Beetje bruin bloed

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door NikkiF, 4 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo.

    Ik ben heel erg geschrokken. Ik ben 6 weken zwanger en dit is mijn verhaal. Wat is uw mening ?

    Donderdagavond bij het afvegen had ik bruin aan het papier. Niet dat het echt drupelde, alleen bij het afvegen. Ik was compleet in paniek en was ook nog eens in de stad ! Ik belde mijn man op in de auto. Afschuwelijk was het.

    Thuis gekomen deed hij de deur al open. Ik kon alleen maar huilen. Ik ging naar het toilet en het bruin was eigenlijk al minder. We belden de night-care en onze huisarts belde 5 minuten later terug. Hij zei dat deze nacht belangrijk zou zijn. Ik had geen buikpijn dus dat was een goed teken.

    Die nacht ging alles prima. Ik meldde me gisteren ziek op het werk en heb rust gehouden en om 11.00 gebeld met de huisarts. Het bruin was zo goed als weg. Hij was blij om dat te horen, maar zei ook dat het geen garantie was of alles goed was.

    Ik moet dit weekend absolute rust houden en maandag een plasje brengen zodat ze kunnen zien of het nog goed is. Mijn man gaat dadelijk een paar testen kopen zodat ik zelf morgen en maandagochtend een test kan doen zodat ik daar niet sta te trillen van de zenuwen.

    Mijn borsten zijn nog steeds heel gevoelig, dat geeft me hoop, maar dat is geen garantie.

    Dit wachten is zo frustrerend en op momenten kan ik alleen maar huilen. Ik wil het kindje gewoon niet verliezen. Het is zo moeilijk. Ik blijf maar hopen dat het toch nog goed zal komen.

    Alvast bedankt voor uw antwoord.

    Groetjes,
    Nikki
     
  2. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    O, ja, soms lijkt het meer op bruin slijm dan op bruin bloed. Wat kan dit zijn ?

    Groetjes,
    Nikki
     
  3. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Nikki,

    Nikki, wat een vervelende en spannende tijd voor je.

    Het bruin slijm of bruin bloed zijn meerdere oorzaken voor in het eerste trimester.
    Het kan inderdaad een teken zijn dat de zwangerschap niet goed zit, maar dat houdt ook in dat je meestal buikpijn en meer bloedverlies krijgt (een zware menstruatie).
    Een andere oorzaak kan zijn dat er een bloedvaatje geknapt is van de baarmoedermond. Dit komt doordat alle inwendige organen goed doorbloed zijn in de zwangerschap. En door bijvoorbeeld vrijen kan er een bloedvaatje knappen. Als dit zo is, vrij dan een paar dagen niet, dan kan het wondje genezen en na een dag of drie is het vrijen geen probleem.
    Dit zijn de twee belangrijkste oorzaken meestal.

    Mijn mening sluit helemaal aan bij de huisarts, ik zou het afwachten, hoe moeilijk het ook is.
    Heel veel succes,
    Japke
     
  4. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo Japke,

    Hartelijk bedankt voor het snelle antwoord.

    Door het vrijen kan het niet komen, dat hebben we de afgelopen dagen niet gedaan omdat ik steeds doodmoe ben.

    Het drupt ook niet, het is alleen bij het afvegen. Momenteel zit er dan ook niets in mijn ondergoed. Als ik voorzichtig met een stukje papier vooraan in de schede voel, komt er wel wat bruin slijm uit.

    Verder is het daar beneden ook allemaal wat gevoeliger. Dat kan komen door het vaak naar de wc gaan en vaker afvegen. Toch maak ik me zorgen of het misschien geen vaginale infectie kan zijn, waardoor er ook bruin slijm kan zijn.

    Ik moet nu wachten tot maandag, al heb ik zelf het idee dat ik net zo goed zelf thuis een zwangerschapstest kan doen. Ik denk dat ik ook aan de huisarts zal vragen of ik zo snel mogelijk een echo kan laten maken bij de verloskundige (daar ben ik nog niet geweest omdat het nog zo vroeg is)

    Misschien heeft u nog een antwoord naar aanleiding van deze aanvullende informatie.

    Alvast bedankt !

    Groetjes,
    Nikki
     
  5. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Nikki,

    Dat je "onderkantje" veel gevoeliger is normaal, soms is de vagina zelfs pijnlijk. Dat komt omdat de vagina goed doorbloed is.

    Als je last hebt van een vaginale schimmelinfectie, gaat je afscheiding anders ruiken, heb je last van jeuk en/of roodheid. Dit kan je maandag bij twijfel even bij de huisarts laten nakijken. Dit heeft geen invloed op de zwangerschap.

    Het testen, het is een keuze voor jezelf.

    Ik hoop voor je dat je op korte termijn een echo kan krijgen en het hangt daarbij af van jouw situatie (hoe ver zwanger je bent, de hoeveelheid bloedverlies, de klachten op dat moment, ongerustheid, etc). Meestal vindt de eerste echo tussen de 8-12 weken plaats.

    Nikki, je kan altijd ook een verloskundige bellen in je omgeving, zij kan nog specifieker jouw klachten uitvragen en vragen beantwoorden. En misschien zelfs wat afspreken.

    Succes,
    Japke
     
  6. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo Japke,

    Dank je wel voor je reactie. Ik zal eerst even rustig afwachten tot maandag. Ik heb nog steeds geen krampen in mijn buik of bloedverlies. Het is moeilijk, maar we proberen toch het beste te hopen.

    Mijn man heeft vandaag een test gekocht. Vooral omdat ik dan niet zo vreselijk zenuwachtig ben bij de dokter, dan kan ik thuis al even eerder testen.

    Ik zie mijn huisarts maandag inderdaad ook. Mocht alles in orde zijn met de zwangerschap vraag ik of hij toch even alles wil nakijken. Ook zal ik hem vragen of hij op korte termijn een afspraak kan plannen bij de verloskundige. We gaan namelijk over twee weken op vakantie, en ik zou niet graag in het buitenland zitten met allerlei vragen of probleempjes. Ik hoop dat hij dat kan regelen.

    Nogmaals bedankt voor je antwoord.

    Groetjes,
    Nikki
     
  7. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Japke,

    Ik ben vandaag bij de dokter geweest, heb bloed laten prikken en heb gebeld met de verloskundige !

    De dokter was heel positief. Toch zei hij dat ik even moest bellen voor een echo, ook voor mezelf om zeker te zijn dat alles in orde is.

    Ik belde haar en ze was super aardig. Ik vertelde mijn verhaal en ze stelde me helemaal gerust. Volgens haar is het bloed geweest van de innesteling dat niet meteen weg is gegaan maar in de baarmoeder is gebleven. Donderdag is het toch weggegaan en omdat het oud bloed was was het dus bruin van kleur. Zolang er geen rood bloed was moest ik me niet te veel zorgen maken.

    Een andere vrouw maakt de echo's. Ik heb haar ook gebeld en ze zei dat met 8 weken pas goed te zien was of alles goed is. Volgende week dus. Ik kon helaas geen afspraak maken want ze moest met een vrouw naar het ziekenhuis. Morgen mag ik haar bellen en waarschijnlijk kan ik volgende week al terecht, voordat we op vakantie gaan. Spannend hoor !

    Ik ben in ieder geval enorm gerist gesteld nu. Gelukkig maar.

    Bedankt !

    Groetjes, Nikki
     
  8. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Nikki,

    Hartstikke fijn, ben erg blij voor je.

    Groetjes,
    Japke
     

Deel Deze Pagina