Hallo dames mijn naam is saskia. Na ruim 16 jaar is de datum dan geprikt 06-08-2010. Echt heel erg spannend we hebben er erg veel zin in. Nou vraag ik mijn af wij proberen nou al 18 rondes om zwanger te raken en hebben nou ook een afspraak gemaakt bij de HA om te kijken of er problemen zijn, hopelijk niet natuurlijk en lukt het ons ook om binnenkort zwanger te raken. Waar moeten we rekening mee houden als we zwanger zijn op onze trouwdag. Zijn er dames met ervaring? groetjes saskia
Wij zijn nu in ronde twee en gaan in september 2009 (aaah over 4.5 maandjes al!) trouwen. Wij hebben zelf besloten om er niet speciaal rekening mee te houden. Niet qua mogelijk dikkere buik in een jurk voor mij als ik deze of de komende twee rondes zwanger zou raken, en ook niet in de zomer en dat ik dan misschien met veel klachten van het eerste trimester zou zitten. We willen een kindje en dat is op elk moment welkom.
Ook wij gaan trouwen en wij gaan (nadat ik ong ben geweest) eindelijk voor de 1e ronde. (Hoop ik want mijn aanstaande twijfelt nog een beetje, nu of na de dag) Bij ons is de grote dag al op 10 juli. Ik weet dat je dan misselijk kan zijn ed, maar dat neem ik dan voor lief. Je moet er tenslotte iets voor over hebben En mocht ik nu zwanger raken dan pas ik mijn jurk nog. Brigit
Hi meiden, Ik zal me even voorstellen, ik ben 26 jaar, samenwonend en wij gaan 16 juli trouwen!! Wij hebben er bewust voor gekozen om voor de 1e ronde te gaan na onze huwelijksdag. Dit komt omdat ik nu de pil nog slik en deze zo ga slikken dat ik net voor het huwelijk mijn menstruatie heb en dan dus op onze huwelijksdag eigenlijk weer met een nieuwe strip zou moeten beginnen...kortom we zitten dan gelijk in de 2e week van mijn nieuwe cyclus. Laten we hopen dat mijn "echte" cyclus weer gelijk op gang komt, heb immers 13 jaar de pil geslikt. De reden dat ik niet nu al stop met de pil ligt in het feit dat veel meiden afvallen of juist aankomen, pukkelige huid krijgen etc...doordat ze die hormonen niet meer binnenkrijgen. Zwanger zijn op ons huwelijk en dan het risico lopen erg misselijk of moe te zijn wil ik ook voorkomen op onze grote dag. @Birgit: Spannend meid, jullie trouwen 6 dgn eerder dan ons. Ik snap dat je zegt dat je er wat voor over moet hebben, is ook zo, maar wij de keuze anders gemaakt. Ben jij al lang gestopt met de pil of ander anti-conceptiemidel? Zo ja, hoeland duurde het voordat jou cyclus weer op gang kwam? @ Evenstar: Hopelijk zijn jullie snel zwanger, spannend hoor!! Mag ik jou ook vragen of jij met de pil gestopt bent en zoja hoelang jou cyclus weer op gang kwam? @Saskia: Sorry, eerst een heel verhaal over mezelf terwijl jij deze topic bent gestart met een vraag. Ten eerste van harte proficiat met jullie voorgenomen huwelijk!! De dingen waar je rekening mee zou moeten/kunnen houden (had een vriendin die zwanger was tijdens haar huwelijk en ook trouwde in augustus): - je jurk (geef dus bij het passen aan dat je zwanger bent of mogelijk zwanger kan zijn tegen die tijd); - je schoenen (het is dan hoog zomer en als je dan zwanger bent zal je veel vocht vasthouden in je voeten) en wellicht; - je programma van die dag (je kunt heel moe zijn dus wellicht wil je het dan niet te laat maken die dag). Hopelijk heb je er wat aan, heel veel succes bij de HA, laat je weten hoe het gegaan is? Groetjes, DreamyGirl
Hier nog iemand met trouw en kinderplannen Ik ga 26 juni trouwen ( nog n paar weken :S ) ben al 11 maand bezig met n kleine. had verwacht dat er ondertussen al wel iets aanwezig zou zijn maar helaas. Word nu wel naar de gyn gestuurd gelukkig, word er erg moe van
Skatjuh, wat jammer dat het langer op zich laat wachten Ik hoop dat de gyn snel meer inzicht geeft, er is best veel wat er gedaan kan worden tegenwoordig en misschien is het deze maand wel raak en zit je NET in de eerste maand met je huwelijk DreamyGirl, ik was niet aan de pil, maar had een Mirena. Die doet op zich niks met je eisprong, en je hoeft dan dus niet echt te ontpillen. Maar: ik was niet ongesteld met Mirena (6 jaar geen menstruatie! Echt GEEN probleem! haha), dus ik wachtte eerst wel met spanning af. Uiteindelijk had ik meteen mooi een cyclus van 27 dagen en daarna een van 30, heel netjes. Wij hebben wel besloten om die eerste cyclus af te wachten (een beetje voorzichter rond het midden van die keer geweest), en ik zit dus nu aan het eind van ronde 2. Gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk!
