Curretage en ongesteld worden...

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Lolieken, Mar 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    1,107
    1
    36
    Ik hoop hier een antwoord te vinden of toch een beetje rust.

Een goeie maand geleden heb ik een curretage gehad. Ik heb een week bloedverlies gehad en toen was het over ik voelde me ook goed.

Nu een kleine week geleden kreeg ik krampjes ik dacht mijn eisprong te krijgen (positieve ovulatietest) maar de dag na de zogezegde eisprong had ik wat roze afscheiding. Ik dacht ok, nu komt mijn ongesteldheid eraan. De dag erna was het wat meer maar toen zat er ook bruin verlies bij tussen het roze. Daarna werd het weer minder. Nu zijn we een kleine week verder en sinds gisteren heb ik weer bruin, roze verlies en de ongesteldheid krampjes gaan niet over. Ik voel men buik "werken" zeg maar.

Ik ben eerlijk gezegd wat ongerust. Je hoort zoveel over verklevingen vind ik dat ik er toch een beetje bang voor ben. Vooral omdat het nu al een weekje is dat ik op en af roze/bruinverlies heb maar het breekt maar niet door.

Kan dit normaal zijn wat ik nu heb? Kan mijn ongesteldheid nog gewoon door breken? Of is dit gewoon mijn eerste ongesteldheid? Normaal ben ik maar 4 dagen ongesteld nu is het al een 5 tot 6 dagen dat ik dat verlies heb.

Ik heb al naar mijn gyn gebeld maar die is met vakantie. :( Dus waag ik hier mijn kansje om enige geruststelling te krijgen.

Alvast bedankt!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Lolieken,

het zou kunnen zijn dat je een ovulatiebloeding hebt, al duurt die dan wel wat lang. Misschien is het inderdaad wel gewooon je menstruatie. Meestal is de eerste na een curettage wat heviger, maarsoms is ie ook minder hevig. JE lichaam moet zichzelf weer even herpakken en dat gebeurt bij iedereen anders. Aan een verkleving dnek ik niet direct hoor. Als dat zou zijn, denk ik dat je pas later last zou krijgen en dan ook niet zozeer met bloedverlies, maar met flinke buikpijn. En je bent niet zwanger? Dat het een innestelingsbloeding is? Anders zou ik toch gewoon even afwachten hoor, tot je volgende menstruatie. En je kunt altijd nog proberen je arts te bellen strakjes, als hij terug is...

Groetjes Brigitte

3. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    1,107
    1
    36
    Bedankt mevrouw!

Moet lukken dat ik net zijn collega (van mijn gyn) aan de lijn had en zij zei net hetzelfde. Volgens haar kan het twee zaken betekenen.

1) een innesteling of 2) een cyclus die niet helemaal correct is verlopen.

Ze sprak er ook over dat ik dan echt veel buikpijn zou hebben. Heb wel wat ongesteldheid klachtjes maar ik veronderstel dat het niet dat is dat jullie bedoelen.

Nogmaals bedankt voor je antwoord!

Share This Page