planten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 19831, 3 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 19831

19831 Actief lid

16 mrt 2012
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal

Vandaag wat plantjes gekocht in tuincentrum. Nu heb ik per ongelujk even met een vinger in wat aarde gezeten.

Zou dit eg kunnen zijn, maak me nu een beetje druk. Misschien een beetje overdreven maar wil gewoon het beste voor die kleine

groetjes

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Gewoon handen goed wassen lijkt me

3. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    Ik denk niet dat het erg schadelijk is hoor.
    Even goed de handen wassen, lijkt me.

4. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Yep, handen wassen.
    En als je positief op toxoplasmose bent, kan het geen kwaad.
    Ik moet opletten voor toxo, maar de gyn zei mij dat ik hier al 32 jaar rondloop zonder het te krijgen, dus dat ik nu ook niet panisch moest worden. Enkel er voor oppassen

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Inderdaad goed handen wassen. Als je geen wondjes aan je handen hebt, valt het meestal wel mee.

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Gewoon goed je handen wassen.

7. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Toen ik zwanger was van mijn eerste kindje in me eentje een hele tuin aan geplant en echt een kern gezonde knul op de wereld gezet.
    Die kleintjes kunnen echt wel wat hebben hoor zitten veilig en bechermt in de baarmoeder afgesloten voor de buitenwereld.

8. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Met handschoenen hoop ik? Mijn oma heeft vroeger ook veel in de tuin gedaan tijdens de zwangerschap, maar dan zonder handschoenen en mijn moeder heeft er wel iets aan over gehouden aan haar oog. Was weliswaar een heel andere tijd, maar toch.

Voor TS: goed je handen wassen en dan is er niks om je zorgen over te maken.

9. sjak

sjak Niet meer actief

Ik neem aan dat ze geen katten hebben rondlopen die in de aarde piesen in een tuincentrum....

10. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Het gat er inderdaad om dat de toxoplasmosebacterie in de uitwerpselen van katten kan zitten. Als je de plantjes gekocht hebt dan is het echt niet erg als je de aarde in de potjes hebt aangeraakt. Als je ze wil verpotten in de tuin is het wel slim om handschoenen te dragen.

11. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Maar ook al heb je geen tuinhandschoenen aan in je tuin, dan moet je eerst je ongewassen handen in je mond stoppen of open wondjes op je handen hebben om toxoplasmose oid te krijgen.

12. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    En wie zegt dat het daar van is geweest? Vroeger keken ze niet naar wat je wel en niet mocht eten, werd er gewoon gerookt en gedronken en schreef je poepen nog met een lange OE.

En nee heb toen geen handschoenen gedragen want dat werkt niet. Tegenwoordig moet iedereen die zwanger is in een glazen hokje gestopt worden zodat je niet kan worden blood gesteld aan alles van buiten.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Kan echt geen kwaad!!.
    Gewoon even je handen wassen en dan is het klaar.

Deel Deze Pagina