Beetje gênante vraag misschien..

Discussie in 'De lounge' gestart door DragonBaby, 13 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Wst een reacties, dankjulliewel Ik probeer even alles te antwoorden.

Dan probeer ik eerst sudocreme even uit, die heb ik toch nog in huis en weet ik zeker dat het niet klont. Ik hou de talkpoeder nog even in gedachte als sudo niet werkt.

Sudocreme al geprobeerd na het scheren, hielp ook niet helaas.
    Met zwitsalzeep of een mannenmesje zal ik ook even op mn lijstje zetten om te proberen. En anders misschien nog even een andere ontharingscreme proberen.
    Waxen zal ik toch nog eens heroverwegen, wellicht een optie als de rest allemaal niets wordt.
    @Micera , mag ik vragen welk apparaat je hebt voor het trimmen?
    @mamalacht , nee dat hoeft niet, bij werken is ook prima, als het maar niet irriteert. Waarmee raad je dan aan om bij te werken?

2. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Sudocreme!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Klopt...mijn ervaring ook.

Ik scheer alles al zeker 18 jaar nu met mannen mesjes en ik heb nooit irritaties. Ik doe het altijd onder de douche. Zonder zeep of schuim.

4. mamalacht

mamalacht Actief lid

19 apr 2017
    385
    267
    63
    Bubbeltjes, puistjes, irritaties... ik heb het allemaal gehad. Het énige wat bij mij helpt is:
    • in de liesstreek (bikinilijn) scheren door een ladyshave verticaal te houden en langs de liesplooi naar beneden te gaan. In het badpakseizoen moet ik dat om de 2 dagen herhalen, maar beter zo dan van die irriterende vlekken.
    • af en toe een trimmer op de hoogste stand gebruiken om het schaamhaar wat bij te trimmen (belangrijk is dat er nog voldoende haar blijft staan - de haartjes zorgen ervoor dat je minder ontstekingen en infecties krijgt volgens 'de wetenschap').

5. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Hij is alweer een paar jaar oud. Het is een Braun baardtrimmer, die je met behulp van een wieltje op 0,5 mm kan instellen. Vergelijkbaar met dit model: https://www.braun.nl/nl-nl/male-grooming/stylers-and-trimmers/beard-trimmer

Ik zet hem voor een "kaal" resultaat op de laagste stand. Dat gaat prima :) Liesstreek en bovenbenen. Ideaal.

Onderbenen scheer ik met een mannenscheermesje, die zijn scherper dan dames mesjes. Maar als ik gewoon ga scheren in de liesstreek en bovenbenen heb ik gegarandeerd problemen.

Deel Deze Pagina