verhoging&hoofdpijn & 18 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door petra2278, 26 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    hallo dames!

ik maak me een beetje zorgen. Ik ben 18 weken zwanger en sinds gisterenochtend ziek....heb knallende koppijn, in de loop van de dag bleek ik ook verhoging te hebben (38graden - of is dat al koorts?)Gisteren ben ik ook bijna flauwgevallen.

ik lag gister vroeg op bed maar ben vanacht elk uur wakker geworden. ik stond redelijk op maar de hoofdpijn kwam terug, had vanochtend 38 graden en zojuist gemeten 37,5 graden. Ook heb ik diarree.

het maakt het allemaal zwaarder doordat mijn man uit de nachtdienst komt en dus op bed ligt tot 15:00 uur zo ongeveer. Ik ben net zelf ook 1,5u naar bed gegaan toen de jongste sliep en mijn oudste even bij mijn zus neergezet..heerlijk.

in mijn vorige zwangerschappen had ik nooit ergens last van eigenlijk, deze zwangerschap zijn er meer kwaaltjes (grieperig, fikse pijn wortelkanaalbehandeling,nu weer grieperig met diarree)

maar moet ik mij zorgen maken om de verhoging/koorts?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nee, verhoging is niet erg. Je bent gewoon ziekjes, wat je zonder zwangerschap ook was geweest. Vanaf 38,5 heb je koorts en dan zou ik eventueel wel na 1 of 2 dagen koorts even bellen voor advies. Voor nu mag je gewoon paracetamol 6 tot 8 tabletten per dag slikken en uitzieken...

Deel Deze Pagina