levensduur wasmachine

Discussion in 'De lounge' started by dds, Nov 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoi dames!!!!

Vandaag is de wasmachine stuk gegaan. Hij wil niet meer centrifugeren.
    De machine draait wel, maar niet "krachtig" genoeg om het water eruit te krijgen.

Ik heb een reperateur gebeld en deze komt morgen kijken en mogelijk repareren.
    Maar ik zit in dubio.......de wasmachine is 10 jaar oud (zanussi) Is het verstandig de machine te repareren of kunnen we beter een nieuwe kopen?

Mijn man zegt dat we het morgen aan de reparateur kunnen vragen, maar daar heb ik mijn twijfels over.....hij wil toch geld verdienen? Dus zal hij zeggen dat het te repareren is. Of niet?

2. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    Als het een goede monteur is geeft hij goed advies.
    Onze vaatwasser van 8 jaar oud was 2 weken terug kapot.
    De monteur zei dat reparatie 500 euro zou kosten en dat de machine dat niet meer waard was.
    Ik zou zowieso voor jezelf vooraf een bedrag innemen wat je nog redelijk vind. Misschien is het wel iets kleins en kan de machine voor 100 euro gemaakt worden.
    Ik zou er iig niet heel erg veel geld aan spenderen

3. Amy32

Amy32 Bekend lid

Jun 28, 2010
    700
    76
    28
    Persoonlijk zou ik een 10 jaar oude wasmachine nier repareren. vooral niet eentje van Zanussi prijssegment. Die zijn nieuw niet al te duur.
    Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar ik zou voor een nieuwe gaan.

4. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik zou ook voor een nieuwe gaan als jullie het geld kunnen missen natuurlijk. Dat die 10 jaar mee is gegaan zijn al heel wat jaartjes en meestal zijn ze met 12 jaar ook echt op maar dat verschilt natuurlijk per merk en machine. Je moet het zelf overgeven, of repareren en over 2 jaar een nieuwe kopen of een nieuwe kopen en er vanuit gaan dat die ook minimaal 7 jaar blijft zitten.

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

je hebt al een nieuwe whirlpool voor 300 euro, die ook gewoon super werken. Zou een wasmachine van 10 jaar nooit laten maken, kost veelte duur.

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Machine van 10 jaar oud zou ik ook niet laten maken. levensduur ligt toch meestal tussen 8 a 12 jaar.

7. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Sluit me bij de rest aan..

8. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,302
    2,576
    113
    zou zelfs niet eens een monteur laten komen!!

9. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    ligt er helemaal aan wat er kapot is
    misschien kan de reparateur het voor een paar tientjes maken!
    kijk, als er een nieuwe motor in moet, dan is hij het niet waard, maar is het alleen een kwestie van bv een snaar vervangen, dan zou ik het dus wel doen.

onze machine doet het nu zo'n 10jaar

10. angel77

angel77 Fanatiek lid

Mar 29, 2008
    1,428
    0
    36
    oosten van het land
    Bij ons centrifugeerde de maschine ook niet meer, 12 jaar oud. Hebben een nieuwe gekocht (winstpakker Makro) voor 230 euro.

Zou de maschine ook niet meer laten maken

11. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,028
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou niet eens iemand laten komen.
    Dit kost ook weer geld, en dat is, in mijn ogen, zo'n oude machine niet meer waard.(tenzij het een miele is)

12. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

Mar 9, 2008
    4,888
    1
    38
    Zaanstreek
    alleen al de voorrijdkosten van de monteur zijn al snel 50 euro.
    Een nieuwe zal dan al snel voordeliger zijn.

13. Marik

Marik Bekend lid

Oct 21, 2011
    885
    0
    0
    Ik zou gaan voor een nieuwe!
    Maar als de monteur hèt kan maken voor heel weinig geld, dan niet uiteraard

14. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    Ben wel benieuwd wat de reparateur heeft gezegd en of het euvel verholpen is, voor een klein bedrag of niet?!

15. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sja het is toch jammer dat zo een monteur gelijk een berg geld kocht. Ik had voor mijn koelkast iemand die voor 15 euro advies gaf en dan zei of het gemaakt kon worden of niet. Was via marktplaats. Was ik blij mee want hij kon niet meer gemaakt worden en zo kostte het maar 15 euro.

En sja over levensduur.
    Mijn schoonvader heeft zijn wasmachine al minstens 25 jaar. Er is wel eens iets stuk gegaan maar dat maakt hij altijd zelf. Mijn schoonvader is 72 en ik verwacht niet dat hij nog aan een andere wasmachine gaat hoor haha...

16. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het ligt er gewoon aan wat er kapot is. Is het een lager, en je bent handig.... dan kost het niet heel veel en kan je machine nog jaren mee. Is het een probleem met de motor dan is het de moeite niet.

Share This Page