wat mag je smeren op eczeem plekje

Discussie in 'Gezondheid' gestart door loopy, 17 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    #1 loopy, 17 feb 2010
    Laatst bewerkt: 17 feb 2010
    ik heb last van een eczeem plekje in mijn elleboogholte en het jeukt :x

wie weet wat ik er veilig op mag smeren??

2. Joytjuhh

Joytjuhh Actief lid

18 nov 2009
    421
    2
    18
    Verzekeringsadviseuse
    Omgeving Bollenstreek
    Haha weinig....:(

Gewoon even naar de dokter gaan die heeft daar wel creme voor en anders bepanthem o.i.d. Ik heb mijn hele leven al eczeem en nu door de zwangerschap word het nog veel erger maar bij mij helpt helaas nix meer... zelfs niet de hormoon zalf :(

Succes en ik hoop dat helpt!

Liefs!

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb er laatst 1 in mijn nek gehad....
    Ben naar de apotheek geweest en kreeg Bepathen zalf mee, helpt erg goed tegen de jeuk en de plek was binnen een paar dagen weg!

4. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Mijn stokoude kinderarts adviseerde mij om geen hormoonzalfjes te smeren maar gewoon

Vaseline Intensive rescue bodylotion.

Ideaal bij een zeer droge en gevoelige huid en ook ideaal bij lichte exceem plekjes.

Werkt perfect hier!

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Als je iets vettigs zoekt wat niet irriteert is lanette vaseline creme ook erg goed. Dat gebruik ik voor mijn psoriasis. Voor de jeuk zou je ook iets met calendulan kunnen proberen, dat werkt verzachtend.

6. fafje

fafje Niet meer actief

Ik ben geboren met dauwwrom, allerlei allergische dingen en eczeem...beste remedie, na jaren proberen....uiteraard GEEN hormoonzalfen...

maar Protopic ( op vaseline basis, zonder hormonen, echt fantastisch spul) Voorgeschreven door een dermatholoog....na 10,000 x doorverwijzingen...
    Schrik niet van de prijs +/- €50 per tube...( maar als je doorverwezen bent naar een dermatholoog en hij je dit voor schrijft, kan je het gewoon declareren!)

DIT IS ECHT EEN AANRADER...'savonds licht smeren, volgende dag al weg, serieus! En je raakt er niet verslaafd aan ofzo...

succes

7. tascha75

tascha75 Actief lid

2 okt 2009
    147
    0
    0
    NULL
    Friesland
    sudocrem kun je ook heel goed gebruiken bij eczeem.

Deel Deze Pagina