beetje laat.. moederdag, stiefmoeders

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door Loderonde, 20 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loderonde

Loderonde Actief lid

20 jan 2012
    138
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ben eigenlijk nieuw in 'deze' topic. Maar wil zo graag even mijn ei kwijt...

Ik ben getrouwd, zwanger van ons eerste kindje en stiefmama van de twee kinderen van mijn man uit een eerdere relatie. Nu is het zo dat de kids hier best veel zijn, doordeweeks een paar dagen en om het weekend. Als ze hier doordeweeks zijn zorg ik voor de kinderen zodat mijn man gewoon kan werken. lees dus de kinderen zijn bijna altijd bij mij en ik zorg erg veel voor ze wat ik overigens met heel veel liefde doe voor hun als voor mijn man. Maar... ja misschien ben ik gewoon een zeur.. Nu is het vorige week moederdag geweest, en de kinderen waren dat weekend bij hun eigen moeder, wat ik overigens goed vind het is tenslotte toch 'moederdag'.

Ik heb gewoon niks gekregen! Niet van mijn man, niet van de kinderen (nu zijn hun daar nog te jong voor maar mijn man had toch iets kunnendoen). Heb echt zo ongeveer de hele zondag gehuilt.. natuurlijk werken de hormonen ook niet echt mee!

Is het dan normaal dat wij als stiefmama's niks krijgen en het allemaal maar gewoon moeten doen of hebben jullie gewoon een lievere man uitgezocht haha.

Heb mijn man er overigens na een paar dagen chagi te zijn geweest er wel mee geconfronteerd dat ik erg teleurgesteld was. Zijn antwoord was ja sorry had ik inderdaad wel kunnen doen Maar ik heb er zelf niet zoveel mee dus heb ik er gewoon niet aan gedacht.

Kan er nu nog steeds om huilen..

sorry hoor dames maar moest dit echt even kwijt!

Lieve groetjes

2. bengaaltje

bengaaltje Actief lid

19 apr 2012
    214
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook 2 kinderen uit mijn vorige relatie en als het vaderdag is maken de kids ook niks voor hun stiefvader maar alleen voor hun eigen papa.
    Hij doet er ook niet moeilijk over, maar kan me best voorstellen dat je enigzins teleurgesteld bent.

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik ben zelf een "stiefkind" en ik maakte (en later en nu nog kocht) ook altijd iets voor mijn stiefmoeder. Ondanks dat het natuurlijk "maar" een stiefmoeder is ken ik haar al bijna heel mijn leven en heeft zij mij óók mede-opgevoed als ik bij mijn vader was. Het zou vroeger (en nu dus ook nog niet) niet eens in me opgekomen zijn om niets voor haar te doen.

Dus ja, ik kan me je teleurstelling wel enigzins voorstellen. Maarrrrr, ik zou er geen "drama" van gaan maken in de zin van dat je er iets over zegt tegen de kinderen (als je dat überhaupt al van plan was).

4. Loderonde

Loderonde Actief lid

20 jan 2012
    138
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor jullie reactie!
    Nee heb er zeker niets over gezegt tegen de kinderen en was het ook niet van plan. Zijn overigens ook nog veel te jong! (beide 4).
    Ben volgende maand jarig en heb gezegt dat ik een nieuwe mama fiets wil, voor mijn verjaardag en de vergeten moederdag ;)
    Dan is het helemaal goed! haha

Maar wel een fijn "steunpunt" dat je een beetje van je af kan schrijven. Je kan soms toch in een moeilijke situatie zitten waar je omgeving je meestal niet snapt in sommige dingen en mensen die met hetzelfde zitten je wel snappen en je daarbij kunnen helpen.

fijne avond

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

dat is wel een typische mannengedachte :)

6. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    Ik begrijp het helemaal! hier zelfde situatie. Mijn stiefjes zijn nu 7 en 9 maar ken ze al 5 jaar en heb nu sinds 9 mnd eigen kindje. Heb dus wel wat gekregen namens eigen kindje enzo maar de 2 anderen waren bij hun eigen moeder. De overige jaren ook niets gekregen. Ben tenslotte niet hun moeder en wil die rol ook niet op me nemen....maar functioneer wel zo als ze hier zijn. Nou ja, heb me er maar bij neergelegd.

7. Onje

Onje Niet meer actief

Hier ook 2 stiefkindjes en nu ons eigen kindje.
    Ik heb vanaf het begin al duidelijk gemaakt dat ik niks van hun wil voor moederdag. Ik ben hun moeder niet.
    Ik wil wel wat van ze tegen de tijd dat zij zelf kunnen bepalen dat het ook zo voelt.

8. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Hier ook twee stiefkids. Zij hebben dit jaar eigenlijk ook niks gedaan. Maar heb wel eens bijv. een kaartje van ze gehad. Jij bent de allerliefste vrouw naast mama.. :) Schattig toch.. :).

Je hebt het nu aangegeven bij je man. Ik zou volgend jaar ff een week of twee weken van tevoren hintje geven dat je het tochwel heel leuk zou vinden.. Mannen denken er nou eenmaal niet aan!!..

Heb dit jaar wel een bloemetje gekocht namens de stiefkids voor hun moeder.. Ze waren bij ons. Dus konden ze mama daarna nog wat geven als ze thuiskwamen..

Tja.. We moeten het er mee doen he :).. Heerlijk stukje forum hier idd.. We kunnen hier precies onze dingen neerschrijven en worden nog gesnapt ook..

9. Loderonde

Loderonde Actief lid

20 jan 2012
    138
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja is idd heel erg fijn!

Ach weet je het is ook goed zo! Ik zorg gewoon dat ik altijd goed ben voor ze en dat is het belangrijkste! En als ze net als deze ochtend lekker tegen me aan komen liggen in bed en zeggen dat ik echt heel lief ben is net zo veel waard:p

Hoe is trouwens jullie relatie met de moeder van de kinderen? En worden zij altijd goed verzorgt door hun moeder?

10. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ik heb de moeder 3x gezien, 1x koffie gedronken bij haar thuis toen we kind gingen ophalen.
    Ze vond mij aardig maar ik vrees dat ze nu jaloers aan het worden is,,,,
    Kind en ik gaat geweldig samen (jongen van 8) en hij schijnt het veel over mij te hebben en over de baby.
    Ik probeer me echt haar gevoelens voor te stellen, ben tenslotte zoelf ook moeder en mij dochter woont bij haar vader en na de zomer bij hem en zij vriendin.

Ex heeft me bv niet gefeliciteerd met de zwangerschap, ik kan de kinderwagen kopen die ze samen hebben gekregen (nou,dacht het niet he!), ze wil kind ineens een weekendje thuis houden..

Dat vind ik trouwens wel heel goed, kind zit ieder weekend hier en ziet moeder alleen doordeweeks na een schooldag, alle vakanties is hij ook hier of bij oma en opa.

Lullige opmerkingen: vriend: wat doen we met moederdag? Ex: hoezo, willen jullie een dagje samen zijn dan?Echt zo'n kattekop pff.

Maar nogmaals, ik kan echt een heel eind meegaan in haar gevoel, ondanks dat ze al 2 jaar zijn gescheiden en zij dat wilde......zal ws geen goede vriendin worden van me maar we bewaren de mieve vrede voor kind!

11. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Weet niet of dit ook voor mij als vraag geldt. Maar hier gaat dat wel goed. Soms met vlagen ook niet en dan houd ik me bewust even afzijdig. Zoals hieronder beschreven heb ik soms ook wel het idee dat ze dan een beetje jaloers is en dan gaat 't even niet goed tussen haar en haar vriend en dan kan ze wat kribbig zijn. Verders houden we het altijd maar een beetje goed voor de lieve vrede. De kids zijn 't belangrijk.

En zij zorg super voor de kids hoor. Zien er altijd piekfijn uit.. Wel zijn ze strontverwend... :cool:

12. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Hier mijn man veel hints gegeven :p hij was het ook vergeten ;). Mijn dochter is 16 maanden dus die heeft de hulp van papa nodig... mijn stiefzoontje (nu 5 bijna 6) (was net 2 toen ik in zijn leven kwam) had op school wat gemaakt voor zijn moeder en zei dat tegen mijn in de auto daarbij zei hij dat hij ook wat voor mij ging maken :) heb een mooie tekening en een bosje zelfgeplukte bloemetjes gekregen :)... Hij is hier week op week af met vrijdag als wisseldag en doordeweeks breng ik hem naar school/bso en haal ik hem op... dus dat zal ook meespelen denk ik... Verder is het contact met zijn moeder nu ontzettend leuk en goed sinds een paar maanden :) Heel fijn! Hij merkt dat ook en heeft geen 'schuld'gevoelens meer ;)

13. Loderonde

Loderonde Actief lid

20 jan 2012
    138
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou hier gaat het ook wel gewoon goed hoor. Ik heb overigens het meeste contact met haar omdat ik eigenlijk degene ben die het meeste voor de kids zorgt als ze bij ons zijn en tussen mijn man en haar is het niet voor niks over zeg maar..
    Maar soms kan ik mezelf groen en geel ergeren aan het feit dat wij iedere maand zo veel alimentatie moeten betalen en het geld gewoon echt niet op gaat aan de kinderen...
    wij moeten ze altijd naar de kapper doen (omdat ik mezelf gewoon schaam over hoe ze erbij lopen), fatsoenlijke kleren hebben ze alleen bij ons, bij haar vaak of kapot of te klein.. zwermles moet nu gezamelijk betaald worden omdat zij er echt geen geld voor heeft! maar dat weekend toevallig wel een weekendje weg gaat met vriendinnen naar het buitenland en die week erop of de jongens dan wat eerder naar ons kunnen komen die dag, ze gaat namelijk eten met de meiden!
    sorry hoor zit even mijn gal te spuugen... maar kan mezelf er zo boos over maken! Maar dit zal bij jullie misschien ook wel het geval zijn...

14. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Bij ons gelukkig niet, maar wij hoeven ook geen alimentatie te betalen omdat hij even vaak bij ons is als bij haar. Zij ontvangt alle toeslagen en koopt kleren voor bij zichzelf en bij ons verder betaald zij ook alles en dit gaat gewoon prima. Wij betalen natuurlijk ook wel dingen zoals eten/drinken, cadeautjes, vakanties etc.

Deel Deze Pagina