Ik was 6 weken zwanger op mn trouwdag, jammer genog luste ik hierdoor de taart niet, als ik er aan denk word ik weer misselijk en het is toch echt al bijna 2 jara geleden! Je zult vaker moeten plassen dus denk daar aan wanneer je je lingerie koopt....
Haai, Wat leuk dit topic!!! Misschien gaat het ook een klein beetje voor mij van toepassing zijn, ligt er uiteraard aan hoe lang ons wondertje op zich gaat laten wachten... Maar we willen volgend jaar ergens aan het einde van de zomer gaan trouwen Alleen dit willen we onder andere met een groot feest doen enzo, daarom doen we het dan pas (sparen, plannen etc). Maar... we willen liever niet zwanger zijn tijdens de bruiloft (het gaat ons vooral om het feest en dit op onze manier doen) \/ Het gaat een spannende periode worden dus! Hopen dat het niet na al te lange tijd gaat lukken (maakte mezelf in de eerste ronde al gek) want anders wilt mijn vriend het maken van een kleintje vanaf ongeveer september voor een jaartje op een lager pitje zetten En ik denk eigenlijk niet dat ik dat kan... ](*,) @ saskia en evanstar... mocht het nu lukken zitten jullie voorbij het eerste trimester! Heb je zelfs al een mooi buikje tijdens de ceremonie
wij waren al een jaar bezig voor een kleine toen wij gingen trouwen. Dus wij zijn ook gewoon doorgegaan maar helaas tot nu toe nog steeds niks.. als we 1 jaar getrouwd zijn gaan we naar de gyn.
Ja, ik zou dat heel leuk vinden hoor, al een buikje! Het is alleen wat irritant voor degene die de jurk gaat maken, want die moet er genoeg speling in maken en hem op het laatste moment nog kunnen verstellen. Gelukkig is het iemand die we zelf in de vriendenkring hebben en al kunnen inlichten mocht het nodig zijn. Ik durf het niet te hopen, weet je. Ik lees hier zoveel verhalen van meiden die langer dan een jaar bezig zijn... het is niet eerlijk verdeeld he! Hoop voor je Jazy, dat het raak is voor je een jaar getrouwd bent!!
@Dreamygirl Ik ben in oktober vorig jaar gestopt met de pil, we zijn toen overgegaan met condoom. De eerste 5 maanden had ik nergens last van, vrij regelmatige cyclus. Toen 2 maanden ineens 20 en 13 dagen. Dat was denk ik de laatste stuip van de pil. Nu tussen de 21 en 25 dagen, maar meestal zit ik zo rond de 23 dagen. Ik heb vorig jaar al mijn jurk gekocht en kan daar niet meer in als ik al langer zwanger ben, vandaar dat we ervoor hebben gekozen om te wachten tot 2 maanden voor de datum. Het lijkt mij helemaal het einde om zwanger te zijn op de dag zelf. Nu hopen dat het gaat lukken, hihi. En ben niet bang om een beetje een buikje te hebben, als ik gestressd ben heb ik altijd al een buikje. hihi slaat altijd op mijn darmen, dus niemand zal het verschil zien. Ik hoop alleen niet dat ik erg misselijk word.
