Hoi allemaal, Ik zou graag willen weten of jullie ervaringen hebben met mijn situatie. Ik heb op 20-3 mijn laatste pil geslikt. Heb van 23-3 tot 28-3 mijn normale onttrekkingsbloeding gehad. In de week van 14-4 tot 18-4 heb ik een aantal dagen een lichte bloeding gehad. Ik had geen continue bloedverlies, soms was het even niet en daarna weer wel. Het was wel helder bloed en ik kon het niet allemaal af met alleen een inlegkruisje. Ik twijfelde toen of dat mijn menstruatie was of iets anders. Ik heb daarna twee testen gedaan (gisteren nog) en die waren beide negatief. Nu kan ik natuurlijk op twee manieren denken. Namelijk dat die bloeding halverwege april dan toch mijn menstruatie was. Dat zou betekenen dat de eerste cyclus 22 dagen duurde en dat ik nu op dag 24 van de tweede cyclus zit. Maar stel nu dat die bloeding niet mijn menstruatie was, dan zou ik nu op dag 45 zitten en nog steeds in mijn eerste cyclus na het stoppen met de pil. Maarja, wat was die bloeding dan? Verder heb ik gelukkig nog maar weinig klachten door het ontpillen. Alleen soms een beetje zere borsten en wat hele kleine pukkeltjes. En af en toe een beetje ongesteldheidsgevoel in mijn buik maar dat trekt dan ook weer zo weg. Ik weet dat het bij iedereen anders is en dat het door het stoppen van de pil allemaal ontregeld kan zijn maar ik ben wel benieuwd hoe jullie erover denken. Liefs Daantje
Ik zou zeggen dat je cyclus nog erg ontregeld is omdat je net bent gestopt.. Maarja aan de andere kant je hebt natuurlijk wel wat bloedverlies gehad! Misschien innestelingsbloeding? Vind het erg moeilijk om er iets over te zeggen. Misschien toch nog maar even wachten en als je niet ongesteld wordt toch nog maar een testje doen? Heb er zelf ook geen ervaring mee, ik moet namelijk nog stoppen met de pil. Heb je lang de pil geslikt?
Ja ik heb wel een flinke tijd de pil geslikt ja. Ik denk vanaf mijn 16e dus dat is dan ongeveer 12 jaar. Het zal geen innestellingsbloeding zijn geweest want dat is nu drie weken geleden. Dan zou ik al lang positief moeten testen volgens mij.
Gewoon je volgende bloeding afwachten en verder klussen. Na een paarf maanden pas weet je wat je cyclus nu is en kan je spreken van regelmaat. De eerste maanden na het ontpillen is een beetje gokken. Ineens moet je lichaam het na 12 jaar allemaal zelf gaan doen en dat heeft tijd nodig.
Yes! Ben gisteravond ongesteld geworden. Ik weet dat veel meiden hier niet blij zijn als ze ongesteld worden maar voor mij is het wel een opluchting om te weten dat mijn lichaam het weer zelf aan het oppakken is. De eerste lichte bloeding was dus waarschijnlijk gewoon een lichte menstruatie. Dat betekent dat mijn eerste cyclus 22 dagen was en de tweede exact 28 dagen. Het geeft geen garantie voor de komende cyclussen maar goed. Het is een begin in ieder geval! Ik twijfel erover om ovulatietesten te gaan gebruiken omdat ik wat meer inzicht wil krijgen in mijn cyclus. Alleen ik ben bang dat als ik die stap neem, dat ik er dan veel te veel mee bezig ben.... wat zijn jullie ervaringen met ovulatietesten?