beetje hopeloos af en toe

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door , 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flub84

    flub84 Lid

    26 aug 2007
    29
    0
    0
    Tis toch ook wel logisch dat we er zo veel mee bezig zijn?!
    Het is niet niets...zo'n klein mooi wondertje... :baby:

    Ik hoop voor jullie dat het snel zo mag zijn! Jullie hebben al lang genoeg gewacht geloof ik!

    kuzz
     
  2. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ik neem aan dat wanneer jullie er zo mee bezig zijn dat je ook wel ergens zo'n vruchtbaarheidskalendertje hebt,.....
    ik zelf hield me er niet mee bezig, maar toen ik eenmaal zwanger was en hem tegen kwam dacht ik wel, zo dat klopt aardig,.....
    nu ben ik dus benieuwd, of anderen dezelfde kalenderdagen hebben.
     
  3. Yaya1

    Yaya1 Lid

    17 jul 2007
    94
    0
    0
    Hebben jullie dat ook dat je (soms) echt denkt dat het juist bij jou niet zal gaan lukken om zwanger te worden?
    Als ik dat tegen mijn man zeg, wordt hij best een beetje boos en hij vindt dat ik het dan juist op me afroep!
    Maar wat nu als je het echt zo voelt? Zou je daar aktie op ondernemen, bijv eerder naar de huisarts gaan?
     
  4. Milla

    Milla Niet meer actief

    Hoe moeilijk het ook is, en ik weet dat uit ervaring, probeer wel een beetje bij jezelf te blijven. Zulke gevoelens hebben is logisch, maar laat ze je niet te veel beïnvloeden.
    Ik ken iemand die toen wij net besloten hadden voor een derde te gaan, zó jaloers was dat ze op haar eigen website anoniem een heel verhaal over ons schreef, over dat ze het ons niet gunde, dat wij niet goed genoeg zouden zijn om kinderen te krijgen.. :( En dat alles puur uit frustratie van haar uitblijvende zwangerschap.
    Ik heb vruchtbaarheidsproblemen ook al heb ik al 2 kinderen, maar dat wist zij niet. Pas dus op met oordelen (mocht je dat doen), en bedenk altijd dat jij met andere dingen weer meer gelukt kunt hebben.
    Succes met zwanger worden!
     
  5. Susi

    Susi Bekend lid

    19 mrt 2007
    728
    0
    0
    zusterrrrrr..
    Limburg
    @ Yaya..zo voelde ik me gisteren wel...
    Alsof het bij ons niet zou gaan lukken...toen ik het had gehoord van mij collega.Ook mijn man was een beetje geirriteerd op mijn reactie...
    Susi je moet niet zo negatief zijn... ;) :) Sja ergens heeft ie dan wel gelijk ...
    Maar is het dan misschien als vrouw soms anders...Net of je het dan als persoonlijk falen voelt..... :(

    @ Malina...hoe is het met jou.....

    Susi ;)
     
  6. jendo

    jendo Actief lid

    16 feb 2007
    151
    0
    0
    lerares
    Ik herken zo veel in jullie verhalen! Wij zijn nu ruim een jaar bezig en in maart heb ik een mk gehad. Daar was ik erg verdrietig over. Maar je hoort veel over dat meiden snel na hun miskraam weer zwanger zijn.. Hier dus niet. Mijn vriendin zei je moet er niet zo mee bezig zijn, maar had je haar moeten horen toen ze bezig was.. (ze heeft nu 2 kids) Gelukkig begrijpt mijn man me heel goed en mijn moeder zei laatst ook nog dat ze begreep dat het toch steeds af en toe aanwezig is. Je wilt toch ook klussen op de juiste dagen en weten wanner je NOD dag is?!
    Tijdens de andere dagen is het wel verder van me af.
    Sterkte allemaal!
    Knuf Jen
     
  7. Niet meer actief

    Hi Susi,

    Het gaat... Dank je wel!
    Gelukkig begrijpt mijn vriend mij helemaal waarom ik me zo rot voel omdat een collega me verteld dat ze "per ongeluk"zwanger is van haar derde (zij weet trouwens niet dat wij een kinderwens hebben)!

    Eergister volgens mij mijn eisprong gehad, en gister vreselijke last van mijn borsten en tepels, gespannen en pijnlijk.
    Ik weet niet of het door de eisprong komt of dat het een klein tekentje kan zijn van een klein wondertje...
    Ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn, maar ja, DAT IS ZO MOEILIJK! :)

    We gaan nog nu 12 slepende dagen in.... ;)

    En oja, weet wat ook een beetje pijnlijk is? Wij zijn net oom en tante geworden van het ongelooflijk mooi neefje. En dan heb je de kleine dreumes op de armen en dan hoor je constant: "Goh Malina, dat staat je goed! Wanneer zijn jullie aan de beurt?!" En niet 1, nee, de hele familie!
    ZUCHT... Ik (en mijn vriend) denk dan alleen maar: we doen ons best, heus geloof me maar...

    Maar zo'n kleintje in de familie is wel heerlijk hoor! Begrijp me niet verkeerd, we zijn stapelgek met hem! :D

    Liefs Malina
     
  8. Essiegirly

    Essiegirly Fanatiek lid

    14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Heel herkenbaar
     
  9. Preciosa

    Preciosa Lid

    5 aug 2007
    95
    0
    0
    Ik voel me heel goed als ik op deze site ben. Rede waarom? Hier kan ik echt me verhaal kwijt en iedereen leeft met je mee. Zoveel meiden die hetzelfde meemaken.

    Dit jaar zijn er drie vriendinnen van mij zwanger geraakt en drie andere zijn al bevallen. Begrijpen jullie me niet verkeerd, maar als ze het goede nieuws kwamen vertellen had ik zo een moeite om oprecht blij te zijn.

    Ik deed mn best heel had, maar nadien lag ik echt te janken en te jammeren op mijn bed. :cry:

    Gister was mijn NOD en ik heb getest met 1 van die goedkope diptesten. Het was WEER NEGATIEF. Ik wacht maar rustig af om te kijken of ik alsnog ongie wordt.

    Ik wil alle meiden heel veel sterkte en succes toewensen!

    Liefs, Preciosa
     
  10. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb ook wel eens een dipdag. En inderdaad, als ik dan weer van iemand hoor dat ze zwanger is, of als ik een zwangere vrouw op straat of op tv zie.. Dan baal ik echt en dan kost het me ook moeite om blij voor die ander te zijn.

    Ik ben gewoon zo bang dat het ons niet gegund is. Tuurlijk, er zijn mensen die veel langer al bezig zijn. Wij zijn in ronde 7, maar ik heb toch die angst dat het er nooit van zal komen.

    En ja, soms voelt het voor mij ook als persoonlijk falen. Alsof ik niet vrouw genoeg ben, of alsof ik er niet hard genoeg m'n best voor doe.

    Er zijn dagen dat ik verschrikkelijk verdrietig ben, maar gelukkig zijn er ook dagen dat ik me prima voel en dat ik vol goede moed zit! Die dagen, daar hou ik me dan maar aan vast. Na elke dip komen er weer goeie dagen.
     
  11. Niet meer actief

    Ja, dat is inderdaad heel fijn!
    Een buitenstaander die zich helemaal niet bezig houdt met deze zaken, kan het soms verkeerd of niet begrijpen.

    Hier kun je je ei kwijt (grappige woordspeling in onze situatie! :D ) zonder dat mensen oordelen!

    Liefs Malina
     

Deel Deze Pagina