ok super! ik heb net gelijk met vriend-lief overlegt. en we hadden er nooit zo over nagedacht dat er zoveel tijd tussen lunch en maaltijd zit. dat hij tussendoor niets krijgt. erg he morgen gaan we hiermee starten to be continued!
Ben blij dat ik je heb kunnen helpen. Ik heb ook heel lang lopen stuntelen met een goed schema hoor, en mede door dit forum door te spitten heb ik nu een super schema waar mijn ventje het prima op doet. Ben erg benieuwd hoe je zoontje het gaat doen met het nieuwe schema. Het kan best zijn dat hij even een paar daagjes uit zijn doen is hoor, maar na een week is hij gewend en dan kan je goed zien of het werkt. Je zou in het voedings gedeelte van dit forum nog even kunnen kijken of daar mss nog recepten voor toetjes zonder koemelk staan, er zijn nl redelijk wat moeders hier met een kindje met kma. Heel veel succes en laat nog even weten hoe het gaat. Groetjes Kim
Ik wil graag even inhaken op het minderen van zijn ontbijt: Mijn zoontje (ook 9 maanden) krijgt een fles als ontbijt en om 10 uur fruit. Van de week zei de cb arts dat hij meer ontbijt nodig heeft om goed de dag te beginnen, dus een boterham erbij of pap. Dus ik zou de bambix er niet afhalen, waarschijnlijk lust hij nog steeds wel fruit 's ochtends. Je zou ook een boterham minder kunnen geven en daarbij een grotere fles, 120 of 150. Zo doe ik het (vanaf komend weekend begin ik met de pap): 8.00 papfles 10.00 fruit 1 a 2 stuks of potje 200g 12.30 1 boterham + 90 fles 15.30 rijstwafel (soms, ligt aan tijdstip lunch) + diksap 17.30 warm eten 19.00 fles 180 Succes morgen in ieder geval!
Hoi, Mijn schema lijkt heel erg op die van anderen momenteel is het ongeveer zo: 7:00 papfles 10:00 fruit 12:00 boterham + sap, water of thee 14:30 fles 16:00 koekje, rijstewafel oid. + sap, water of thee 17:30 / 18:00 avondeten 19:00 papfles en dan naar bed. De tijden zijn bij mij redelijk flexibel, als ze moe is gebeurd het wel eens dat ik haar om 13:30 al haar fles geeft en dan in bed leg, dan wacht ik echt niet tot 14:30. Net zoals het koekje rond 16:00... als ze wat later op bed ligt 's middags dan slaapt ze nog rond die tijd... en als ze slaapt dan maak ik haar echt niet wakker om te laten eten. Zo gebeurd het ook wel eens dat ze na een dag op de kdv om 18:30 gewoon echt al moe is, wat ik dan meestal doe is eerst haar pyama aantrekken en daarna de papfles, dan is het net iets later, maar ongeacht ze net ervoor goed heeft gegeten drinkt ze hem bijna altijd helemaal leeg. Hier heeft het geen zin om haar later op de avond nog de fles te geven.... die weigert ze dan gewoon om weer rustig verder te slapen
Even over het minderen van de bambix 's morgens, dat zou ik ook niet doen. Hier krijgt ze ook altijd pap in de ochtend, en eet dan ook niet altijd haar fruit op. Vaak bied ik het dan later op de dag nog aan (bv. door de yoghurt na het avondeten als toetje, of als tussendoortje 's middags) Goed ontbijt is immers een goed begin van de dag
Bedankt voor de toevoegingen Vandaag is hij de dag begonnen om 08:00, tegen de tijd dat hij ingesmeerd is en aan het ontbijt zat was het een half uur later. misschien moet ik dat ook is omdraaien. maar goed... 08:30 180/6 met 3 scheppen bambix. Heb het er toch maar ingehouden op aandringen van mijn vriend 09:45 fruit 100 gram (waar ik volgens mij 200 van kan maken) en toen om 10:15 naar bed! wat een heerlijke ochtend!! nou zal hij zo wel wakker worden voor de lunch... to be continued
Zo deden wij dat ook toen Sterre 9 maanden was Alleen 'sochtends een boterham, dan anderhalf uur later ongeveer fruit, dan naar bed, dan rond 12.30 brood of pap, rond 14.30 een nijntje koekje, 15 uur weer naar bed, 17 uur wakker, 17.30 avond eten, 19 uur fles en dan weer naar bed. Ze kreeg toen geen avond voeding meer.
