zwanger worden / mannen en alcohol

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Niene, 30 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niene

Niene Actief lid

28 mrt 2009
    218
    0
    0
    Op alle sites wordt afgeraden om alcohol te drinken wanneer je zwanger wilt worden. Dit geldt zowel voor de vrouw als voor de man. Ik heb hier zelf geen enkel probleem mee en ik drink helemaal niets.
    Mijn vriend denkt hier anders over. Gisteren (29 april) natuurlijk lekker wezen stappen en drinken. Helaas, vruchtbare perdiode. Volgende maand hebben wij een bruiloft van een goede vriendin tijdens de vruchtbare periode. Ik zie de bui al hangen.

Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe jullie (mannen) hier mee omgaan en wat de ervaringen zijn m.b.t. zwanger worden.

Liefs, Niene.

2. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Herkenbaar.
    Ik drink zelf heel weinig; hooguit 3 wijntjes op een week en vanaf mijn eisprong tot aan mijn menstruatie helemaal niet.
    Wij zijn geen echte stappers, maar mijn vriend drinkt wel graag een biertje of een glas whiskey. Hij is zeker geminderd vanaf het moment dat we besloten om voor een kleine te gaan, maar hij drinkt nog steeds. Ik prijs hem wel voor het feit dat hij al veel is geminderd.
    Natuurlijk breng ik het wel af en toe ter sprake. We hebben afgesproken dat hij nu nog wel mag drinken; als ik over een paar maanden nog niet zwanger ben, dan ben ik van mening dat hij wel moet stoppen. Hij zegt nu het er mee eens te zijn. Ik hoop dat het nu gaat lukken, maar zo niet, dan ben ik hele benieuwd hoe hij er tegenover staat.

Het is best een wat moeilijker liggend onderwerp. Aan de ene kant wil je als vriendin zijnde niet over hem moederen en hem als volwassen vent te moeten zeggen wat hij moet doen. Aan de andere kant is het wel de toekomst waar je samen aan werkt.
    Ik denk ook dat 1 avondje drinken niet zo heel kwaad kan, maar als je meerdere avonden per week matig drinkt, dan is het een heel ander verhaal.

Wellicht kun je met hem afspreken dat het nu nog 'mag', maar dat als je over zoveel maanden nog niet zwanger bent, er samen wel aan gaat werken.
    Succes!!

3. Canna

Canna Actief lid

20 apr 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    Een vriendin van mij heeft ook soort van een probleem met haar man hiermee: hij drinkt eigenlijk elke avond wel 1 biertje, en ze zijn toch al een tijdje bezig nu.

Ik vind het eigenlijk bezopen (woordspeling is per ongeluk) dat vrouwen een man daarop moeten gaan wijzen! Een man wil toch ook een kind?! Dan moet je er dingen voor laten.

Ik heb zelf nu een discussie met mijn man over zijn ondergoed. Hij is van zichzelf al warmbloedig en draagt strakke boxershorts van 90%nylon: mooi, maar mogelijk te warm. Ik vind het belachelijk dat ik zo mn best moet doen om hem te overtuigen van het belang van niet te warm ondergoed. Ik moet er dacht ik toch ook het nodige voor over hebben: menstruatie en de daarmee gepaard gaande hormonale invloeden op lichaam en humeur zijn dacht ik niet bepaald niets! Het zijn toch volwassen kerels verdorie! Sorry hoor, maar dit is zo'n beetje mijn frustratie nummer 1.

Oftewel Niene, ik leef heel erg met je mee en zou het hem eens flink onder zijn neus wrijven. (Het heeft bij die van mij wel een beetje geholpen).

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb erg makkelijk praten: mijn vriend en ik zijn allebei bewust alcohol-vrij (ook rookvrij en vlees-vrij trouwens ;)). Dat betekent natuurlijk niet dat er geen dingen zijn die wel eens door me heen schieten waarvan ik denk: kan ik hem daarin 'betuttelen' omdat ik bang ben dat het invloed heeft? Kan ik hem bv. aansporen om net zo gezond te eten als ik, genoeg eiwitten, nog voorzichtiger te zijn op werk (hij is biochemisch onderzoeker), ...

Wij hebben min of meer samen het boek Ik wil zwanger worden! van Zita West gelezen, en ik merk dat hij graag nog meer op goed eten en lichaamsbeweging let- het is immers voor iets dat wij samen willen!

