Beetje domme vraag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamaloe26, 11 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Ik ben soms nogal onzeker over mijn moederschap na een pnd.
    Mijn schoonmoeder helpt daar ook niet echt mee door steeds opmerkingen te maken hoe geweldig zij wel niet is met mijn zoontje.
    En nu is het ook echt zo dat hij bij niemand zo veel lacht als bij haar. Aan de ene kant vind ik dat super fijn omdat zij straks ook op gaat passen. Aan de andere kant twijfel ik nu aan mijzelf. Doe ik niet leuk genoeg, besteed ik niet genoeg tijd aan hem, etc.
    Zoals ik in de titel al zeg, het is mss wat een domme vraag. Maar ik wordt er erg onzeker van.

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Als iemand maar vaak genoeg iets zegt, ga je het vanzelf geloven.

Tuurlijk besteed je genoeg tijd aan je kindje en hij zal naar jou ook vaak genoeg lachen. Ik denk dat het meer een stukje herkenning is van je kindje naar oma toe. Voor je gemoedsrust is het juist fijn dat hij op op zijn gemak is bij oma.

Echt, maak je geen zorgen.

Groetjes,
    Elvira

3. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien zou je het een keer met je schoonmoeder erover kunnen hebben. Dat je het fijn vind dat ze zo goed met je kindje kan opschieten, maar dat je je er onzeker over jezelf over gaat voelen als zij er telkens de nadruk op legt...

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hoe moeilijk het ook is, niet onzeker zijn. Oma is natuurlijk apetrots op haar kleinzoon en wil dit aan iedereen kenbaar maken.

Hier lachte onze mannetjes ook meer naar anderen dan naar ons op die leeftijd. En dat is helemaal goed gekomen.

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Yara lacht ook veel naar anderen, denk altijd omdat ze mijn gezicht al vaak genoeg ziet ;)

Maar als ze echt geschrokken/overstuur/verdriettig is kan niemand dr zo goed troosten als IK :D

6. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Joh, komt helemaal goed!! Hier is ons meisje wel ouder.... maar als ze 's avonds over de hoekbank heen en weer rent dan geeft ze papa kusjes en mama.... die trekt ze aan het haar :D

Dat soort dingetjes zegt niets over de liefde die ze voor je hebben, het zegt alleen iets over de manier waarop ze iemand benaderen! Misschien is er wel een speciaal iets wat je zoontje alleen bij jou doet waarvan je kunt zeggen 'wow, ons speciale dingetje' :) Maar vaak valt dat niet op. Misschien je partner eens vragen wat je zoontje alleen bij jou doet? Dan zal hij vast hele leuke dingen kunnen opnoemen!

7. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is ook bijna 6 maanden en lacht ook heel veel naar mensen die hij kent. Mij ziet hij elke dag, dus dan lacht hij ook minder naar mij. Ik denk dat je je niet ongerust hoeft te maken, maar begrijp je onzekerheid maar al te goed!

8. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Lucas reageert ook in fases anders op mensen.
    Rond de 4 maanden oud was het alleen maar mama mama en mama.Zelfs huilen als papa hem vasthield.Niet leuk vond hij :( had hij het ook moeilijk mee)

Nu vanaf een maandje of 8 is het alleen maar papa papa en papa.En nu vind ik het moeilijk.

En sinds een paar dagen is het een dikke glimlach voor oma oma en oma.Verschillende fases zie je wel.Het wisselt.

Maar wat Lucas alleen bij mij doet....en neit bij anderen is dat hij als hij moe is en ik pak hem tegen mij aan dat hij gaat duimen tegen mij aan.En dat doet hij normaal altijd alleen met zijn beesje (knuffel) maar bij mij zonder knuffel.
    IS ook pas sinds een maandje zo hoor.maar daar merk ik aan dat hij mij sepciaal vind (L).

Jij zal zeker ook wat speciaals krijgen hoor.Je kindje is nu nog jong en test en probeert alles uit.Zolang jij je er ben voor je kindje als hij/zij je nodig heeft dan komt dat over ene paar weekjes helemaal goed.

9. Yara3626

Yara3626 Bekend lid

6 apr 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    Maak je niet teveel zorgen,natuurlijk vervelend dat hij vaker lacht naar je schoonmoeder maar onthoud 1 ding JIJ ben zijn MAMA dat weet hij heel goed, en hoevaak en hoelang hij ook naar iemand anders lacht dan jij dat verandert nooit
    Heb het er inderdaad ook over met je schoonmoeder...
    Schoonmoederd zijn niet altijd makkelijk ....ik weet het maar al te goed

10. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    mama's zijn altijd de beste!!!!

11. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid