Beetje erg principieel?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kache, 10 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Nou eigenlijk, bij RK wel. Hij is de baas binnen de kerk en heeft daarmee invloed op de visie en het beleid van de kerk. Momenteel wordt veel meer uitgedragen dat mensen welkom zijn en goed zijn in hun verschillen, ik kan mij wel degelijk voorstellen dat dit voor mensen uitmaakt.
    Er is nu in de kerk een nieuwe "regering" en dat is bij de rooms-katholieken wel degelijk anders.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik blijf dat heel raar vinden. Het draait in het geloof toch om God en wat door hem is voorgeschreven, in het geval van RK om de Bijbel. Daar kan en mag een paus niets aan veranderen.

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    De bijbel is een vaststaand boek, echter wordt door velen anders geïnterpreteerd. Daarom zijn er sowieso zoveel verschillende stromingen binnen het christendom. Bij de rooms-katholieke kerk bepaalt de paus veel van de interpretatie van de bijbel. Daarnaast kan hij verschillende accenten leggen, is zedenleer belangrijker of is armoedebestrijding het belangrijkste? Die accenten zijn erg bepalend voor hoe de kerk overkomt en of men zich thuis voelt erbinnen.

Deel Deze Pagina