gaan voor een tweede of nog niet?

Discussion in 'Zwanger worden' started by shenoby, Sep 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shenoby

shenoby Niet meer actief

6 maanden geleden ben ik bevallen van een prachtige dochter.
    de wens voor een tweede is bij ons erg sterk.
    maar daar zit ook gelijk het dilemma.
    wij wonen nog erg klein (willen graag verhuizen naar een koopwoning wanneer het kan)
    Mijn vriend zit momenteel werkloos thuis, morgen weer een sollicitatie dus thumbs up!
    Nu is dit geen goede basis en zou het beter zijn om te wachten.
    maar...... Ik heb endometriose en hoogstwaarschijnlijk ook pco.
    Bij de na controle van de gyn was er op de echo een duidelijk pco beeld te zien. En ik gebruik de prikpil.
    elke keer grapte ik wel tegen mijn vriend zullen we alvast "proberen"voor een brusje??? maar dat wilde hij natuurlijk niet,
    maar nu heeft hij een gesprek opgevangen tussen mij en zijn moeder.
    dat ik graag nog een kindje zou willen en dat ik me afvroeg wat voor effect de prikpil zou hebben op nog een zwangerschap terwijl het verwekken van de eerste al best moeizaam verliep.
    Ik bleek zwanger te zijn 2 maanden voor het intake gesprek op de ivf poli.
    Mijn vriend is na het gesprek zelf gaan nadenken en wilde ons niet te kans ontnemen om nog een kindje te krijgen.
    Nu stelde hij voor om mijn volgende depot niet te gaan halen.
    en dan niet gericht gaan klussen maar gewoon zien waar het schip strand. Het kan sowieso nog een poos duren voordat de provera uit mijn lichaam is en dan het zwanger worden zelf nog.
    dus in principe is er nog tijd genoeg om de schaapjes op het droge te krijgen.
    Maar ik twijfel, zorgen we eerst voor een betere basis?? of proberen we het toch omdat het voorruitzicht is dat we er wel even over doen om zwanger te worden met het risico (nou ja risico... Jullie begrijpen vast wat ik bedoel :p )
    dat het misschien nu ineens sneller raak is.
    wat denken jullie?

2. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Tja, ik zou er niet om twijfelen hoor.
    Als jij weet dat je een betere basis voor je kindje kan creeren al is het over 2 jaar pas, dan zou ik ervoor gaan.
    Een baby heeft nog niet zoveel ruimte nodig, pas als ze ietsje groter zijn.

Al met al, waarschijnlijk genoeg tijd om daarvoor te zorgen.

Mijn mening is dus Ga Ervoor!

Maar ja, je moet het natuurlijk zelf weten he ;)

3. shenoby

shenoby Niet meer actief

ja das waar in het begin zou het zeker wel lukken.
    zels als we hier nog zouden wonen is er wel een mouw aan te passen.

valt me me mee zeg! niet meer reacties?

4. Miranda

Miranda Bekend lid

Jun 6, 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Hoi shenoby

Ik vind het moeilijk om een keuze te maken voor jou. Je hebt al een kleine en weet wat dit voor kosten met zich mee brengt en aangezien je partner nu geen baan heeft snap ik best dat je twijfelt over uitbreiding. want je wilt je kinderen natuurlijk toch het beste bieden.
    Maar als ik aan de andere kant lees over de aandoeningen die je hebt kan het ook nog een poos duren voor dat je zwanger wordt en zou ik zeggen waarom ga je er niet voor.
    Wanneer je nu toch sneller zwanger bent moet je gewoon even roeien met de riemen die je hebt, maar aangezien je al een kleinen hebt hoef je ook niet alles mee aan te schaffen! En heb je de 'pech' dat je er toch langer op moet wachten dat je eigenlijk zou willen dan hebben jullie nog tijd om naar een geschikte woning te zoeken en een baan voor je partner natuurlijk.

Ik wens je heel veel succes met het maken van je beslissing

groetjes Miranda

5. SHENOBY! Ik zou er altijd voor gaan meisje! Het krijgen van een kind is een groot geluk, ook ik heb PCO en ben intussen 34 en de kansen worden rap kleiner. Dus ook wij gaan zachtjes aan klussen!

Waar 3 kunnen eten kunnen er ook 4 eten, qua ruimte is er vast wel een oplossing en aanpassen kan ook als je dat wilt. En met de kleertjes kan je misschien een tijdje samen doen!

Succes met de beslissing!

6. ladiedaa

ladiedaa Bekend lid

Mar 5, 2009
    706
    0
    0
    Rotterdam
    Misschien handiger om even te wachten tot de eerste uit haar spulletjes gegroeid is (bedje, boc etc) , zodat alles doorgeschoven kan worden naar de tweede in plaats dat je een hoop dingen dubbel nodig hebt?