Daarom vind ik eigenlijk dat het vanzelfsprekend is dat je vriend de extra drankjes laat staan. Hij wil toch ook graag dat er snel een kindje van jullie komt? Jij moet er toch ook je levensstijl voor aanpassen? Gewoon rustig aankaarten, hij is zich misschien niet eens bewust dat het schadelijk is.

5. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    Mijn vriend dronk ook bijna elke dag een borreltje maar nu niet meer. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat alcohol niet bevordelijk werkt en hij is er direct mee gestopt. Verder draagt hij nu losse boxershorts van katoen......

6. Kimmiej

Kimmiej Fanatiek lid

8 jun 2006
    1.060
    0
    0
    Limmen
    Hoi Hoi..

Dat ik zwanger werd van Donny waren ik en mijn man allebij dronken :$..
    Ik drink alleen op gelegen heden...maar mijn man houd net als bijna alle mannen van een biertje..

Bij ons maakte het dus niks uit.. als je alles moet doen of laten wat er gezegt word is er niks meer aan ben je net een machine..

Je moet ervan genieten... Lekker sex hebben waneer je wilt en een drankje drinken als je er zin in heb.. Maar net als met alles niet TE veel.. Succes!!!

7. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Hoi hoi,

Hetzelfde probleem hier, alleen dan met roken. We zijn allebei al ruim een jaar geleden gestopt met roken. We zijn sinds maart 2009 bezig met baby's maken.
    Nu heb ik laatst mijn vriend betrapt op het feit dat hij weer was gaan roken, hij zegt maar 1 a 2 per dag, maar dat zijn er al 1 a 2 teveel. Hij moet het sosieso voorzichzelf doen, maar ik was vooral ook boos omdat hij moedwillig het kinderen maken aan het vertragen is. Ik probeer zo gezond mogelijk te leven (weinig alcohol, gezond eten, vitamines innemen, hardlopen, 2dd fruit, etc), waarom hoeft hij dan niets te laten staan? Ik ben toch niet in mijn eentje een kindje aan het proberen te krijgen? Na heel boos en verdrietig geworden te zijn, heeft hij aangegeven het niet meer te zullen doen. Ik hoop het zo! Roken is zo slecht voor het zaad en al helemaal voor het lijf van mijn geliefde :(

8. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    dag lieve dames,

Ik begrijp dat jullie je zorgen maken, heb ik ook gedaan, ik rookte voordat ik zwanger ben geraakt en gelijk gestopt toen ik het wist, mijn man rookt en drink graag een biertje en een whiskey, het heeft ons geluk niet mogen bederven want ben nu zwanger en volgens de vk gaat het allemaal prima, ook qua ondergoed heeft het geen problemen gegeven( strakke boxers)

je hebt alleen kans dat het allemaal wat langer duurt, maar dat zegt niets de ene doet er langer over dan de ander, of je nu super gezond leeft of je kleine verslavingen hebt.

Laat de natuur zijn werk doen en sta er niet te veel bij stil, leef je leven, geniet van jullie vrijpartijen zonder te denken aan een beeb!

laat de natuur zijn ding doen! Succes!

9. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Mijn vriend dronk al niet veel, (lees af en toe met een feestje) maar is op een gegeven moment wel helemaal gestopt. Ook dronk hij geen koffie meer, stopte zijn mobiele telefoon niet meer in zijn broekzak, bleef uit de rookruimte en ging niet te warm in bad. Ik was daar wel erg blij mee, zo hadden we toch ook meer het gevoel dat we het samen deden. (er was bij ons geen aantoonbare reden waarom het niet lukte, dus alle beetjes hielpen)

Helemaal als het echt lang gaat duren probeer je toch alles om je kansen zo groot mogelijk te maken. Het heeft toch allemaal invloed en bij een man wel 3 maanden lang. Zaad wordt ongeveer eens per 3 maanden aangemaakt en je weet nooit wanneer die 3 maanden beginnen.

Als je pas net bezig bent, zou ik me over dat soort dingen nog niet te druk maken. Je kan natuurlijk wel op internet rondkijken wat de effecten zijn en die dan met hem bespreken. Misschien gaat hij je dan beter begrijpen. Dat van 3 maanden effect weten veel mensen bijvoorbeeld niet.

10. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    volgens mij heeft het iets te maken met het volgende:

als je beide super vruchtbaar bent (99%) is er niet zoveel aan de hand wanneer 1 van de twee drinkt/rookt.

als je verminderd vruchtbaar bent (zeg 60%) en je drinkt/rookt kan het zijn dat het percentage nog minder wordt (55%)

als je bijna niet vruchtbaar bent (30%) en je rookt en drinkt blijft er niet zoveel van over..

