beetje irritantje.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Inggrid, 30 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dat snap ik ook wel heel goed Jusi, maar ik vind het zo'n energieverspilling om je eraan te gaan ergeren. Ik lees het dan gewoon niet. Is een keuze toch?

2. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Je voelt wat je voelt, dat kun je helaas niet uitschakelen. ;)
    En ik weet ook natuurlijk niet precies wat er in een topic gezegd wordt, en door wie.
    Vandaar dat je er ook lezende achter kunt komen dat iemand nog maar net bezig is.

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    haha dat is ook precies mijn punt! je voelt wat je voelt, en daar kun je niks aan doen. Of je nu drie maanden bezig bent of vijf of tien.

Maar nogmaals: ik snap jou ook heel goed hoor.

4. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ja oké, als je het zo bekijkt, heb je idd ook een punt. :p
    Maar goed, verschillende meningen, maakt niet uit verder. :)

5. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    ik ben het ook met je eens alleen niet iedereen kan daar zo koel mee omgaan en dat kan je niet verwachten van de andere dames want iedereen is anders en sommige gaan anders met bepaalde emoties om dus laat die mensen in hun eigen waarde.

er zijn wel ergere dingen op de wereld waar we ons aan kunnen irriteren.
    dit is niet aanvallend bedoeld.maar sommige zijn nou eenmaal snel onzeker.

groetjes

6. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Ik vind dat iedereen mag balen, maar gefrustreerd zijn omdat het na een paar maanden niet lukt vind ik wat anders.

7. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik hoor je nog wel als je 34 bent en een hele harde klok ineens hoort tikken na al die jaren...
    Iedereen zijn/haar eigen frustraties, soms is elke maand er gewoon steeds 1 te veel. Zeker als je sowieso extreem ongeduldig bent (ehm... zoals ik? :)).
    Beetje iedereen zin zijn waarde laten graag.

8. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Ben het wel met je eens miepie74.

Ik ben dan wel pas bijna 22, maar dat jij ongeduldig bent kan ik me wle helemaal voorstellen. En ik snap heel goed dat elke maand er nu een teveel lijkt om te wachten.

Als het bij mij niet gaat lukken dan zal ik het ook heel erg vinden, maar dan heb ik nog wel ruim de tijd om te kijken of er andere oplossingen zijn...

Succes meiden

9. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Lieve Dames,

Het is geen aanval op iemand. Als je al wat ouder bent kan ik me ook helemaal voorstellen dat je elke maand gefrustreerder raakt van Help gaat het nog wel lukken. Dat zal iedereen hebben. Ook degenen die het ontkennen zullen daar wel eens last van hebben.

Maar ik vond het soms zo on fair klinken dat meiden van 22 al bij ronde 5 a 6 gefrustreerd raken terwijl er ook dames zijn die al in ronde 15 zitten.

Ach ja iedereen z'n mening. Iedereen mag ook voelen wat hij voelt.

Liefs Ingrid

10. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Dames en dan bedoel ik gewoon het normale klussen niet als je in de mmm al zit. Dan is het ook logisch dat je geen giga baalt.

11. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik voel het persoonlijk zeker niet als een aanval hoor.

Maar net zoals er mensen zijn die misschien onbewust geen rekening houden met jouw gevoelens, gebeurt dat andersom ook weleens. De nadruk op onbewust, maar wel waard om even op te reageren.

Als ik superteleurgesteld ben na ronde 3, 4 of 5, zal ik dat niet minder zijn omdat anderen dat misschien unfair vinden. Iedereen gaat er op haar eigen manier mee om en er zijn ook heus wel weer grotere ongeduldjes dan ik of grotere drama-queens :-D

En geloof me, ik ken genoeg meiden/stellen in mijn omgeving die er een heel stuk langer mee bezig zijn (geweest) dan ik, maar we steunen elkaar in voor- en tegenspoed en daar gaat het wat mij betreft om. De nadruk op elkaar.

12. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    ja is ook zo je hebt ook gelijk. Kan me daar ook wel weer in vinden

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Helemaal mee eens.
    Er is een verschil tussen balen en echt in zak en as zitten.
    Hoop natuurlijk niet dat jullie in ons schuitje komen te zitten, want dat is pas balen.
    Ik vind echt dat je het een beetje moet zien te relativeren, 5 maanden is echt nog heel kort..

14. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Pffff.... Nou ja, ik gun gewoon iedereen een kindje en het liefst zonder ongeduld, zonder vreselijke ziekenhuisbezoeken, zonder miskramen, zonder nare dingen.....