Desalniettemin, als de kans is dat het langer duurt..je weet maar nooit, voor het zelfde geld wacht je en sla je jezelf over een jaar voor de kop dat je gewacht hebt. You never know...

7. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Idd, je moet eerst nog maar zwanger zien te worden, stel dat gebeurd binnen 3 maanden, dan heb je over een jaar een baby.
    In een jaar kan er veel gebeuren! Een huis kopen kan is nu heel gunstig! (Mits je man wel een nieuwe baan heeft tenminste) En een baby heeft idd weinig ruimte nodig.
    Het zou wel errug handig zijn als je eerste kan lopen vorodat jij weer hoogzwanger bent (ivm kinderwagen en tillen e.d.) maar dat is een heel andere "discussie"

Succes!
    xxxx

8. mamamandy

mamamandy Actief lid

Aug 27, 2008
    250
    0
    0
    kerkrade
    als je het echt graag wil
    moet je ervoor gaan

wij zijn begonnen toen mijn zoontje 10 maanden was ik was zo zwanger maar dit is mis gegaan(buitenbaarmoederlijkezwngerschap)
    en nu lukt het niet meer
    wil niet zeggen dat bij jou ook zo is maar ja kan best effe duren

9. Gezond

Gezond Niet meer actief

Heee Shenoby...

Ik kan natuurlijk ook niet voor je beslissen... maar ik zit wel een beetje in hetzelfde schuitje... tenminste qua kansen op een zwangerschap...

Ik zou in jullie situatie er ook gewoon voor gaan! Een kind heeft niet veel nodig om gezond en gelukkig op te groeien... dus dat scheelt... En ja.. het is duur.. maar je hebt alle kosten ook niet in een keer natuurlijk....

Daar komt bij dat je tegemoetkomingen krijgt in de kosten. Zo kan je per gezinslid 1x per jaar een stimuleringsbijdrage aanvragen bij de gemeente (100 euro per gezinslid), je hebt kinderbijslag, kindgebonden budget....
    En die kleine wordt echt wel groot hoor...
    Hoe deden ze dat vroeger??? Zaten ze in een klein huissie met 11 kinderen... weinig inkomen etc.
    De mentaliteit was vroeger heel anders.. en ik zeg niet dat dat altijd goed was... maar een gulden middenweg zou leuk zijn ;)

Stel dat je meteen zwanger raakt... dan is het kindje welkom! Duurt het wat langer dan heb je nog even de tijd...

Aangezien je met Nikki spontaan zwanger geworden bent uiteindelijk zullen ze je nu hoogstwaarschijnlijk toch adviseren het eerst zelf te proberen voordat je weer voor IVF in aanmerking komt ondanks dat je al op de wachtlijst stond....
    Die tijd win je dan alleen maar... Als je nu wacht duurt het langer en je hebt al wat oorzaken die het er niet eenvoudiger erop maken en je leeftijd gaat ook door... Zoveel mogelijk dingen proberen te beperken zou ik zeggen...

maar je moet er wel allebei achter staan natuurlijk!

10. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik sta er absoluut achter.
    het is alleen dat ik iemand ben die vaak als hardste roept dat het makkelijker is een goede basis te hebben.

wat betreft de spullen enz. das geen probleem.
    we hebben sowieso een wieg waar de baby als eerst 5 maanden in komt.
    daarnaast staat er bij mijn schoonouders nog een ledikant dus mocht nikki nog in het ledikant liggen is daar ook geen probleem.
    alle kleertjes heb ik allemaal bewaard met ook veel neutrale pakjes erin. dus gewoon een paar nieuwe kleertjes voor de kleine erbij en klaar...
    en ik zou mijn kinderwagen moeten omwisselen voor een duo.
    maar ja daar kan ik geld voor op zij zetten.
    het grootste probleem bij mij is gewoon het huis en tja dat mijn vriend geen werk heeft.
    maar goed als ik zo alles tegen elkaar afweeg,
    zie ik ook dat er in een bepaalde periode zo veel op zijn pootjes terecht kan komen.
    dus heel voorzichtig denk ik... dat ik die volgende prikpil maar mooi bij de HA in de koelkast laat liggen

11. liebrando

liebrando Niet meer actief

meis ik zou zeggen ga er voor als je hart het zegt! Mijn mannetje werkt alleen en dat is echt geen vetpot hoor, maar wij leven wel met 5 man op zijn loon. Me kleine meis is nu 9 maanden (de 3e dus) en ik wil heel graag nog een 4e. Wij zeggen ook waar 3 kunnen eten kunne ook 4 eten. En onze kids hebben ook echt niet te klagen!

12. shenoby

shenoby Niet meer actief

wat me trouwens opvalt is dat ik zoveel positieve reacties van jullie krijg.
    helemaal super!
    had me al schrap gezet voor een flink staaltje kritiek omdat mijn vriend werkloos is.
    misschien moet ik wat minder doem denken ;)

Share This Page