Buik paar keer gestoten, is dat erg?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Boordevol, 26 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Hoi,

Soms vergeet ik gewoon dat ik een buikje heb. En vandaag liep ik drie keer achter de eettafel en stoel langs en botste daarbij drie keer tegen de tafel/stoel. Niet hard maar ik voel me wel vreselijk schuldig tegenover mijn babytje :(. Ik ben zo bang dat ik het kindje pijn heb gedaan en voel echt heel schuldig. Daarna had ik een hele drukke avond en nu harde buik/pijn. Maar dat komt door de drukte toch? Wil hiervoor niet de VK bellen.

Maar kan het stoten van de buik aan de eettafel kwaad?

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    voel je de beeb nog bewegen? Denk het niet hoor, anders had ik onderhand ook geen beeb meer gehad denk ik.. stoot me al jarenlang overal tegenaan en idd, ook ik vergeet wel eens dat ik een buikje heb.. Zou me daar niet al te schuldig voelen t.o. je baby..

maar als je het niet vertrouwt gewoon de VK bellen, daar zijn ze voor, al is het alleen maar om je gerust te stellen.. ze zullen vast wel langs komen om naar het hartje te luisteren...

3. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Kindje zit zo goed beschermd in je buik, vaak merken ze het amper. Zolang je het kindje nog lekker actief voelt bewegen zou ik me niet druk maken. Ik heb mijn buik ook een paar keer flink gestoten en heb een kerngezond meisje (zonder deuken of bulten ;) ) op de wereld gezet!

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ik vergeet het ook steeds weer, echt zo dom! Bots tegen autodeuren, tegen de uitsteeksels van het wasrekje, tegen het aanrecht, tegen m'n man... En zo lomp was ik tijdens m'n vorige zwangerschap ook, maar heb gewoon een gezond kind gekregen, zonder blauwe plekken op d'r lijfje enzo :)

Die harde buik komt inderdaad meestal opzetten als je lekker rustig zit, na erg druk geweest te zijn (althans bij mij) en niet van het stoten volgens mij. En, er zit echt nog wel een laagje tussen de buitenkant van je buik en je kindje dat dit soort dingen opvangt hoor!

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Je kleintje zit lekker beschermd in het vruchtwater dus die zal er weinig van merken denk ik. Hier krijgt de kleine dagelijk stoten maar dan van zijn zus die opeens op mama springt of wilt doet. Ach kan ie alvast wennen hihi

6. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    idd maakt niks uit hoor, ik weet nu waarom we zoveel vruchtwater hebben=> omdat beeb veilig zit voor de broers/zussen haha
    jelle schopt p.o ook wel eens tegen de buik met het verschonen of wassen of spelen etc.
    ik vergeet de buik ook regelmatig zodat ik overal tegen aan loop

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hier nog zo'n lomperd, hoor... Loop echt constant overal tegenaan, zeker de laatste paar weken, maar heb me er nog geen moment zorgen over gemaakt, eigenlijk (slecht, zeg! hahaha).
    Ik ga er gewoon van uit dat er rekening mee is gehouden in het 'ontwerp', dus dat die kleine echt wel goed beschermd zit in vruchtwater & vet. Volgens mij doet 'ie mij meer pijn dan andersom ;)

8. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Bedankt allemaal voor de geruststellende woorden. Ik voel mijn baby gelukkig nog steeds bewegen. Soms denk ik dat ik geen buikje heb en me wel even tussen 2 auto's door kan wurmen zoals voorheen of makkelijk achter iemand langs kan die dicht bij een muur staat maar dat gaat dus niet meer haha. Alleen vergeet ik dat steeds weer en denk ik er pas aan na zo'n stoot tegen mijn buik. Gelukkig niet hard maar was wel bang dat het slecht zou zijn voor ons kindje. Maar die beweegt nog volop :). Hier geen broertjes/zusjes (eerste kindje) dus eigenlijk niet eens bij stilgestaan dat die natuurlijk sneller tegen mama opspringen (als ze zit) en dat het dus allemaal erger kan maar geen kwaad.

Deel Deze Pagina