Beetje hulp gevraagd...

Discussion in 'Flesvoeding' started by Annie24, Feb 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ons zoontje is vandaag 1,5 week oud. Het is maar een klein ventje van 2800 gram. Op dit moment krijgt hij 90cc+3 schepjes voeding, maar hiervan drinkt hij er maar tussen de 70 en 80cc op. Volgens de kraamhulp die hier was geen probleem omdat het zo'n ukkie is ;)

Nu is het zo dat hij meestal in de avond erg overstuur is en tussen zijn voedingen niet wil slapen. Zodra er een vinger of speen zijn mondje ingaat begint hij als een gek te zuigen en zouden wij denken dat hij honger heeft :( Maar zodra het dan tijd is voor z'n flesje drinkt hij dus niet meer dan tussen de 70 en 80cc en valt vervolgens in slaap. We kunnen de fles in zijn mondje houden, maar hij slikt het niet meer door en spuugt dan dus datgene wat nog in zijn mondje zit uit.

Wie kan ons een beetje op weg helpen of we op de goede weg zitten of een andere soort voeding misschien beter is of in andere verhoudingen? Hij krijgt nu Kruidvat standaard voeding in een Dr. Brown's fles om de 3 uur, al kwam hij gister telkens om de 2,5 uur :(

2. Allistair

Allistair Bekend lid

Jun 8, 2010
    979
    0
    0
    Hoi,

Volgens mij doe je het hartstikke goed hoor. Ik neem aan dat je nog op 6 of 7 voedingen zit? Hij mag in totaal 150ml tot max 180ml maal het aantal kilo's lichaamsgewicht hebben. Dus 2,8 x 150= 420 ml per dag. (Wel een beetje flexibel met die hoeveelheid omgaan hoor, kijk maar gewoon naar je kindje, die geeft wel aan wat hij nodig heeft). Als je dat deelt door het aantal voedingen, dan zie je vanzelf dat hij het hartstikke goed doet!

Zo'n klein humpie heeft ook niet zo'n grote maag hoor...:)

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    misschien heeft hij gewoon een hele grote zuigbehoefte en is het geen honger? Die van ons had dat ook. Hij zoog heel hard op mijn pink of speen en wij dachten ook dat is honger, maar als we hem dan een fles gaven wilde hij niet. Dus ik zou denken: als hij op de speen blijft zuigen en hij neem daar genoegen mee is zou het geen honger zijn...
    En Tycho had ook dat hij tussen 20 en 23 niet alleen wilde slapen in zn bedje maar gewoon echt tegen me aan ( en het liefst zowat in me). Als ik hem dan in zn bed legde, was het huilen huilen huilen. Dan nam ik hem lekker op mn buik en hij viel dan heerlijk in slaap en zo zat ik 3 maanden lang elke avond op de bank met mijn kleine ventje te knuffelen. HEERLIJK !!!!! Kon dat nu ook zo af en toe nog maar een shahahah

xxxx

4. adi

adi Niet meer actief

Heb je geprobeerd hem gewoon op verzoek fles te geven en niet zozeer te kijken naar de hoeveelheden? Mijn zoontje dronk met dat gewicht ook iets van 70cc, 7-8 keer per dag.

Meeste babys hebben 's avonds behoefte om te klusteren, veel bij mama liggen en vaak een beetje drinken. Hier mag je ook gewoon aan toegeven.

Share This Page