Beetje genante vraag....maar ik stel 'm toch...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 9 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Visjes

Visjes Bekend lid

2 jan 2007
    592
    0
    0
    Hmm, ben blij dat ik dit even lees! Ik gebruik al heel lang sebamed en dat bevalt me goed omdat je daarna echt lekker fris bent... maar het is dus verstandig dat ik daarmee stop?

Kan dat een zwangerschap tegenhouden?

2. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Hmmm, wij zijn nog maar pas bezig natuurlijk. Ik maak me (nog) geen zorgen hoor. En voor mij is 'geen inlegkruisjes' ook geen optie, dan kan ik vier keer per dag een schone onderbroek aantrekken. Ik heb vaak een klein beetje afscheiding. Is al jarenlang zo en heb er verder geen last van.
    Vorig jaar heel veel antibiotica gehad, laatste kuur in december ofzo, geloof ik.

Maar even wat anders: als je sperma opvangt op een handdoek of whatever, en je laat het een uur liggen en ruikt eraan, is het precies dezelfde geur. Dus volgens mij is het gewoon sperma wat je ruikt, hoor. En alleen lauw water helpt die geur gewoon niet uit de weg. :S

3. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ik gebruik ook lactacyd.. niet de douche, maar de gewone zeep laat ik maar zeggen... werkt perfect en idd die vis lucht is vreselijk... heb het overlgd met vk en ook tijdens mijn zwangerschap nu is het geen probleem.. de douche raad ze af alhoewel de slechtheid ervan niet bewezen is... de douche gebruik ik dan maar niet... heb ook bij vorige zwangerschap een steeds terugkerende schimmelinfectie gehad met veeeeeeeeeel jeuk.. erg irri.. dan moet je vooral geen zeep gebruiken.. helemaal niets alleen spoelen met water.. hoe schoner hoe erger het wordt laat ik maar zeggen....er zijn voor en tijdens zwangerschappen goede medicijnen voor die erg snel werken, maar tijdens een zwangerschap kan het ook heel snel weer terug komen.. heb deze zwnagerschap nog geen last dus probeer het zo te houden...

4. marit123

marit123 Actief lid

2 jan 2007
    330
    0
    0
    hoi Freewilly,

Dan hebben we het waarschijnlijk niet over hetzelfde ;)
    De geur die ik had is echt niet dezelfde geur van 'oud' sperma op een handdoek.
    Maar toch blijf ik er bij dat je normaal gesproken door met water te wassen geen geurtjes meer hebt. De natuur heeft volgens mij geen zeep of andere geurverdrijvers nodig!

Succes!
    Marit

5. Visjes

Visjes Bekend lid

2 jan 2007
    592
    0
    0
    Hoi Ichtus,

Kan het tijdens het proberen om zwanger te worden ook geen kwaad? Met andere woorden; kan ik het gewoon gebruiken en maak ik de kans om zwanger worden daarmee niet kleiner? Sebamed is toch eigenlijk hetzelfde spul?

Groetjes,
    Visjes

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ik gebruik de normale zeep van Lactacyd ook al erg lang. Vlak voordat ik ontdekte dat ik zwanger was, had ik een schimmelinfectie. Ik gaf bij de huisarts aan dat ik Lactacyd gebruikte en hij gaf aan dat ik dit ook zeker moest blijven doen. Dit helpt namelijk om de bacterien, die voor de infectie zorgen, tegen te gaan. En hij gaf niet aan dat als ik zwanger zou zijn ik ermee zou moeten stoppen.

7. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Marit123, ik denk dan ook niet dat we 't over 't zelfde hebben. Je mag je mening hebben hoor, maar ik heb 't de eerste twee weken van ons huwelijk geprobeert met alleen water, 't was gewoon niet voldoende. Die geur blijft hangen.

Mijn man zei: maar de spermacellen zijn toch binnen no time daar waar ze wezen moeten? Dan gaat lactacyd de zwangerschap toch niet tegen?

8. marit123

marit123 Actief lid

2 jan 2007
    330
    0
    0
    Hoi Freewilly,

Ieder zijn manier hoor, en ieder zijn mening inderdaad ;)

Denk ook niet dat als je lactacyd uitwendig gebruikt een probleem is. Inwendig wel, omdat je dan met de natuurlijke zuurgraad rommelt, de huisarts heeft dat mij tenminste verteld dat je lichaam dit zelf regelt en dat water daarom voldoende is en dat je daar niet zelf mee moet gaan rommelen.

Deel Deze Pagina