Hey, dat is super zeg!!! Ben blij dat het tot nu toe goed gaat, en ik hoop dat het zo verder mag gaan. Als hij het goed doet met de bambix is het prima toch zo. Ik dacht dat hij mss zijn fruit niet zou lusten als hij pap zou krijgen maar als hij zijn fruit goed eet lekker zo houden. Succes verder. Groetjes Kim
Hoi, De laatste x op het CB zeiden ze tegen mij dat het ontbijt erg berlangrijk is. Dyon kreeg nog 3 x 200 cc melk (sochtends met pap, 6 scheppen). Ze zeiden ook dat hij nog maar 400 cc melk op een dag hoeft te krijgen. Dyon is dan wel 11 maanden. Ik werk met kinderen en de meeste hebben dit schema: 's Ochtends: bordje pap of boterham met melk 9:30: fruit en daarna slapen 10:30 eventueel tussendoortje(ligt eraan hoelaat kindje wakker wordt) 12:00 1 tot 3 boterhammen 13:00 Fles melk(120 cc tot 180cc) en naar bed smiddags: tussendoortje (soepstengel,koekje,rozijntjes) Tussen 17 en 18 uur: Avondeten Tussen 19 en 20 Uur: fles melk en naar bed Misschien heb je hier wat aan Succes met zoeken!
Mijn dag kan (bijna) niet meer stuk 13:00 2 boterhammen met jam + flesje nutrilon pepti 90/3. 14:45 90cc sap aangeboden waarvan hij 20cc opgedronken heeft. dit was de eerste keer sap voor hem. hij moest er duidelijk nog aan wennen. steeds na een paar slokken de speen uit zijn mond en kijkend van '' klopt hier iets niet '' Ik heb toch maar wat omgedraaid Kim. Jij adviseerde om bij de lunch sap te doen en rond 15:00 een flesje 120cc. Maar omdat ik 's middags nog regelmatig ergens heen ga vind ik het makkelijker om wat sap mee te nemen dan thermoskannen met heet/koud water en een flesje moet maken. wil het mezelf nooit te moeilijk maken nu ligt hij weer op bed. ben benieuwd hoe het avondeten gaat. daar ging mijn vraag in principe om
Hoi! Heb niet alle reacties gelezen hoor, maar wij geven ook om 17:00 uur haar avondeten en dan om 18:30 uur haar fles en om 19:00 uur gaat ze weer naar bed. Gaat prima en alles gaat altijd op hier. Dus je kan ook z'n laatste fles met een half uur vervroegen en dan wat eerder op bed leggen 's avonds?? Succes!
het zal ongetwijfeld tussen mijn oren zitten, maar vind het zo jammer als hij zo vroeg naar bed gaat. als hij moe is dan is hij moe... begrijp me niet verkeerd. maar vond het altijd wel gezellig toen hij nog een 22:00 voeding kreeg die is er dan niet meer. misschien moet ik er gewoon aan wennen dat hij zijn slaap hard nodig heeft. kan me toch zo slecht voorstellen dat hij zo direct wakker word, om 17:30 avondmaal eet. vervolgens om 18:30 de fles (wat ik ook nog is best vroeg vind) om het dan alweer in bed te leggen omdat hij moe is. dan denk ik... je hebt verdikkie anderhalf uur gesnurkt en dan nu alweer moe?? hoe kan dat toch..
Ja kan me er wel iets bij voorstellen hoor. Maar hoe actiever ze gaan worden, hoe sneller moe, dus ze hebben inderdaad hun slaap harder nodig nu. Je hoeft ook niet meteen naar 18:30 uur toe met de fles, maar bijv. 19:00 uur i.p.v. 19:30 uur. En dan kijken hoe het gaat? Als hij al vroeger moe wordt, dan lijkt het me logisch dat hij wat eerder gaat slapen, ja toch??
@ Cathie: uiteraard mag hij dan eerder slapen Nou vanavond: 18:00 avondmaal 200 gram vers. Net uit bed en onder het eten zat hij te gapen, na het eten wel even gespeeld, maar met kleine oogjes en toch wel wrijven in zijn ogen. MAAR, ik ben gaan stofzuigen wat hij erg leuk vind, dat rekte het wel aardig wat. vind het geen goed idee om de laatste fles direct achter de maaltijd te doen dus wilde het graag wat rekken. 19:00 zijn fles gemaakt, die hij uiteindelijk op heeft. bij mij liet hij 40cc staan. en toen mijn vriend om kwart voor 8 thuis kwam heeft hij de rest erin gekregen. toen zal de eerste helft wel al gezakt zijn. 08:30 lag hij in bed. Dit ritme bevalt me goed, maar jammer dat hij zo moe aan tafel zit en eigenlijk niet echt wakker word. klopt toch iets niet??
ik ben benieuwd of hij nu weer zo vermoeid wakker word, half moe zit te eten en na het eten maar even wilt spelen en alweer wil slapen... hij krijgt niet te weinig energie, fruit, groente e.d. krijgt hij volgend mij zat.