Inmiddels proberen mijn man en ik al 15 maanden zwanger te worden, maar helaas tot nu toe zonder resultaat. We hebben al een gezonde zoon van 3. Zwanger worden kan ik dus, maar waarom lukt dat nu niet meer? Vanavond ben ik weer ongesteld geworden, en zo langzamerhand begin ik de moed te verliezen.... Ik heb zelf last van vaginisme, maar desondanks ben ik wel twee keer eerder op de natuurlijke manier zwanger geraakt. De eerste keer na twee maanden proberen, helaas moest ik deze zwangerschap afbreken omdat het kindje een ernstige afwijking had. Daarna na drie maanden proberen, dit had als resultaat mijn zoon! Twee keer vrij snel zwanger geworden dus. Daarom verwachtte ik nu ook niet veel problemen. Hoe naief... Sinds twee maanden proberen we de natuur een handje te helpen door zelfinseminatie. Dit ook op aanraden van de huisarts. We proberen nog twee maanden zelf, daarna gaan we toch maar een bezoekje brengen aan het ziekenhuis..... Is er iemand die mijn verhaal herkent? Ik geloof niet dat er een probleem is waardoor zwanger worden niet lukt (immers hebben we een prachtzoon) maar intussen weet ik niet meer zo goed wat te doen of denken....
Wat vreselijk vervelend voor je! Ik ken iemand bij wie een tweede kindje ook maar niet wil lukken terwijl de eerste vrij snel voor elkaar was zeg maar... Wat frustrerend! Ik wens je heel veel sterkte en een brusje voor je zoon! Liefs,
Hai meis, Ik voel letterlijk met je mee. Ik heb dan geen vaginisme, maar ben onbegrepen verminderd vruchtbaar. Voor ons zoontje zijn we bewust 17 maanden bezig geweest voor ik zwanger werd. Dan tel ik de maanden van onbewust lol hebben nog niet eens mee. En nu zitten we alweer in ronde 13......Ons mannetje is nu ruim 2 jaar. Dus ja, je krijgt inderdaad van die reacties van : ja je kan wel zwanger worden dus wat dan het probleem is weten we ook niet.......Heb ik wat aan zeg. Inmiddels hebben ze bij mij bloed geprikt en zoals ik al verwachtte was natuurlijk alles goed. Gelukkig heb ik deze keer een heel meelevende huisarts die me serieus neemt en niet zo lekker standaard reageert. Ze wil me as donderdag opnieuw spreken en dan vanuit haarzelf al een verwijzing geven voor de gyn. Heel fijn, maar ik verwacht er helemaal niks van. Ik heb alle testen al eens doorstaan en niks gevonden.......maar ik hou vol hoor!!!! Er komt een dag dat ik weer een positieve test in handen mag hebben en ik duim me rot dat dat voor jou ook heel snel gaat gebeuren!!!!
probeer moed erin te houden meid, ik snap dat je het even niet ziet zitten. ik hoop voor je dat je toch nog snel uit jezelf mag aantellen en dat je niet door hoeft naar het ziekenhuis. hier zijn we eerst anderhalf jaar bezig geweest, daarna een miskraam en maand erna weer zwanger. dat was ook zeer raar hoor, dan verwacht je weer lang bezig te zijn. in het ziekenhuis geweest na een jaar zelf geprobeerd te hebben en uit de onderzoeken kwam niks. nu zijn we inmiddels alweer bijna 10 maanden bezig voor een tweede en tot nu toe nog zonder succes. nu had ik me al ingesteld dat het lang ging duren maar ook ik heb soms al zo een pfffff gevoel. dat het niet opschiet enz.. je kan er helaas niks aan doen om het te verspoedigen. beetje je vruchtbare dagen bijhouden en als 'het ' niet lukt dan idd zelf insemineren. succes iig