Ja hoor, 37 weken zwanger en naar het gemeentehuis. Het was superleuk, heel intiem, heel gezellig. Nooit gedacht dat we het zó zouden doen! NB: we hebben gekozen voor geregistreerd partnerschap, zo kan onze zoon erbij zijn als we de akte omzetten in een trouwakte (met groot feest.)
Dames allemaal gefeliciteerd met jullie aanstaande trouwdag en heel veel geluk samen hopelijk worden jullie allemaal snel zwanger en hoeven jullie niet lang te wachten succes. Grappig dat iedereen er dan ook weer anders over denkt. Ik kan me voorstellen als je net wil proberen om zwanger te worden het dan toch even uitsteld als je je datum al geprikt hebt, wij gaan gewoon door met proberen. Bij ons ligt het nu ook extra gevoelig omdat mijn vader erg ziek is hij is net weer thuis uit het ziekenhuis er is COP en longfibrose en chronische leukemie bij hem vast gesteld ook heeft hij aan beide handen zenuwbeknelling (tunnelsyndroom). We beginnen het allemaal net een beetje te bevatten en willen dus nergens mee wachten. saskia.
Ik kan me voorstellen dat als je eenmaal de stap zet om aan kinderen te beginnen je niet meer wilt wachten. Maar er zijn ene hoop dingen die je trouwdag zouden kunnen veranderen. Vaker naar het toilet, je halve trouwdag spugen, niks kunnen, geen champagne of andere alcoholhoudende drank, niet kunnen lopen door je bekken en zo zijn er nog ene hoop andere dingen. Je moet natuurlijk niet van het ergste uitgaan maar je moet er wel rekening mee houden dat het je kan overkomen. Persoonlijk zou ik dan ook pas stopppen met de pil als de trouwdag is geweest zeker als die er bijna aankomt. Toen ik zwanger was van de eerste ben ik d eeerste 5 maanden heel erg ziek geweest. Ik kon niks binnenhouden en spuugde de hele dag. Na 7 maanden ging het pas echt goed en kon ik weer alles eten en spuugde ik helemala niet meer. Ik voelde me die maanden zo vreselijk rot dat ik er echt niet aan moet denken als ik dan had moeten trouwen. Ik heb van die periode ook geen buikfoto's ik kon het simpelweg niet verdragen als iemand er maar naar keek of aanraakte. Bij de tweede zwangerschap kon ik heel slecht lopen en had echt veel pijn ana mijn bekken dus dat had hem ook niet geworden. De derde zwangerschap verliep super en dan had het (zelfs op de laatste dag) prima gegaan. Geen enkele zwangerschap is hetzelfde zo zie je maar maar hou er wel rekening mee dat hij de op een na mooiste dag (ja de geboorte van je kind komt echt op 1) uit je leven kan verpesten. Heel veel plezier met trouwen en heel veel succes met het zwanger worden!
Wij gaan 16 oktober trouwen!! En ben heb eind april mn laatste pil geslikt. Eerst een paar maanden met condooms, maar misschien dat we in augustus of september al wel voor het 'echie' gaan Mijn ervaring is dat het toch allemaal niet te plannen is, dus we zien wel. Eerder dan augustus iig niet, want anders pas ik niet meer in mn jurk (vandaag uitgekozen! joehie!!!) Tsja en met misselijkheid enzo..., hopen natuurlijk van niet, maar bij mn eerste had ik daar vrij minimaal last van. Hopen dat dat bij een tweede ook weer zo is
Gefeliciteerd Mary! Dichtbij ons, wij trouwen in sept. en ik ga volgende week jurken passen Echt leeeeuk, voorpret! En natuurlijk een beetje ruim laten maken dat ding, voor het geval hij nog wat uitgenomen moet worden... pff als het nu raak is loop ik dan al met een aardig buikje. Ja, ik ben juist gewaarschuwd mocht ik in deze zomer zwanger raken... vanwege het beruchte eerste trimester. Het zou idd kunnen dat ik er niet lekker van ben. Ik weet niet, ik ga daar gewoon niet te erg van uit en ik denk dat ik me die dag toch wel raar zal voelen en geen hap door mijn strot zal krijgen. Al is het alleen al omdat ik een JURK aan ga doen en dat iedereen 1.5 uur naar ons gaat kijken! Ik verslik me vast als ik 'ja' zeg. lol.
