administratie weggooien

Discussion in 'De lounge' started by Rosao, Nov 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Hoi,

Ik ben mijn administratie eens grondig onderhanden aan het nemen en alle echt oude dingen (dus ouder dan 5 jaar) aan het weggooien. Maar waar gooi ik dat weg??? Ik wil niet dat mijn hele hebben en houden op straat ligt straks... er staan bsnnummers in, rekeningnummers, oude contracten etc... Om het nou 1 voor 1 te shredden vind ik ook wat, het is best veel...

Dus, iemand ideeen?

groetjes

2. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Gooi het altijd in dé papierbak.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Als het goed is hebben ze bij de stort ook een speciale bak voor. In ieder geval op de meeste kantoren hebben ze er speciale containers voor. Ik weet niet waar je werkt, maar anders meenemen naar je werk en daar weggooien? En even naar de stort bellen, kijken hoe het daar zit.

Als bovenstaande twee opties niet kunnen, kun je altijd zelf nog een papierversnipperaar kopen?

4. topper12

topper12 Niet meer actief

Hier gaan dat soort papieren in de open haard/vuurkorf :D

5. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    tja, heb geen openhaard of vuurkorf. Vind op mijn werk weggooien nog wel een idee. Daar hebben we idd vertrouwelijke vernietiging.

6. nense

nense Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,358
    0
    36
    Female
    Gelderland
    Hier gaat alles met vertrouwelijke info dat weg kan door de papierversnipperaar.

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

in 100e stukken scheuren/knippen, en dan gooi in het in de grijze bak. Toen mijn oude laptop kapot was heb ik zelfs de harde schijf eerst verwijdert en daarna tussen de bankschroef gezet en helemaal in 100e stukken gemold.. je weet maar nooit tegenwoordig ( was laatst op tv dat ze gegevens van de harde schijf zelfs terug konden halen na een vliegtuigongeluk waar de harde schijf half verbrijzeld was, of na een hevige brand)

nooit bij het oud papier, je wil niet weten hoeveel mensen daar tussen neuzen als het buiten staat.

je kunt het ook op de BBQ gooien :D

8. hardloper

hardloper Niet meer actief

ik zou toch vboor de versnipperaar gaan. het is wel veel werk, maar uiteindelijk zo leuk: fototoestel, kind, heeeeeeel veel snippers eroverheen kieperen, en een lol dat ze hebben!
    wel ook weer veel werk om het daarna op te ruimen, maar ik vind het echt de moeite waard:D

heb het wel eens op een partijtje gedaan, was ook erg leuk, zijn ze lang mee zoet geweest:)

9. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik doe dat soort dingen idd in stukjes scheuren
    (haha zit me nu te bedenken kan het wel bewaren voor papier mache maken voor sinterklaas :p)
    Daarna lekker onderin de vuilniszak en in de kliko.

10. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Alles verscheuren of versnipperen zit ik echt niet op te wachten, het is zo veel. Heb nu al een stapel van 20 cm....

11. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Tja, je zal er toch iets mee moeten doen!

Vandaag 10 cm en morgen 10 cm? :D

Nee grapje hoor, maar ik zou het toch verscheuren, zo in de vuilnisbak doen zou ik niet durven...

12. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,274
    2,977
    113
    Je kan ook contact opnemen met een bedrijf voor archiefvernietiging. Met een beetje mazzel mag je het gewoon komen brengen. En omdat het zo weinig is (bedrijven komen natuurlijk met veeeel meer) is het misschien nog wel gratis!

13. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

Apr 5, 2011
    2,221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Hier gaat alles in de papierversnipperaar of in de vuurkorf. Maar ik hou het dan wel ieder jaar bij

14. Yelice

Yelice Niet meer actief

Ik scheur het altijd in vele stukken en gooi het daarna bij het oud papier.
    overigens zet ik dat wel buiten als ik de vuilniswagen voorbij zie komen dat het gelijk van de straat af is.
    Ik heb niet echt veel bijzondere administratie overigens ;)

Share This Page