liesbreuk

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by fontana, Jun 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fontana

fontana Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    Hallo,

Ik heb een klein vraagje.. toen ik vorige keer zwanger was van mijn zoontje werd er een liesbreuk geconstateerd, tijdens de bevalling zouden ze tegendruk geven e.d. maar vanwege paniek in de verloskamers is er niets meer mee gedaan. ( vergeten) na de bevalling heb ik niets meer gevoeld van die liesbreuk en heb me niet laten opereren, bleef erbij, stom natuurlijk want nu ben ik weer zwanger (28wk) en ik heb er echt last van. Vooral bij het lopen en na lang zitten. Wat moet ik nou.. mag ik wel bij mijn eigen vk blijven of moet ik onder controle bij de gyn. De vorige keer kreeg ik wel een medische indicatie vanwege die liesbreuk, maar wil dit keer toch thuis bevallen.
    Kan dit kwaad denk je?

alvast bedankt voor t antwoord, groetjes fontana

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Fontana,

het ligt eraan hoe erg de liesbreuk is en wordt. Want kracht zetten kan er lastig zijn met een liesbreuk en in het uiterste geval kan er buikinhoud door de breuk in de bult in je lies komen dat wordt bekneld. Dan is een spoedoperatie nodig en dan is het handig als je al in het ziekenhuis bent. Je kunt er nu verder niets aan laten doen. Wat je zou kunnen vragen is of je vk het nodig vindt een consult te regelen voor je bij de gyn. Of misschien wanneer het erger wordt. (het beleid kan verschillen per regio). Dan kun je overleggen wat hij handig vindt. Je zou in het geval van een negatief advies thuis te bevallen voor een poliklinische bevalling kunnen gaan (die wordt vergoed, dit kun je met je vk regelen)

Groetjes Brigitte

3. fontana

fontana Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    Hoi Brigitte,

Bedankt voor uw antwoord. Ik zal bij de eerst volgende controle meteen informatie vragen aan mijn vk. Hopelijk mag ik toch voor de thuisbevalling gaan, maar als t niet kan, dan is dat ook goed.

groetjes fontana

Share This Page