Hoi meiden, Wij besloten eerder dat we een kind wilden dan dat we wilden trouwen en dus stopte ik met mijn anticonceptie. Een paar maanden daarna vroeg mijn vriend me te huwelijk en ik ben vrijwel meteen weer begonnen met anticonceptie De reden was toen dat ik er niet aan moest denken dat ik niet lekker een borrel kon drinken op mijn eigen bruiloft. Maar als ik er nu aan denk dat ik zou trouwen in mijn eerste trimester...poeh... Ik was vreselijk moe en misselijk en (het ergste) vreselijk depressief. Ik had het niet eens kunnen opbrengen om snel en klein te trouwen in die eerst 14 weken, laat staan een feest... Ik wil helemaal niet zeggen dat het niet kan of iemand ontmoedigen maar wel aangeven dat je echt niet kunt voorspellen hoe je gaat reageren op je zwangerschap en ik zou daar zeker rekening mee houden. Een back-up plan/de mogelijkheid om het uit te stellen of iets dergelijks. Onwijs veel succes en plezier allemaal op je bruiloft en met zwanger raken/zijn!
Ik ben mss naïef maar ik geloof noooooooit dat een zwangerschap mijn trouwdag kan verpesten (of eender welke andere dag). Toen wij voor een kindje gingen, namen we ons voor om te trouwen wanneer ons eerste kindje er was. Ondertussen heeft Toon me dan toch eindelijk ten huwelijk gevraagd en gaan we dit jaar trouwen. Ik zal max. 25weken zwanger zijn als we trouwen. Misschien sta ik er dan met een dikke buik en evt. bekkenklachten en mss ben ik net zwanger en ben ik moe, misselijk,.... maar ik zal me sowieso de àllergelukkigste vrouw op aarde voelen! Wat de praktische kant betreft, ik heb bij het passen van m'n jurk doorgegeven dat we bezig zijn met fertiliteitsbehandelingen, moet gewoon direct laten weten als ik zwanger ben. Voor de rest houden we er geen rekening mee. Zou die dag geen alcohol drinken en de viering is pas om 14u30 dus kan lekker uitslapen die dag. Gefeliciteerd nog trouwens! (wij trouwen op 10/10/09)
Mijn vriend en ik drinken sowieso geen alcohol dus das vast iets wat er voor mij niet toe doet. Maar je hebt groot gelijk, ik heb geen idee wat het met mijn lichaam gaat doen en ik neem een risico. Maar hoe belangrijk die dag ook is, het is maar een dag, en het wordt een feest, maar ik weet niet, het is ook weer niet ZO'N groot ding voor me. We wonen dan ook al 2 jaar samen, en trouwen is ook met name met het oog op de kinderwens, wel zo handig. Misschien is het niet eens raak voor die tijd. Uiteraard hoop ik het wel, reden meer voor feest. Wel een onverwacht prijzig ding, moet ik zeggen. Jee zeg
Haha, ja trouwen is duur zelfs als je het low-budget doet Wij trouwden zonder relatie tot onze kinderwens (trouwen en kinderen stonden en staan voor ons los van elkaar) en wilden een knalfeest, 2 uiteindelijk want we zijn zowel in NL als in het buitenland getrouwd. Als je sowieso al niet drinkt heb je dat probleem vast getackeld Veel plezier en ik hoop dat je je super voelt op je trouwdag!