Hallo Allemaal, Ik ben zwanger en zit in de ziektewet door mijn zwangersachap. Nu loopt mijn contract af, en is mijn vraag hoeveel en hoelang krijg ik een uwv uitkering. Zodat ik weet hoeveel geld er de komende tijd binnen blijft komen. Dus als iemand mijn het goed antwoord kan geven heel graag. Alvast bedankt
Dit hoort neem ik aan in zwangerschap en werk.. Vindt het echt rot voor je meis Die onzekerheid is nu zeker een ellende.. Ik hoop dat anderen je antwoorden kunnen geven waar je wat aan hebt. Sterkte!
hey meid, bij de eerste had ik precies het zelfde en mijn contract werd ook niet verlengd.. ik was toen ik dat hoorde gelijk naar het uwv gegaan die vonden het maar belachelijk en ik heb tot aan me zwangerschaps verlof een ziektewetuitkering gehad dat is dan 70 % van je laatst verdiende loon en in me verlof kreeg ik dan 100% en daarna kreeg ik weer 70% en dat krijg je geloof ik dan elke week Maar even op uwv kijken daar staat ook van alles daarover.. succes liefs, Patricia
Zit in hetzelfde schuitje. De duur van je uitkering hangt af van hoeveel jaar je achteraaneengesloten hebt gewerkt. Bij mij was het 11 jaar en heb dus recht op 11 maanden uitkering. Je moet minimaal wel iets van 2 of 3 jaar gewerkt hebben, dan is je uitkering dus ook maar 2 of 3 maanden. De eerste 2 maanden ontvang je 75% van je laatst verdiende loon daarna wordt het 70%. Succes!!!!!!!!!!!!
Ik kan je trouwens niet helpen Zit bijna in het zelfde schuitje. Mijn zw-verlof gaat op 12 juli in, maar op 15 juli loopt mijn contract af. Aangezien ik in de "laatste fase" zit (dus al 3 contracten heb gehad) moeten ze me nu in vaste dienst nemen óf eruit gooien !!!! Gelukkig heb ik (als ze me eruit gooien) nog minimaal 4 maanden om te solliciteren, maar leuk zal anders zijn! Succes meis!