Beetje gekke vraag

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door DaisySanches, 9 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Zielig eigelijk dat ze van pure ellende doodgaan omdat er maar 1 vrouwtje op ze ligt te wachten... :cry:

:) Geen rare vraag hoor....een mensen lichaam zit raar in elkaar!

2. Vraagtekentjes

Vraagtekentjes Actief lid

22 okt 2006
    233
    0
    0
    Hahaha, dat meen je, een soort 1888 voor de Tomtom-leken, geen telefoonnummer kwijt maar de weg! Dan stel ik voor om 16 Miljoen nieuwe Nokia's te kopen... Misschien vragen om kwantumkorting? *lol*
    Gelukkig is het warm daarbinnen en krijgen ze het niet koud als ze verdwalen ;)

Wat me wel opkwam (naar aanleiding van zo'n voorlichtingsfilmpje); heb je gezien met hoeveel KM per/uur ze afgevuurd worden? Ik denk dat ik ook gedesoriënteerd zou raken als ik met die snelheid en miljoenen anderen in een soort Tsunami op een veel te kleine voordeur afgevuurd zou worden, misschien niet alleen een navigatiesysteem maar ook een helm! ;)

3. snow

snow Actief lid

11 mrt 2007
    256
    1
    0
    haha ik moet zo lachen, hoe je het allleen al omschrijft! :D :confused:
    Maar ik heb ook weleens zulke dingen tegen mijn vriend gezegd, en hij alleen maar stom kijken terwijl ik dan zeg: ja maar HOE wéten ze dan dat dat eitje er komt! en hoe weten ze dan hoe ze in het eitje moeten komen, en hoe weten ze dan waar ze naartoe moeten!

whaha wel lachen.

ik ga nu ff je topic doorlezen of er ook een uitleg gegeven is :oops:

4. snow

snow Actief lid

11 mrt 2007
    256
    1
    0
    oke haha ik heb de verklaringen al gelezen, denk dat ik 13 mei ook maar eens ga kijken naar de tvisie

5. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb deze vraag niet hesgetld hier thuis :oops:, maar hubby kan ook wel met dat soort vake dingen uit de hoek komen. Om die reden heeft-ie nu een filosofie boekje (humoristisch) gekocht. Misschien moet ik daar eens in kijken :p , zou het antwoord er gewoon staan :)

6. snow

snow Actief lid

11 mrt 2007
    256
    1
    0
    nou ben benieuwd wat er in dat boekje staat :D

7. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Haha, lachen hoor! Beetje melig, meiden?

Mooi hè, zulke mysteries. Misschien begrijpen we het wel nooit, maar zaadcellen vinden eicellen doordat ze iets waar kunnen nemen, een stof, of, zoals eerder gezegd, een geur misschien. Alleen hóe ze dat waarnemen. En hoe ze kunnen leven, zwemmen, ...?

Zonder weer heel sentimenteel of opdringerig te worden, maar toch wil ik even melden wat ik denk als ik dit lees en erover nadenk:
    ''God, wat hebt U ons mooi gemaakt!'' Dat is wat ik geloof, dat Hij het zó heeft uitgedacht dat het op één of andere manier precies in elkaar past en allemaal klopt.

Die docu's over de ontwikkeling van een kindje zijn idd heel mooi.
    Ik heb ook wel eens sperma gezien onder de microscoop. Grappig hoor, al die wriemeldende dingetjes. Dan zie je hoe weinig er eigenlijk 'goed' zijn. Heel veel spermacellen zijn een beetje gehandicapt en kunnen alleen maar rondjes zwemmen ofzo. (Misschien komen ze wel enorm in het gedrang in de bijbal van de man of tijdens de zaadlozing;))

Haha, je raakt niet uitgedacht en gefilosofeerd over dit onderwerp :)

8. richmomo

richmomo Actief lid

22 jul 2006
    125
    0
    0
    hihi ik denk dat ze eerder hun hoofd giga stoten met die snelheid afgevuurt worden. ik geef ze wel een tomtom mee maar ja die verliezen ze onder weg natuurlijk door de druk is het moeilijk iets vast te houden.

wel erg leuk om hier zo over te kletsen ik denk dat iedereen dit zich wel een keer afgevraagd heeft.