De percentages zuig ik uit mijn duim maar is alleen om aan te geven hoe het werkt. Veel mensen weten nu nog niet of ze verminderd vruchtbaar zijn of niet. Stel nou dat ik straks na 1 jaar naar de HA ga en mijn vriend zou verminderd vruchtbaar blijken dat zal hij wel geheel moeten stoppen met alcohol vermoed ik en dan maar kijken wat dat uithaalt. Hij lust ook wel een biertje. We hebben nu wel afgesproken dat hij er om gaat denken. Hij heeft een programma gezien waarin werd gezegd dat zaadcellen 3 maanden onderweg zijn en dus 3 maanden later naar buiten komen.. dus dan zul je theoretisch gezien 3 maanden moeten wachten op gezond zaad zonder alcohol/sigaretten aantasting.. niet te vergeten de medicijnen/antibiotica want dat haalt ook wat uit met de kwaliteit van de zwemmers..

11. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    over dit onderwerp heb ik echt flinke bonje gehad met mijn vriend.
    We zijn 1,5 jr bezig en vriendlief heeft al 2 officiele spermatesten gehad met de uitslag 'traag zaad'.
    Met roken was hij gelukkig al gestopt maar een borreltje lust hij ook graag.
    2 glazen alcohol op een avond was meer regel dan uitzondering.
    Ik vond dat hij daar maar eens flink in moest minderen, ik moet al die vervelende onderzoeken ondergaan en ik ben dalijk diegene die 9mnd veel moet laten staan.
    Hij mag er daarom nu ook wel iets voor laten, tenslotte willen we samen een kind.
    Na de eerst test hadden we afgesproken dat hij alleen maar in de weekenden wat zou drinken. Maar ín het weekend ging hij dan een inhaalslag maken en dat zette natuurlijk ook geen zode aan de dijk.
    Na de tweede uitslag kregen we er bonje over want ik wilde dat hij even helemaal zou stoppen en hij vond dat onzin.
    Zijn mening was dat zelfs verslaafden een kind konden verwekken! Ik ben daar zo kwaad om geworden, lekkere instelling.
    Nu drinkt hij heel gematigd in het weekend en ik wilde dan wel met IUI starten (hij wilde dat nog even uitstellen)

Blijft bij ons dus nog steeds een heikel punt.

12. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Even wat rondgezocht op google:

13. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    jeetje heftig.. ga dit zeker aan mijn vriend laten lezen...thanks voor het opzoeken

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Poeh hee.... Ik vind dat je gewoon moet genieten en leven. Wij doen hetzelfde als voordat we een kindje wilden. Dat houdt in: af en toe een glaasje alcohol, af en toe met een feestje een beetje meer drinken, roken doen we niet, we eten gezond, mijn ventje draagt strakke boxers, we hebben een gezond gewicht.
    Ik moet er niet aan denken om er zo naar te leven zeg! Het moet wel leuk blijven hoor. Ik kan me voorstellen dat als je net als Esther78 een vriend hebt met traag zaad, je aanpassingen in je leefstijl gaat doen. Maar dat zien we dan wel. Tot die tijd leven we gewoon en drinken we... met mate!

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sja, ik heb me hier niet zo druk om gemaakt. De kans ligt wel lager als je drinkt en als je een tijdje bezig bent kan ik me voorstellen dat je dan gaat kijken om je kansen te vergroten, maar in het begin? Mijn man en ik waren wel allebei gestopt met roken, maar meer omdat we dat ook wilden...

Het was bij ons de allereerste maand dat we er voor gingen, we waren een weekendje weg en we dachten dat het de eerste maand heus nog niet raak zou zijn. (Bovendien zou het niet schadelijk voor de vrucht zijn omdat er nog geen bloedband is vanaf het begin). We hebben allebei behoorlijk wat gedronken. (Nou is behoorlijk bij mij een glas of 4) En die avond is ons meisje verwerkt... als ik het had geweten had ik het misschien niet gedaan, maar ik ga me er ook niet druk om maken. Misschien heeft het juist geholpen om ons te ontspannen haha...

