beetje irritantje.

Discussion in 'Zwanger worden' started by Inggrid, Nov 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Wil toch nog even hier op reageren, voel het niet als een vete tegen jou hoor Vlinderbloem, ben heel blij voor je dat jij (bijna) twee mooie kindjes in je armen hebt.

Maar dat is het verschil dat ik wil uitleggen. Jij baalde ervan....

Ik ben er intens verdrietig om, weer een ongi, weer een gemiste kans, weer een behandeling, weer tig keer naar het ziekenhuis etc...

Snappen jullie een beetje wat ik bedoel?

Dat 'gewone'balen en rot gevoel heeft iedereen hoe lang je ook bezig bent, maar op een gegeven moment gaat het over in verdriet en machteloosheid en (nog meer) ongeduld. En dat gun ik niemand.

Liefs Zora

2. engeltje1977

engeltje1977 Actief lid

Nov 24, 2008
    313
    0
    16
    Nogmaals elke situatie is een situatie op zich, ik denk dat het nooit iemand zijn bedoeling is om een ander te kwetsen maar diegene die uit zich over wat haar op dat moment bezig houdt.

Je heb altijd de sitaties die gunstiger uitpakken als die van jouw maar ook situaties die juist weer slechter uitpakken als jouw situatie.

Opmerkingen als: "als je klok gaat tikken dan kan ik het weer wel begrijpen enz vind ik onterecht want nogmaals... Elke situatie is weer anders en iedereen heeft zijn eigen verhaal!

ik kan best proberen te begrijpen dat het ontzettend @#@# is als het niet lukt maar daar kan een ander niets aan doen!

3. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    'Verder kan ik wel begrijpen dat mensen die over de 30 zijn hun klokje voelen tikken, dat ligt wat mij betreft ook weer anders.'

Ik zeg dat ik kan begrijpen dat die meiden hun klokje voelen tikken. Ik zeg niet dat als je klok gaat tikken dan kan ik het weer wel begrijpen.

Denk dat je een beetje verkeerd gelezen hebt Engeltje. ;)

En een ander kan (helaas) niets aan onze situatie doen. Maar wat wel heel fijn is, is als mensen rekening met je houden en je proberen te begrijpen. Daarvoor hoef je je eigen gevoelens niet opzij te zetten, ik wil andere meiden ook steunen, ongeacht hoelang ze bezig zijn. En gelukkig gebeurt dat ook heel veel op dit forum, daarom vind ik hier ook heel veel steun.

4. slaapzak

slaapzak Bekend lid

Jun 20, 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    Ik denk dat je het pas kan begrijpen en snappen waar wij het over hebben als je zelf over een jaar bezig bent, je eigen man geen goed zaad heeft, jij zelf iets heb waar door je niet zwanger kan worden of blijven, alle medicijnen en middelen heb aan genomen wat maar op je pad gekomen is en je iedere maand of lange een klein beetje hoop verliest. Dan pas kan je begrijpen wat het met je kan doen.
    Oke dan gaat de een er wat anders mee om. Maar verdriet is er.

5. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,139
    113
    Happyland
    Ik moet ook toegeven dat ikzelf degene ben die hier gaat kijken.
    En dan weet ik al van te voren dat ik topics ga aantreffen waar ik me echt aan irriteer of die uitermate kwetsend zijn voor mensen die al jaren proberen zwanger te raken.
    Maar dan nog denk ik; pfff, moet dat nu zo dramatisch na krap 3 maandjes proberen?
    Ik weet ook wel dat ieder mens weer anders is, maar voor díe mensen hoop ik echt dat het héél snel gaat lukken, want je moet echt een goed incasseringsvermogen hebben als je toch de pech hebt om in de mm te komen...

6. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Ik denk dat het goed is je te realiseren dat degene die het snelst ' klagen' (vind het niet het goede woord, maar kan geen betere vinden) over het algemeen heeeeel jong zijn... Ze weten niet beter, en zijn opgegroeid in een wereld waarin ze waarschijnlijk altijd heel snel kregen wat ze wilden.
    Dan is dit wel ff slikken... Kan me best voorstellen dat dat niet meevalt.

Ik wist bij het stoppen met de pil al dat ik er van uit moet gaan dat het niet, of heel moeilijk zal lukken zwanger te worden, dus ik zal ook niet snel gaan schrijven dat het me te lang duurt, etc. (als het wel snel lukt, heb ik heel veel geluk!)

Toch erger ik me niet aan de meisjes die zo ongeduldig zijn. Nogmaals: ze weten niet beter. :)

7. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Pfff als ik af en toe verhalen lees hier op het forum hoe lang sommige meiden al bezig zijn en wat ze er allemaal al niet voor gedaan hebben dan heb ik daar echt enorm veel respect voor!
    En ik kan me heel maar dan ook heel erg goed voorstellen dat sommige berichten of topics kwetsend of frustrerend over kunnen komen.

