Beetje genante vraag over scheren van je intieme delen

Discussie in 'De lounge' gestart door heppiedepeppie, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113
    Ik scheer alle kanten op

Volgens mij krijg je daar ook helemaal niet die bultjes van.

Ik weet niet hoe lang je het al doet maar uiteindelijk heb je echt geen bultjes meer. En als je het bijhoudt om de dag... went je huid er ook aan.

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nee het word niet glad glad.

Maar goed liever geen jeuk irritatie en ingegroeide haartjes dan mega glad en wel jeuk irritatie en ingegroeide haartjes.

3. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.558
    2.025
    113
    Ik doe het onder de douche en het enige wat ik gebruik is wat cremespoeling. dat werkt bij mij het beste

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik scheer ook gewoon alle kante n op.....moet wel glad worden!

5. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Weet je zeker dat de bultjes van het scheren komen? Kan namelijk ook talg zijn en die gaan niet weg met verandering van scheermesje ;)

6. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ja dat is wel van het scheren want ik heb het altijd een paar uur daarna al. En soms een ingegroeid haartje. Maar ik scheer niet om de dag of zo, misschien moet ik dat eens proberen.
    Overigens scheer ik mn oksels, benen en onderkantje dus altijd met hetzelfde mesje, misschien moet ik dat ook niet meer doen....(alhoewel ik bijna geen haar op mijn oksels of benen heb)

7. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    voor een lekker zacht huidje kan je ook de olie er nadien opsprayen van etos. speciaal voor na het scheren. lekker zacht en het ruikt ook lekker.

8. shadow85

shadow85 Niet meer actief

hier gebruik ik wegwerpscheermesjes en gewoon onder de douche met warm water. Soms wel last van bultjes maar heb een aloè vera crème die daar perfect tegen werkt. een groene tube van oriflame geloof ik.

9. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Dit dus.

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik heb er ook altijd last van, wat ik ook doe!
    Met ladyshave wel minder dus gebruik die liever.

Maar nog, ik heb gewoon een ... huid!

Wat een beetje helpt is om te scheren met babyshampoo.

Hier is het gewoon de ladyshave en als het echt echt echt super glad moet zijn een keer dan met ontharingscreme.

11. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    dat doe ik ook altijd zo maar toch krijg ik ook de bultjes oke ze verdwijnen vanzelf maar leuk is anders

12. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Vaak zie je dat je bultjes krijgt, omdat je huid er aan moet wennen. Sinds wanneer ben je gaan scheren? Geef het even de tijd, en scheer even om de dag, om het te laten wennen.Na verloop van tijd is je huid er aan gewend en krijg je geen bultjes meer.

Na het scheren even insmeren olie.

13. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik scheer met mesjes van Satin Care + ook de scheergel ervan, ik scheer om de 2 dagen en scheer alle kanten op. Daarma smeer ik het in met wat Weleda olie. Nergens last van. Ik scheer wel altijd onder de douche.

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dat komt door je intuition.. ;)

heren mesje pakken sowieso die zijn scherper en dan llukt het wel. Intuition gebruik ik alleen op mijn benen .. oksels en bikinilijn hebben veel meer baad bij de scherpere mannen mesjes en Niet tegen de haren in dus dat is de veroorzaker van bultjes bij mij en ik scheer al zeker 12 jaar daar, dus wennen zal het bij mij niet zijn mag ik hopen..:p

15. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Ik scheer wel altijd tegen de richting in omdat het anders niet glad wordt. Had ook altijd veel bultjes. Nu hoorde ik van iemand dat je dan zonder ondergoed moet slapen. Uitgeprobeerd en jawel, sindsdien nergens last meer van, geen jeuk, geen bultjes. Heerlijk! Losse pyjamabroek ofzo mag wel als je maar geen strakke randjes in je liezen hebt zitten zeg maar.

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik slaap al jaren naakt, en zodra ik 1 x tegen de richting in scheer heb ik bultjes dus denk dat dat toch verschillend is. maar super dat het bij jouw werkt, sowieso is het voor je huid fijn om regelmatig geen knellende dingen aan te hebben. :D

17. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Babyolie is het ding wat je zoekt! Ik had er ook last van en toen ben ik gaan scheren met babyolie. En wel een goed scherp mesje

18. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Als jullie om de dag scheren doet dan geen pijn? Als ik dat zou doen ligt bij mij alles open en gaat dus bloedden ik moet echt een week wachten voordat ik dan weer kan scheren :(

19. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Ooit de gouden tip hier op het forum gelezen en sindsdien geen last meer van bultjes en irritaties. Gewoon royaal talkpoeder op de te scheren delen aanbrengen en met een droog mesje scheren. Klinkt raar, maar werkt echt super. Doe het de eerste paar keer alleen met de haargroei mee, daarna kun je gewoon alle richtingen op scheren.

20. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ja toen ik net voor het eerst begon met scheren wel, omdat je huid het dus niet gewend is. Maar nu na jaaaaren niet meer :D Maar niet iedereen heeft evensnelle haargroei. Ikzelf ben donker, en zodra ik al stoppels voel, gaat het er af. En dat is bij mij zeker wel om de dag.

Deel Deze Pagina