16. nairam

nairam Actief lid

8 okt 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    Ik ben helemaal mee eens, dat een man er ook wel wat voor over mag hebben, dus er wat voor laten (staan).
    We rookten allebei toen ik de eerste keer zwanger werd, ik ben gelijk gestopt toen ik het wist, maar helaas toch een miskraam.
    Toen heb ik mijn man weten over te halen ook te stoppen en we zijn nu dus allebei nog steeds gestopt.
    Mijn man drinkt ook graag een biertje, maar met mate.
    Ik zelf heb maanden lang de alcohol bijna geheel laten staan, iig na mijn eisprong, maar geen resultaat....
    Nu zijn we 2 weken geleden naar de HA geweest voor de doorverwijzing, in de tussen tijd, was ik jarig, nog een feestje etc etc.. en heb het er lekker 'van genomen' (hihi.. klinkt een beetje veel, maar ik denk gemiddeld toch wel 1 á 2 glazen rose per avond)
    En wat is het geval: nu ben ik zwanger !!!!
    Even onbezorgd, lekker genieten van het leven, we zien wel wat er in het ZH uitkomt en tadaaaaa....
    Toevallig heeft mijn man, als vooronderzoek al wel zijn zaad laten testen en met zijn ( ik denk gemiddeld een flesje bier per avond) was de uitslag goed en ook draagt hij strakke boxershorts.
    En we zijn absoluut niet supervruchtbaar met elkaar, want de eerste keer duurde het ook 10 maand voor dat ik zwanger was en nu 5 maand.
    Ik denk dat je gewoon een beetje geluk moet hebben !!

17. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik ben in verwachting geraakt in feestmaand december en mijn Lief heeft het er in die dagen goed van genomen, qua alcohol. Kennelijk had het op zijn zwemmers geen negatief effect. We hebben er zelfs nog grappen over gemaakt hoe ze al lallend bij mijn ei zijn aangekomen en geen idee hadden wat ermee te doen..en dat de BOB van het stel toen vast wel zijn kans schoon heeft gezien :D

18. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Als je nu echt al langer bezig bent en het wil niet lukken (of als er traag zaad is geconstateerd) dan snap ik dat je alle kansen gaat optimaliseren en ook je wederhelft gaat aanpakken, maar toch niet al meteen.
    Als je alles bij elkaar gaat optellen wat allemaal de kans verminderd op een zwangerschap is het een godswonder dat er nog zoveel vrouwen zwanger raken.
    Mijn man drinkt regelmatig (voetbal op TV etc) alcohol en draagt strakke boxershorts. Daarnaast heb ik flink overgewicht en rookte ik als een ketter (nu niet meer). Statistisch gezien hadden wij volgens alle adviezen volgens mij geen kans om zwanger te raken en toch was het bijna meteen raak.

Probeer het toch die eerste tijd dat je voor een kindje gaat een beetje leuk en ontspannen te houden voor jezelf en je partner. Als hij geen slecht zaad heeft moet je er volgens mij niet te moeilijk over doen als hij eens een keer gaat stappen of tijdens het voetbal bier drinkt.

Succes met zwanger worden en houd het leuk he? ;)

19. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ik vind na 10 rondes echt niet meteen.. mijn vriend heeft het gister gelezen en wil er echt om gaan denken. Hij wil het nog wat verder uitzoeken (bronnen etc)
    Het gaat er meer om wat is handig en verstandig? Wij zijn beide bijna 30 he, dat komt er dan ook nog eens bij. We zijn ook geen 22 meer en dat heeft al invloed op het zwanger worden.. we moeten iets.. kijk ik drink zoizo al bijna nooit en als ik drink is 3 mijn max..
    we zien het ook wel...

liefs

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wat bedoel je Muppet, wat is handig? Ik denk dat voor roken geldt: in beide gevallen (man en vrouw) zeer slecht voor de vruchtbaarheid. En voor drinken: met echte mate zal het niet zoveel uitmaken, maar dat is precies het punt met drinken he. Ik weet niet, de meeste mensen drinken toch graag door tot het punt dat ze het ook merken, en dan is het ook makkelijker om je grenzen niet meer te zien.

Natuurlijk is het niet zo dat ook met een aantal glaasjes op nog prima kinderen kan verwekken, er zijn er genoeg op die manier (zelfs per ongeluk) verwekt, lijkt me. Maar het gaat hier om je kans vermeerderen als het allemaal niet zo snel gaat (of als je gewoon meteen je kans maximaal wilt hebben). Er zijn nog genoeg redenen waarom je vruchtbaarheid verminderd kan zijn, en deze factor heb je zelf in de hand.

Deel Deze Pagina