Hallo allemaal, Ik ben 23 jaar en heb diabetes en een insulinepompje. Op 4 december deed ik een test en bleek totaal onverwacht dat ik zwanger was, ik had wel een antibioticakuur gehad dus deed die test voor de zekerheid. Ik had me wel al het afgelopen jaar ingelezen over zwangerschap en diabetes, omdat daar ook wel wat bij komt kijken dus was wel redelijk op de hoogte, maar voelde me gelijk al erg onzeker. Mijn suikers moesten perfect in orde zijn voor de baby, dus bij elke te hoge suiker of te lage suiker was ik bang dat ik de kleine zou beschadigen o.i.d. Ondanks dat had ik gelukkig goeie suikers. Ik kreeg een week na mijn test gelijk een afspraak bij de gynaecoloog vanwege mijn diabetes. De echo wees uit dat ik pas 3,5 week zwanger was, erg vroeg nog dus! Op 7 januari zou ik mijn 2e echo krijgen, de echte termijnecho, maar helaas heb ik op 3 januari een miskraam gehad.. Nu hoop ik wel weer gauw zwanger te raken, mijn vriend wil ook heel graag een kindje van ons samen dus eigelijk kunnen we niet wachten tot ik weer zwanger ben.. Al voel ik me nu erg onzeker, ook al weet ik dat het niet mijn fout is geweest toch blijft het door mijn hoofd spoken of mijn suikers toch niet goed genoeg waren of dat ik iets anders fout heb gedaan.. Veel liefs
Hallo! Welkom en hopelijk kunnen we je snel weer feliciteren met een nieuwe zwangerschap (die dan wel goed gaat! ) Liefs
Welkom hier! Je hoeft je echt helemaal niet schuldig te voelen hoor... Je was pas 3,5 week zwanger, en dan gaat het helaas nog best vaak mis, ook bij vrouwen die geen diabetes hebben! Gelukkig is de kans dat dit weer gebeurt echt heel erg klein, dus ik zou proberen je niet te druk daarover te maken... Hopelijk ben je snel weer zwanger!
Bedankt allemaal ik probeer me ook echt niet druk te maken, maar het voelt als zo'n grote verantwoordelijkheid.. dat ik continu moet opletten dat mijn suikers goed zijn ik moest ongeveer 6-8 keer prikken per dag (om te meten hoe hoog mijn suikers zijn) maar ik deed het ruim 15 keer per dag en zetten ook snachts twee keer een wekker.. Ik probeer me vanaf nu niet zo druk meer te maken en gewoon 6-8 keer per dag te prikken en hooguit als ik me niet lekker voel. (makkelijker gezegd dan gedaan maar ga er wel mn best voor doen!)
@ Zethu: Ja mijn diabetes is goed onder controle nu helemaal sinds ik mijn pompje heb (dat is sinds mei 2008) dus gelukkig is alles goed ingesteld. @bapsie: dank je, en klopt het voelde als een keiharde klap in mijn gezicht.. zo zit je op die roze wolk te genieten van het zwanger zijn en zo..
Heb het vooral vandaag erg moeilijk.. overal om me heen zie ik baby's en kleine kinderen, of krijg ik van mensen te horen dat er weer iemand zwanger is.. het voelt zo oneerlijk.. ik weet dat ik niet moet zeuren en positief moet blijven, maar soms voelt het toch zo pijnlijk..