oke even verhaaltje vooraf. Ik heb deze maand voor het eerst ovu testen gebruikt van zwanger en kids. Ik had posi getest op 24 september. Daarna berkend en dan zou ik afgelopen zaterdag ongesteld worden. Op donderdag alleen krege ik al wat oud bloed s middags. maar de rest van de dag en s nachts helemaal niks meer. vrijdag en zaterdag hetzelfde. Ik vond het heel apart. Ik las dat je ovu testen ook kan gebruiken als zwangerschapstest dus had er zaterdag eentje gedaan. die was positief. S middags had mijn man een zwangerschapstest meegenomen maar die was negatief. Zondag toch nog een ovu test gedaan puur om te kijken of het streepje minder zou worden, maar nee die was ook gewoon positief. eind van de middag ben ik ongesteld geworden. Maar toen vroeg ik me toch af hoe kan ik 2 positieve ovu testen hebben? ik kan toch geen ei hebben als ik ongesteld ben? ik heb zwanger en kids gemaild met deze vraag en kreeg dit antwoord Goedemorgen Ellen, Bedankt voor je bericht. Het is niet gebruikelijk een positieve test te hebben aan het begin van je menstruatie. Een positieve test geeft aan dat het luteïniserend hormoon in je lichaam voldoende aanwezig is om een eisprong te krijgen. Normaliter heeft een vrouw slechts 1 keer in haar cyclus een piek van dit hormoon, waarna de eisprong binnen 24-48 uur volgt. Een LH-piek is echter geen garantie dat er ook daadwerkelijk een eisprong zal plaatsvinden. Een verklaring voor jouw positieve testen is helaas niet te geven zonder je medische gegevens. Indien dit vaker gebeurt, raden wij je aan deze vraag aan je huisarts voor te leggen. Met vriendelijke groet, Nu ik dit las werd het voor mij niet duidelijker. niet alleen omdat ze geen antwoord hebben op mijn vraag maar ook omdat er staat dat een lh piek (dus een positieve ovu test) dus niet garantie bied dat je een eisprong hebt. Maar gebruik je niet juist een ovu test om te weten wanneer je je eisprong hebt? Kan je dan een ovu test niet vertrouwen? En kan het dan dus ook zijn dat je een eispong hebt als de test dat niet aangeeft? ik weet niet wat ik moet denken van deze mail. Ik intepreteer het tenminste zo als ik beschrijf
bij pcos kan je een posi ovu test hebben maar geen eisprong... je hebt dan wel een hoog lh maar je eitje is niet groot genoeg om te springen en klapt weer in... Dat bedoelde ie dat er niet perse een eisprong heeft plaats gevonden.. Verders weet ik het niet haha
Heb ik idd ook wel van gehoord.. laatst toevallig hier nog toen ik iets vroeg voor collega die pcos heeft en ook sinds een hele lange tijd en na 12 kg afvallen weer voor t eerst een posi ovutest had.. tis nu maar afwacdhten, maar toen las ik t hier ook idd dat een posi ovu test geen garantie van een eisprong is. daarna las ik t vaker.. misschien valt t me nu gewoon op... lees wel dat temp betrouwbaarder is dan ovutesten maar nog steeds niet heilig heilig is.. tis een hulpmiddel dan denk ik, maar dat neemt niet weg dat t onwijs balen is.. waarom je tijdens menstruatie een posi ovutest hebt kan ik je ook niet vertellen... hopelijk volgende ronde meid.. knufffff
Dat is inderdaad wel heel vreemd! Ik heb er nog nooit van gehoord. Ik heb zelf ook alleen dan met zwangerschapstesten. Ik test rond NOD altijd positief ook als ik niet zwanger ben! Dat is ook heel relax... Oke je hebt niks aan mijn bericht maar je weet nu wel dat je niet alleen bent haha
je eitje komt dus niet los dan? Ik ga denk ik maar eens temperaturen dan, kijken of dat wat kan doen voor me. Wil er ook niet teveel mee bezig zijn. dus dan ga ik geen ovu testen gebruiken @o78 mama dat is ook niet leuk, dan ben je blij en misschien helemaal niet zwanger dus. Ga je dan bloed laten prikken als je overtijd bent? Dank jullei wel voor de antwoorden @ichtus bedankt voor de knuffel. ik hoop idd volgende ronde raak. hoe is het trouwens met jou?
De testen zijn niet heel donker dus als ik nu een mega donkere test heb weet ik dat ik zwanger ben en mag ik gelijk bij de gyn komen. Maar echt gevoelige testen moet ik gewoon niet gebruiken. Deze maand was mijn k2v5 echt wel heel duidelijk en toch gewoon weer ongesteld geworden. Om gek van te worden!
toen ik zwanger wilde wordne had ik de ov testen en zwangerschaptesten van babyboomshop ik vond ze niet duur maar werkte geweldig. ik was er ook bij aan het tempen maar er gebeurde niet veel toen ik na 6 mnd niet zw was is mijn vriend naar de dokter gegaan en had genoeg zwemende zaatjes na 8mnd was ik dan eindelijk zw maar vanaf maand 6 geen testen en geen temp meer gedaan was er waarschijnlijk veel te veel meebezig. hoop dat je wel snel een positive test heb. groetjes
Klopt idd wat de mevrouw van z&k zegt: een LH-piek geeft geen garantie op een eisprong (al mag je dat normaal gezien, zonder medische achtergrond, wel verwachten). Andersom kan een goede eisprong niet zonder een LH-piek. Het LH zorgt ervoor dat je ei los komt te liggen in de follikel. Als deze dan openspringt kan je eitje er dus uit. Temperaturen helpt om vast te stellen of je idd een eisprong hebt gehad. Dat is zeg maar 'het bewijs'. Maar ook temperaturen zegt niets over de kwaliteit van de eisprong of je eitje. Het blijft allemaal lastig en een soort van loterij. Daarom is kinderen krijgen ook een wonder! Hoop dat je snel getuigen mag zijn van zo'n wonder bij jezelf!