Bruinverlies prille zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Babsien, 17 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babsien

Babsien Niet meer actief

Hi allemaal,
    Ik ben nu bijna 5 weken zwanger en voel me eigenlijk prima lichamelijk, geen misselijkheid enz.. Maar ik kan nog niet genieten, ben zo bang dat het mis gaat want dit kindje is zo gewenst! Ik heb al een paar dagen last van bruinverlies, zonder krampen. Ik heb de verloskundige al gebeld en zij zegt dat dit niet ongebruikelijk is en probeerde me gerust te stellen door te zeggen dat er zoveel aan de hand is in mijn buik nu dat het niet gek is dat er wat oud bloed vrij komt. Over 1.5 week heb ik de intake maar ze gaat dan nog geen echo doen omdat er niets te zien is dan nog zei ze. Als het aanhoudt mag ik wel eerder een echo dan de 12wk. Hebben jullie ook last (gehad) van bruinverlies en kunnen jullie mij misschien helpen om het een beetje los te laten? Ik voel me onzeker en ben bang een miskraam te krijgen, alsof deze baby ons niet gegund is ofzo..:(

2. laura1989

laura1989 Actief lid

26 dec 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    IK zou proberen om je niet te druk te maken.
    De verloskundige die spreken ook wel de waarheid.
    IK ben ook zo vvan hoe positiever je bent hoe positievver het ook doet verlopen.

Als je te veel bezig bent met een miskraam dan ga je die ook krijgen.

Ik zit nu op 12 weken en heb me ook wel eens er zorgen over gemaakt maar over het algemeen denk ik er niet aan en heb k er alle vertrouwen in.

Als je je echt zorgen maakt dan kan je een echo aan vragen.
    Met 6 weken heb ik hem ook gehad omdat ik me zorgen maakte door buikpijn.

Dat geeft je ook gelijk meer zekerheid

3. Babsien

Babsien Niet meer actief

Ik hoop toch niet dat dat waar is want denk nu de hele tijd aan een miskraam, dat ik die daardoor ook echt krijg! Ik zou gewoon een stuk geruster zijn als dat bruinverlies ophoudt. Kan het zo zijn dat de baby zich een weg aan het 'graven' is in mijn baarmoeder en ik daardoor wat oud bloed verlies? Soms is het best een hele klodder! Sorry voor het vieze praatje...

4. laura1989

laura1989 Actief lid

26 dec 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zou kunnen maar ik durf je dat niet met zekerheid te zggen.
    Heb dat zelf niet mee gemaakt en dit is ok mijn eerste zwangerschap.
    Als je je zorgen blijft maken zou ik de VK op bellen en vragen om een echo
    Dat geeft je misschien meer rust.
    Hopeijk is het ook geen miskraam maar dat kan natuurlijk ook.
    Maar zolang het bruinachtig blijft zou ik me niet druk maken zodra het helder wordt moet je ech opletten want dat kan toch op een miskraam lijken .

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Spannend! Het rottige aan pril zwanher zijn is dat ze niks kunnen doen of niet veel nog kunnen zien en al zie jee wat weet je het nog niet. Vind het ook vreselijk! Die eerste drie maanden. Daarna kan net ook nog mis gaan maar dat kan het altijd. Ik mag van mezelf tot drie maanden zenuwen ;) dan niet meer hahaha

Mijn ervaring: eerste zwangerschap: bloedverlies. Alsof de kraan open stond! Veel buikkrampen. Oorzaak was een hematoom boven het vruchtje. Met 7 weken spoelde ook het babytje mee. Heb echt veeeeeeel bloed en stolsels verloren ervoor.
    Tweede zwangerschap: weer bloedverlies. Af en aan. Bruin bloed, roze en felrood. Oorzaak: poliep op de baarmoedermond. Had ook geen buikpijn en de bloedingen waren ook altijd snel over. Gezonde zoon is geboren
    Derde zwangerschap: deze meer ook weer bloedverlies. Soms weinig, soms meer maar ook geen buikpijn. Bij de echo was ver naast het vruchtje een holte te zien met wat bloed en dat is wat ik nu verlies. De vk. maakte zich er niet druk om en eerlijk gezegd ik ook niet zo. Dit bloed komt er deels uit en zal deels door het lichaam zelf opgenomen worden. Er zit een mooi garnaaltje met hartslag!

Dus drie ervaringen. Heb dus nog geen zwangerschap gehad zonder bloedverlies ik weet dat het altijd afwachten is en de kans 50/50 maar misschien heb je er wat aan om mijn ervaring te lezen.

Deel Deze Pagina