2e kindje nog steeds niet voelen 20 wk zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door vlinder1990, 6 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinder1990

5 jan 2014
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik voel nog steeds mijn kindje niet.
    ben zwanger van de 2e. ( meisje )

1e voelde ik vanaf 20/21 week. ( jongen )
    morgen ga ik de 20e week in.
    ik lees vaak dat je bij een 2e al vanaf een week
    of 16 kan voelen.

wie voelde 2e kindje ook pas laat?
    Placenta is trouwens weer voor.

Hopelijk krijg ik hier een beetje geruststelling

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Eerste voelde ik met 16 weken (placenta achter) deze rond de 20 weken (placenta voor) allebei meisjes (denk ook niet dat het geslacht er iets mee te maken heeft. Het komt vast snel!

3. lies276

lies276 Niet meer actief

Mijn jongste , de vierde, voelde ik pas met 22 weken! Ook bij mij lag de placenta voor.
    De andere kinderen voelde ik tussen de 14 en 17 weken, dus dit was voor mij ook extreem laat.

4. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik ben nu ook zwanger van ons 2de kindje. De eerste voelde ik met 17 weken, ben nu 18 weken maar tot nu toe nog niets gevoeld. Had wel gehoopt dat dat zo zou zijn. Geen idee waar mijn placenta ligt, voor of achter. Weet ik trouwens van de vorige ook niet.

5. mamavanpoppetje

mamavanpoppetje Bekend lid

15 jun 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    Hier ook zwanger van de 2e en placenta voor. Ik voel niet veel nog
    Soms denk ik dat ik iets voel maar echt duidelijk is het niet. Mijn dochter placenta lag achter voelde ik al met 16 weken.

Je word er zo bezorgd om heh.

6. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Ik heb ook de placenta voor en voel nog niks.. Maar volgens VK is dit normaal. Op de echo's beweegt ze heel veel :)

7. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Ik wilde eigenlijk een soort gelijk topic openen.
    Bij mij ligt m'n placenta, net als bij de andere 2, achter. De eerste voelde ik al vlot, rond de 17 weken, de 2e al eerder en daarbij lag ik rond de 17 weken al wakker van zijn bewegingen ( is ook een heel bewegelijk jongetje ). Nu voel ik af en toe en klein plopje of kriebeltje, maar lang niet zo duidelijk als bij m'n 2 andere jongens.
    Vraag me ook af hoe dit kan.

8. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hier ook de tweede en de placenta ligt voor. Ik voel haar nu wel dagelijks maar dit heeft ook lang geduurd. Rond de 20 weken voelde ik haar duidelijk.

9. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Ik voelde het bij deze tweede ook pas later doordat de placenta voor ligt maar maak je geen zorgen volgens minn verloslundige hief je het kindje pas dagelijks te voelen vanaf 27 weken.

10. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Ik heb 2 jongens en ben zwanger van de 3e jongen. Eerste voelde ik met week of 17, dat was al snel voor een eerste. Tweede voelde ik met 14 weken (manlief met 15 a/d buitenkant!). Dus ik verwachtte dat ik dit kindje ook snel zou voelen, maar pas rond 19 weken werden het duidelijke bewegingen. Ik maakte me er soms ook wat zorgen over, maar ik groeide wel en voelde me zwanger. Placenta bleek half a/d voorkant te liggen, dus kan er mee te maken hebben gehad. Nu zie ik trouwens hele voeten en benen over m'n buik gaan :)

11. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Leuk, ook 3 jongens! Hier ook een echte jongensmoeder :D
    Grappig dat het zo kan verschillen per zwangschap, net als kwaaltjes eigenlijk.

12. Maantje555

Maantje555 Niet meer actief

Ik voelde haar pas rond 25 weken... Ook placenta voor.. Geduld, het komt er vast binnenkort aan!

13. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Dochter voelde ik rond 16w (placenta voor). Zoon voelde ik rond 17w pas voor het eerst (placenta achter).
    Nu nog is er een groot verschil in bewegingen. Dochterlief lag veel meer echt te trappen dus ondanks placenta aan de voorkant voelde ik haar regelmatig heel duidelijk. Zoon-op-komst die schuifelt meer een beetje, beweegt eens een voetje of handje en af en toe wiebelen met zn kontje maar echt trappen doet hij niet. Als ik placenta nu aan de voorkant had gehad had ik m nog wel later gevoeld denk ik. Is gewoon een rustig mannetje want hij doet het verder prima op echo's enzo. Wel blij met placenta aan de achterkant, zodra ik mijn hand op mijn buik leg voel ik bijna altijd wel iets bewegen omdat hij er dan echt helemaal tegenaan ligt.

14. Kelly1908

Kelly1908 Actief lid

15 aug 2010
    381
    0
    0
    Hoi!
    Ik ben zwanger van mijn derde dochter en ook mijn placenta ligt voor deze keer. Ik was in het begin ook ongerust en snapte er niets van. Ik ben nu 27 weken en ik voel haar nu pas een week of 3 a 4 dus meid niet ongerust zijn! ik spreek uit ervaring haha, nu schopt ze me soms zo hard dat ik denk heb je al voetbal schoentjes aan ofzo? hahhaha, succes! Gr. Kel

15. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Zelfs als de placenta achter ligt kan het zijn dat je je kindje pas laat voelt (en zelfs een paar weken later dan de eerste). Hij/zij kan wat minder zwaar zijn, of minder bewegen, of vaker met de rug naar je buikwand toe gedraaid zitten, of een combinatie hiervan.
    Als de echo's er goed uit zien zou ik me voor de 26 weken niet al te veel zorgen maken, en doe je dat toch, dan zal je verloskundige/gyn het vast niet erg vinden als je een keertje belt :)

16. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Vandaag heb ik de 20 weken echo gehad (iets eerder) en zag je de baby heel hard schoppen op beeld en ik voel er niks van :) ze liet ook zien waarom dat was en legte uit hoe dik de placenta is en dat die werkt als soort stootkussen op het moment , daarom voel ik niks van al dat geschop in mijn buik , dus dat is heel normaal :)

17. vlinder1990

5 jan 2014
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties :)
    Dat stelt me wat gerust!
    Hopelijk ga ik m'n meisje snel voelen.

18. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook placenta voor. Ik voelde onze babyboy al wel heel vroeg maar echt mini kriebeltje. En nu nog steeds amper. Komt vanzelf. Heel druk mannetje op echo haha.

Deel Deze Pagina