Hallo allemaal, mijn vriend en ik willen volgend jaar zwanger worden. Het had van mij wel eerder gemogen maar ik ben al blij dat hij nu al zover is. Eerst had hij het over 'ooit', toen over 4 of 5 jaar en nu 1 jaar! . Hij is los gekomen toen we dachten dat we zwanger waren toen ik 3 maand terug 2 pillen was vergeten in de eerste week. Ik kreeg klachten als zere borsten en zere tepels, stemmingswisselingen, ik zat volgens hem zo op de hond te mopperen dat hij dacht dat ik haar linea recta naar het asiel zou brengen. Ik ben normaal echt super gek op haar dus dit is niks voor mij. Verder veel last van bruine afscheiding en vreselijk moe, en ontzettend veel eten (soms zelfs 3/4 brood). Dit is 2 weken heel erg erg geweest en daarna nam het wel af. Alleen de misselijkheid en de honger bleven. Wij uiteraard een test gedaan, maar die was negatief. We hebben toen een bloedtest uit laten voeren maar die was helaas ook negatief. Ik heb veel met mijn moeder gepraat (zij super trots, ze zou dol graag oma willen worden, kan ze lekker kleertjes, dekentjes en gordijntjes maken hihi). Het enig waar we mee zaten was hoe we het de moeder van mn vriend gingen vertellen, ze zit altijd alles voor hem te plannen (hij is 27), dus lijkt me dit best overbodig. Het zal best een familie trekje zijn want mn vriend wil alles ook graag plannen. Maar nu is mijn vraag; Wat kan ik doen om me voor te bereiden? Ik ben 1.74 en 58 kilo. Ik rook niet en ik drink soms in het weekend 1 glas alcohol. Verder hebben we een boxer teef van 2 jaar dus ik moet veel lopen en fietsen. We wonen aan het bos dus dat is echt geen straf. Hebben jullie tips voor mij? Alvast bedankt! Dikke kus Maris
Begin een maand van te voren met het slikken van foliumzuur. Verder leef je prima volgens mij! Veel succes!
Wat wel leuk is om intussen uit te lezen is het boek Zwanger Worden van Mariel Croon, daar staat heel veel nuttige informatie in! Het is een handboek voor mensen met kinderwens en twijfelaars, echt leuk ik kreeg em van mijn vriend toen duidelijk werd dat kindertjes bij ons niet vanzelf zouden komen. Echt een aanrader!