Ik slik al een tijdje de pil slecht en heb een lat-relatie. 2 of 3 jaar gelden dacht ik dat ik zwanger was en toen ik het hem vertelde was hij geschrokken maar positief gelukkig werd ik toch ongesteld. Vandaag vertelde ik dat ik een positieve test had, nu was hij geschrokken en heel negatief. Hij heeft een zoon uit een andere relatie en die heeft sinds een jaar een rugzakje. Hij zei dat het financieel een kind niet mogelijk was enz enz. Morgen ga ik na de huisarts aangezien ik niet weet hoe ver ik ben maar ook omdat ik ritalin slik. Nu weet ik wat ik moet doen, vrijdag ga ik met mijn ma op vakantie. Ben nu zo erg verward.
Jeetje, dat is dan even schrikken! Hoever denk je ongeveer dat je bent? Ik snap dat je in de war bent, zolang je dit bent GEEN beslissingen maken. Hoe komt het dat je de pil slecht slikt? Wilde je het toch stiekem, na die 2 jaar geleden? Of gewoon laks?
Ja het was heel erg schrikken heb gisteren op het werk veel fouten gemaakt en extra pauze gehouden. Ik denk dat ik rond de 4 tot 6 weken ben. Waardoor ik de pil vergat kwam door: Ik sliep vaak onverwachts bij hem dus geen pil mee en daarna er niet aan denken; Ben heel erg bezig mezelf goed op de rit te krijgen, bij mij is laat ADD geconstateerd en ben erg bezig mijn leven en huis in orde te krijgen hierdoor ben ik geregeld chaotisch.
Dat is inderdaad schrikken. Niemand kan je hier echt raad geven daarover denk ik, je moet je eigen gevoel volgen. Wat ik wel niet zou doen is je laten beïnvloeden door de mening van je vriend, dit is iets wat je zelf moet verwerken en beslissen. Sterkte!
och wat schrikken. zet gewoon even het een en ander op een rijtje. Financieel zou ik me niet zo druk maken. Kinderen zijn niet duur, die worden duur gemaakt. Het is echt keuzes maken. Wij hebben het financieel ook echt niet breed, maar reddenons prima. Zeker in een land als Nederland is bbest veel geregeld. Ga voor jullie zelf na wat je wilt en voelt... ja je zult veel op moeten geven...
1 ding wist ik ook zeker neem nu geen beslissing en wacht morgen eerst af wat de huisarts zegt. Ben wel de hele tijd aan het piekeren over hoe en wat verder.
Zo wat een milde reacties.. Ik ben iets minder mild.. Onverwacht zwanger terwijl je de pil slecht slikt? Dat is hetzelfde als seks zonder voorbehoedsmiddels, dus ik snap niet dat het onverwacht komt. Hoop voor het kindje/vruchtje dat het gebruik van ritalin geen negatief effect heeft
Ook al vinden sommige het dom,fijt blijft dat het is gebeurd,ongeacht welke keuze je gaat maken,want die is volledig voor jou,is het slim om bij de winkel foliumzuur/zwangerschapsvitamines te halen.hier zit in wat je nodig hebt.laat je goed adviseren over je medicijnen.en let goed op wat je eet en drinkt.( geen rauw vlees/vis, niet te veel paté,geen alcohol en niet te veel cafeïne)er is een website met info over onverwachte zwangerschap waar ze info geven wat je opties zijn.je huisarts kan als het goed is hier in informeren en anders straks de verloskundige.sterkte morgen en mocht je er over willen praten is hier op het forum altijd een luisterend oor te vinden. (Oh en ik neem aan dat je niet rookt)
Kan me goed voorstellen dat je in een roes leeft,misschien vind je het fijn om met je moeder hier over te hebben.
Succes vandaag, laat je weten hoe het was bij de dokter? En idd, wat Lieke allemaal zegt natuurlijK! Heel belangrijk!!
Net terug van huisarts zij wist te weinig over de effect van ritalin en in hè handboek staat dat er te weinig onderzoek erna is gedaan dat ze de gevolgen niet weten. Ze adviseerde mij om een verloskundige praktijk te bellen en de situatie uit te leggen aangezien ik op vakantie ga of ik eventueel vandaag een echo kan laten maken. Dus ik thuis gelijk bellen en ja kan vandaag nog terecht alleen als ik onder de 6 weken ben kan het zijn dat het niet goed te zien is. Dus nu maar afwachten.
Hier ben ik het toch niet helemaal mee eens, kinderen brengen absoluut een kostenpost met zich mee en naarmate ze groter worden, wordt de financiële last ook echt groter. Vergeet niet dat al die toeslagen en kinderbijslag langzaam maar zeker verdwijnt. Als je het geluk hebt je hele kinderkamer te krijgen spaar je honderden euro's uit, maar niet iedereen heeft dat geluk. En niet alle spullen heb je nodig, maar een aantal dingen toch echt wel. Kijk maar eens op de kraamlijst. En na de geboorte heb je het dan over kleertjes, luiers en voeding en verzorgingsproducten. Maar goed, dat even terzijde. Je hoeft nu nog niet meteen een beslissing te nemen. Kom eerst eens bij van de schrik en luister naar je gevoel. Zet voor jezelf alles eens op een rijtje. (Even ter info: abortus mag tot week 24, zou je daarvoor kiezen, adoptie of het kindje houden kun je de hele zwangerschap overwegen). Heel veel succes!
Succes, hoe laat moet je er zijn? Wat kan je vinden op internet van het medicijn gebruik en zwangerschap? Is lat relatie vriend al bijgedraaid?
Ik moet er om 13:50 er zijn. Op internet staat niet doen en weet niet wat de gevolgen zijn erg tegenstrijdig. Hij is niet bijgedraaid, ik weet nu dat deze relatie niet meer wordt hij gaf nu eindelijk toe dat hij moeite heeft met mijn rugzakje en verder alleen leuke dingen wil blijven doen.
Ze schat dat ik ongeveer 4 weken zwanger ben, na mijn vakantie wordt er weer een echo genomen zodat we zeker weten hoe ver ik ben. Over de ritalin durfde ze niets te zeggen, ze gaat vandaag de gynaecoloog mailen met deze vraag en dan mailt ze mij terug.
Tjee meid, wat een verhaal.... Wat naar dat je vriend je nu laat zitten zeg, pfff lekker makkelijk, het is ook zijn verantwoordelijkheid, maar goed dat terzijde. Heb je het al aan je moeder verteld? Kun je er met haar goed over praten?
Wat vervelend van je relatie,wel fijn dat de verloskundige nu contact op neemt met de gynaecoloog.geniet van je vakantie en laat alles ff bezinken.