Soms lees ik dingen en dan staan de tranen in mn ogen en vind ik het zo knap dat stellen elke keer de moed weer bij elkaar kunnen grijpen om weer verder te gaan met een behandeling. Wat is het dan oneerlijk dat juist die mensen er zo lang over moeten doen terwijl een kindje daar zo welkom is.... Heel veel succes iedereen!

8. engeltje1977

engeltje1977 Actief lid

Nov 24, 2008
    313
    0
    16
    Het is absoluut niet mijn bedoeling om ook maar iemand te kwetsen ofzo! Zit soms ook met tranen in me ogen iemands verhaal te lezen. Ik gun niemand verdriet!

Wat slaapzak zegt is eigenlijk precies hetgeen wat ik ook probeer te zeggen, je kan iets pas 100% begrijpen als je in diegene zijn schoenenen gaat staan. De reden waarom dit voor mij misschien zo belangrijk is is omdat ik een ontzettende zware tijd achter de rug heb en mensen dan zo snel een mening hebben of een oordeel.

Dames ik wens jullie allemaal het allerbeste toe en ik hoop dat we allemaal in december ontzettend zwanger mogen worden.

xxx

9. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Hai hai.

Hier een jong iemand die gelukkig geen last heeft van het probleem gewend te zijn alles snel te krijgen. Ik heb tot nu toe eigenlijk altijd veel moeite moeten doen voor dingen in mijn leven. Ik heb me ook altijd wel anders gevoeld jongeren van mijn leeftijd.

Aan de ene kant ben ik niet blij met hoe mijn leven tot nu toe is verlopen, maar het heeft me wel heel bewust gemaakt en ik weet dat het best nog wel eens een hele tijd zou kunnen duren. En dat geeft ook niet, want ik ben nog zo jong en heb nog zoveel tijd om dan uit te zoeken hoe en wat.

Dat neemt niet weg dat ik het over 6mnd misschien ook wel een keertje moeilijk krijg als het dan nog niet gelukt is, maar zover is het nu nog niet.

Ik wilde hier alleen maar mee zeggen dat er ook jonge mensen zijn die wel begrijpen dat kinderen je niet aan komen waaien...:)

Succes allemaal met zwanger worden en blijven genieten van alles er omheen!

10. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    @ Lotte: ik bedoelde ook zeker niet te zeggen dat alle jonge meiden zo zijn, hoor! Sorry als het zo overkwam :)
    Ik bedoelde meer dat van de 'klagers' het grootste deel heel jong is (precies andersom, dus), en dat dat dus waarschijnlijk de mensen zijn die nog nooit echt hebben meegemaakt dat niet alles vanzelf gaat...

Ik bedoelde het goed, hoor! :D

11. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

komen kinderen niet aanwaaien? :confused: :confused:

nou.. zit ik dan.. al 2 jaar te w8ten tot er 1 WEL komt aanwaaien ;)

12. slaapzak

slaapzak Bekend lid

Jun 20, 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    Laatst zag ik een echte ooievaart vliegen en stilletjes in me zelf vroeg ik of ze de volgende rit ze ging maken effe eentje bij mij wilde af zetten.

13. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    haha verkeersborden in de lucht 3e wolk rechtsaf. en we zetten de landing in ;)

14. slaapzak

slaapzak Bekend lid

Jun 20, 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    nou wij hebben een net gespannen dus lekker puh nu kom ze niet langs of het moet zo'n slecht weer zijn dat ze niet kan vertrekken. dan moet we wachten tot de volgende rit.

15. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Hihi ik vraag gewoon een ooievaar aan Sinterklaas.

16. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

jullie spelen vals! 1tje heeft een net gespannen, de ander vraagt hem voor sinterklaas, verkeersborden neergezet..

het moet wel eerlijk blijven meiden ;);)

17. slaapzak

slaapzak Bekend lid

Jun 20, 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    @ zora.....maar hoe krijgt hij die nou in je schoen?

18. slaapzak

slaapzak Bekend lid

Jun 20, 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    @ moesje als je zo lang moet wachten dan ga je nou eenmaal vals spelen.

19. Trees

Trees Niet meer actief

gewoon een hele grote schoen zetten :)

Ik vraag trouwens een ooievaarslandingsbaan van Sinterklaas. Kan ik zelf bepalen wanneer de baan voor 'verkeer' opengesteld wordt ;)

20. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

ok.. ik ga directrice worden van een ooiervaar bedrijf.. ik stuur ze naar iedereen op deze pagina die em nodig heeft..!

ZO.. nog iemand anders ;)

Share This Page