9. Vraagtekentjes

22 okt 2006
    233
    0
    0
    Quote van FreeWilly:
    Zonder weer heel sentimenteel of opdringerig te worden, maar toch wil ik even melden wat ik denk als ik dit lees en erover nadenk:
    ''God, wat hebt U ons mooi gemaakt!'' Dat is wat ik geloof, dat Hij het zó heeft uitgedacht dat het op één of andere manier precies in elkaar past en allemaal klopt. Einde quote

Als je de filmpjes hebt gezien hoe ingewikkeld het eigenlijk is om zwanger te worden, dan neem je het idd niet meer zo voor vanzelfsprekend! (uh, snap ik gelijk waarom ik zo'n lange rij op mn bannerplekje heb, die van ons raken regelmatig de weg kwijt of hebben een hersenschudding whahaha)...

Hier thuis hebben we regelmatig vd discussies over vage kwesties, ben dan ook een fervent aanhanger van Discovery en NGC! Heb ook een keer een blog geschreven over wát ik me dan allemaal afvraag (uh, je wilt de reacties van mensen niet weten gheghe). "Hoe groot is het heelal-vragen" noemen we die!

Dat is dus net zoiets als, wanneer besluit mijn lijf nou uitgerekend op dát moment om mn ei weg te sturen? En hoe ontstaat een spermacel (die worden aangemaakt maar wanneer neemt dat "ding" nou zn precieze vorm aan?). Owowow, ik kan een avondvullend-programma maken met zulke filosofiekwesties hoor! Maar goed, het is verdomd ingewikkeld maar mooi om te zien hoe "sperm meets egg" te zien. Dat speelt zich af op microscopische schaal en door de eeuwen heen is aan dat systeem niets veranderd, iedere cel weet wat ie moet doen; das knap! Maar hoe teleurgesteld zijn de cellen die het niet kunnen dan? Zouden die gefrustreerd zijn?

10. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Hardenberg
    Inderdaad niet...

Ik denk het niet, want ik geloof niet dat ze een ziel hebben;)

11. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    oei, dat wordt wat. Straks gaan ze nog vechten.
    "Jij mag niet, ik lig al drie dagen met mijn matrasje te wachten op het EI."
    :):)

Wat is log adres? Ben erg benieuwd, of heb je hem niet meer? Leuk idee trouwens...

12. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb vandaag 'Leven voor de geboorte' gekocht en gekeken. Ik zat erbij alsof ik spannende film keek. Zo mooi.
    Alleen die door dit topic ontstaan werden voor mijn gevoel niet allemaal beantwoord. Had wel melij met al die zaadcellen die het niet haalden. En dan zegt die voice-over 'Ze waren zo dichtbij.' Slik. :(

13. Vraagtekentjes

22 okt 2006
    233
    0
    0
    Owowowo, ik herken wat je zegt; als de voice-over maar een genoeg indringende stem heeft kan ik daar helemaal van onderstekop raken :oops: hahaha. Dat is net zoiets als bij een docu over dieren; het hert dat gewond achter blijft en alleen sterft... :cry: :pale: :cry: En dan de stem die tergend langzaam verteld "And now she's all alone, left with her pain, suffering, her young crying for attention, doesn't understand why his mother won't stand up..." Als dan de gieren aan komen vliegen en de hyena's aanstormen ga ik altijd keihard janken hahaha...

Okay, ik dwaal af. Ben benieuwd naar die docu die jij hebt! Is dat de DVD die in het frans ingesproken is?
    Ik heb die van NGC van het weekend helemaal opgenomen -incl de meerlingen versie- dus ben benieuwd. Mss vertellen ze daar wel wat meer :D Moet nog even een momentje vinden (2 uur) ;)

14. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ja, de franse DVD, die heb ik.

15. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Zouden een eicel en zaadcel, die bijna vergaan, nog een laatste poging doen, als ze toch bij elkaar in de buurt liggen?

16. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Hardenberg
    Denk 't wel: natuurlijke drang tot overleven/voortplanten hè...

17. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ja, ik zat weer in zo'n bui.
    Ben nu allerlei fotoboeken aan het bewonderen :oops:.

Maar leek me zo sneu om je geliefde te zien vergaan. Je enige kans op overleven :(.

Deel Deze Pagina