 is het ongemakkelijk en misschien pijnlijk de punctie maar andere vrouwen hebben er nauwelijks last van!

Ik ga voor je duimen dat je veel mooie, goede eitjes gaat hebben! :D (en dat daar dan natuurlijk goede emmy's uit mogen komen!)

Succes!

11. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

29 dec 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Fiona!

Jij hebt vandaag je punctie en ik hoop dat alles goed is gegaan en je veel mooie eitjes hebt! laat je het even weten?

Ik heb morgen test voor Zwangerschap maar ik denk eerlijk gezegd dat ik er al bijna zeker van mag zijn dat dat het geval is ik heb namelijk gisteren testje gedaan, alleen nu nog afwachten wat bloed zegt morgen!

Ik duim voor je dat er veel goede geoogst zijn vandaag en dat er maar mooie emmy's& cryo's uit zullen ontstaan! :)

Groetjes,

Hopefulness

12. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Hey, succes vandaag. Hopelijk krijg je deze ronde nog een TP, en anders volgende ronde misschien TP in eigen cyclus met de oogst van vandaag. ;)

13. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou dames,
    punctie ging goed vandaag... mooie oogst!! Flinke oogst ook... 18 eitjes...
    Nu lekker op de bank... vrijdagochtend moet ik bloed laten prikken en dan wordt bepaald of de punctie diezelfde ochtend door mag gaan of niet... spannend!! Ik ga in elk geval zorgen dat ik vandaag en morgen zo min mogelijk van de bank af kom, heeeel rustig aan doe en heel veel drink... hopelijk dan mooie kans op een tp...

hopefulness... wauwww super proficiat met je zwangerschap!!! Oo ik hoop ook echt op zo'n mooi resultaat over 2 weken, maar goed... eerst maar eens even afwachten of de punctie mag vrijdag en dan begint het wachten... jij geniet ervan!!

14. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

29 dec 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL

Vet goed!!! :D voel je je ook goed? was het erg pijnlijk? Ik hoop van niet! en inderdaad, lekker zitten op de bank en niks doen en veel slapen en heeeeeeel veel drinken!

En dankje! Ik hoop voor jou hetzelfde!!! :D

Succes met het chillaxen en ik ga voor je duimen dat je terugplaatsing gaat krijgen (ennuh nog een weetje, wanneer je overstimulatie hebt heb je wel 80% meer kans op zwangerschap ;))

15. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    nou... tp ook doorgegaan... 13 embryo's en één top teruggeplaatst... maandag nog extra controle omdat er toch nog kans blijft op overstimulatie, maar ik ben helemaal happy!!

16. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

29 dec 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed Fiona!!!!

Ik ga voor je hopen dat je net zo een leuke uitslag krijgt als mij!!!

Super om te horen dit! Nog steeds rustig aan doen en veel drinken hea ;)

Succes!

Liefs,

Hopefulness

Deel Deze Pagina