15. slaapzak

slaapzak Bekend lid

20 jun 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    hallo.
    Wilde ook effe reageren.
    Toen wij net bezig waren, Zat ik er niet zo mee als ik ongi werd. Ik hield altijd rekening mee dat het een jaartje kon gaan duren bij gezonde mensen.
    Na 6 maanden flink oefenen met alle hulpmiddelen zijn we erachter gekomen dat het bij ons beide niet goed zat. En toen kwamen er vreemde gevoelens.
    Voor dat we dit niet wisten deed het mij niks om iemand dramtische te zien doen omdat ze na de 3de x nog niet zwanger was.
    Maar nu weet ik dat je niet zo maar zwanger word en dat je het kostbare iets MAG KRIJGEN en dat je heel dankbaar moet zijn dat je dat lief klein mensje MAG houden.
    Nu heb ik wel last van irri gevoelens als ik zo iets leest en mijn man ook die heb ik gisteren wat laten lezen hier. Die moest er eigenlijk nog om lachen dat iemand zulke drama dingen kan schrijven na 2 ongi worden.
    Maar ik denk dat vele gewoon niet weten wat het allemaal in houd zwanger worden of dan wel niet snel zwanger worden.
    Maar ik weet dat als je niet de ins en out weet dan kun je niet weten hoe het is. En als ze 1 jaar verder zouden zijn en niet zwanger dat deze mensen met vreemde ogen zouden terug kijken naar hun eigen berichten.
    Maar mijn gevoelens daar over vloeien uit mijn ervaringen en mijn verdriet en daar kan het ontwetende mens die dat topic schreef niets aan doen.
    Maar waar ik zzooo verdrietig van word is dat ik 9 maanden mijn vriendin bij sta met het zwanger worden wat niet lukte toen. Mw raakt zwanger en vergeet die verlaten gevoelens allemaal en zegt van die vreselijke irritante dingen tegen mij. Zo van ja" moet er niet zo mee bezig zijn"ja jou tijd komt ook. Volgende keer beter! Nou daar ga ik nou gal van spugen. Tja zij heeft nu wat ze wilt . en de rest mag nu stikken.
    Ik heb die dingen nooit tegen haar gezegd terwijl zij wel gewoon zwanger kon worden.
    Maar ja mensen zijn eenmaal zeer egoistisch. Dat heb ik in mijn leven wel op de harde manier moeten leren.
    Zo heb ik me ook uit gekotst haha
    En op na me ei!
    groetjes slaapzak

16. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik kan het best begrijpen dat meiden ervan balen als ze de 5e keer
    weer ongie worden, iedere maand is er een maar ik reageer er niet op, want dan ben ik bang iemand te beledigen. :-#

Dat je het zwaar balen vind dat je na 5 maanden nog niet zwanger
    bent snap ik nog maar om dan gelijk allerlei rare dingen te gaan denken....vb,
    het lukt ons nooit, wat is er mis met mij enz, enz.
    Nee sorry, het is toch wel duidelijk dat het gemiddeld 1 jaar
    duurt voor een zwangerschap?
    Of zie ik dit nu verkeerd? :oops:

Wijzelf zijn nu 2,5 jaar bezig, en hebben ook even een brake in
    onze relatie gehad, met 3 miskramen en nog het geluk niet gevonden. :cry:
    In mijn familie zijn aan allebei de kanten 2 nichten ondertussen
    bevallen van een mooie dochter, terwijl ik de oudste ben in alletwee
    de familie's, daar baal ik van, maar gun hun het allermooiste.

Dus laat je hoofd na 5 maanden niet hangen en blijf positief,
    zelfs ik probeer dit nog zoveel mogelijk te zijn, hoe moeilijk het
    soms ook is. [-o<

Enne meiden, nogmaals ik wil niemand beledigen
    maar zo denk ik erover.

Liefs Noesje

17. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

Hallo iedereen! ik zal ook even mijn verhaaltje hier neer zetten ;)

mijn mannetje en ik proberen al 2 jaar om een kindje te krijgen.. ben naar de HA geweest en moest volgens hem een maandje tempen en dan aan hem laten zien.. (moet ik nog doen)..

en ik moet zeggen dat ik er vooral in het begin toen we net hadden besloten om voor een kindje te gaan, elke maand heeeel moeilijk mee had.. want ik heb nooit de pil gebruikt dus kwist dat ik niet hoefde te ontpillen..

nu op den duur lukt het me wel om het gewoon te accepteren.. ongi = niet zwanger.. helaas volgende keer misschien beter.. (klinkt raar, i know)

ik erger me alleen heeeel erg aan de mensen om mijn heen.. kennis van ons had zijn vriendin zwanger gemaakt omdat hij te laks was om voorbehoedsmiddelen te gebruiken, vriendin zwanger en wilde meteen een abortus doen (zonder erover na te denken) want ze heeft al een kind bij een andere vent en die is ook al uit huis geplaatst (het kindje) omdat ze er ''ineens'' niet meer voor wilde zorgen... maarja 2 dagen voor de abortus heeft ze een miskraam gekregen.. ik werd zelf heel verdrietig van het verhaal..

rotkind heeft verdorie 1 kind.. wilt ze niet voor zorgen.. en de 2e wilde ze meteen weg laten halen.. DENK DAN VERDOMME NA als je gemeenschap heb! :x

pff.. moest er even uit! :oops:

ik hoop dat iedereen die zwanger probeert te worden, ook snel zwanger is.. of het nou 5 maanden duurt, of 24 maanden.. O:)

18. slaapzak

slaapzak Bekend lid

20 jun 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    @ moesje dat is irri he
    @ Noesje knap van je hoor! schouderklopje!
    @ voor de rest hoop dat niemand mij irri vind haha door wat ik schrijf.

19. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    ik niet hoor! Ik was in de eerste ronde best wel overdreven bezig met zwanger worden (na eisprong) en was bang dat ik mezelf er gek mee zou maken. Gelukkig is dit nu ik in ronde 2 zit al veel minder. Je maakt jezelf alleen maar gek als je er zo obsessief mee bezig bent en het lukt niet meteen. Het hoeft inderdaad ook niet meteen te lukken...

20. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    hahaha slaapzak ik vind je neit irri hoor

Deel Deze Pagina