zo frustrerend!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 8 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zit er even door heen.ik weet het echt niet meer wat ik nu nog kan doen.

ik ben vanaf kleins afaan een moeilijk leerling ik deed alles op mijn eigen manier.
    ik kan mijn verstand er niet bij houden en ben zo snel afgeleid dat dat echt een probleem geworden op school.maar ik haalde mijn diplamás wel.

ook heb ik dislexie waardoor ik dus heel erg moeilijk kan lezen. en mijn hand schrift is helmaal een ramp(laten we zeggen een dokter schrijft netter)ze hebben zelfs op school mijn vingers aan de pen geplakt zodat ik heb goed vast deed houden!
    grammatica is helemaal wirwar voor mij.

ik ondervind hier zoo veel problemen mee.

zoals vandaag dus ook weer. ik heb een sollicitatie gesprek en ik had vooraf al aan gegeven dat mijn nederlands goed is behalve in het schrijven.
    moet ik daar een formulier in vullen en ze zien dat. ik word gelijk af gekapt. en ik kon gaan!
    ik kon niet goed genoeg schrijven en er werd dus gezegt dat ik maar terug naar school moest om te leren schrijven!

dit is niet de eerste keer telkens als ik een leuke baan heb en ik het naar mijn zit heb. word ik gewoon eruit gegooit omdat ik niet kan schrijven. het simpelste werk kan ik niet omdat ik te snel ben afgeleid.

telkens probeer in het weer.
    maar ik ben nu op een punt dat ik dus echt niet meer durf te solliciteren.waarom zou ik nog moeite doen!

beter leren schrijven gaat toch niet meer lukken.
    ik heb ondertussen 4 cursessen gehad en het werk helemaal niets!
    logopedistes weten ook niet wat ze met me aan moeten.

sorry voor mijn klaagzang maar het zit me echt heel hoog.
    voel me echt een mislukkeling

2. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Jeetje, ik kan me voorstellen dat je je daar rot over voelt. Ik zou niet zo goed weten wat je eraan kunt doen. Vooral als je het al van tevoren aangeeft bij een sollicitatie snap ik niet dat ze je gewoon wegsturen.
    Je hebt al 4 cursussen gedaan zeg je, maar misschien is er toch nog wel een cursus die beter bij je past? Of misschien iemand die je privé les wil geven? Dan kun je je misschien wat beter concentreren.
    Sterkte ermee in ieder geval!

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

die cursusen waren echt om beter te leren lezen en schrijven. 2waren er prive.
    :(

4. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Op watvoor banen solliciteer je? In een winkel bijvoorbeeld hoeft het toch niet zo'n groot probleem te zijn als je niet zo goed kan schrijven.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

zelfs ik een winkel word ik afgewezen!
    callcentre werk heb ik ook gedaan en ook daar het zelfde verhaal.

tis niet noodzakelijk dat ik moet werken maar ik wil voor mezelf ook wel eens wat tijd

in een winkel moet je ook lezen en rekenen iets wat ik dus ook niet snel kan.

ik kan het wel maar moeilijk

6. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

:$OMG Dit meen je niet ? Wat absurd zeg ...

Ik kan niet veel voor je betekenen maar ik wilde ff zeggen dat je je niet moet zien als mislukkeling hoor, iedereen heeft wel iets maar iedereen is speciaal op zich en jij dus ook !

Laat je niet gek maken door die gekke mensen zoals op dat sollicitatie gesprek ..

7. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ja maar in een winkel hoef je niet per sé altijd achter de kassa toch. Ik heb bijvoorbeeld ooit ij blokker gewerkt en daar hoefde niet iedereen kassa te draaien. Er waren ook mensen die alle spullen in de winkel zetten en de klanten helpen met vragen enz. Dan moet er af en toe misschien ook wel iets opgeschreven worden maar dat is dan niet zo vaak en zou een collega eventueel even kunnen helpen. Maar dat zou je dan wel van tevoren af moeten spreken.
    Of misschien als alpha hulp bij de thuiszorg? Daar heb ik geen ervaring mee maar het lijkt me dat foutloos schrijven daar niet heel erg belangrijk is.
    Ga anders is naar het uitzendbureau om te vragen of zij iets voor je weten.

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Vind het heel rot voor je maar moet eerlijk zeggen dat ik je al veel beter vind schrijven hier als heel veel andere. Soms word ik gek van al die spelfouten, slecht geformuleerde zinnen, zinnen zonder eind en noem maar op. Had ik bij jou helemaal niet.

Meid, geef de moed niet op! Het is nu ook gewoon een klote tijd, ze kunnen kiezen uit 100 man. Al vind ik het wel vreemd dat ze je dan laten komen en zo weer wegsturen ;) Wat voor werk zoek je?

9. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    jeetje meid wat zal jij je klote hebben gevoeld vandaag !
    waar was je op gesprek dan ?

Ik werk al 12 jaar in de winkel en moet je zeggen dat ik nooit ondervonden heb dat je daar veel moet schrijven ofzo ! En terug tellen bij de kassa word nog maar erg weinig gedaan , en de kassa geeft aan wat je terug moet geven ! Dus winkel werk moet toch te doen zijn meis .

Maar echt voel je geen mislukkeling zo goed ken ik je nog neit maar weet nu al dat je 2 dingen heel goed kan :D en mss moet je van dat ene iets meer gaan maken en ga je daar je geld mee verdienen , kom ik je op zaterdag wel helpen oke :D

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Kan het CWI je niet helpen iets passends te vinden + misschien een gepaste cursus o.i.d.
    Er zijn toch nog genoeg beroepen waar je echt met je handen werkt (productiewerk / detailhandel etc.).
    Dat moet toch kunnen met een matige schrijfvaardigheid.
    Heel veel succes!
    Elmo

11. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Nou meid, ik werk niet meer in een winkel, maar als dat nog wel zo was geweest had je bij mij zo aan de slag gemogen hoor! Het is veel belangrijker dat je zo graag aan het werk wilt en dat je enthousiast en klantvriendelijk bent, dan dat je super Nederlands schrijft!
    Niet de moed opgeven hoor! Ik duim voor je dat je snel iets hebt!

p.s. heb je het al eens in een wat kleiner winkelcentrum geprobeerd, beetje buurtwinkelachtig? Ik weet dat ze bijvoorbeeld bij de kleinere winkels helemaal liever hebben dat je klantvriendelijk en enthousiast bent dan dat je perfect schrijft!

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

@romaira,was in zevenaar op de hengelder. en ja een eigen toko zou wel heel vet zijn haha. en ja mag dan altijd komen helpen ;) eerst maar eens even oefenen ( heb me uit frustratie gestort op een kapsel)

in een winkel zou ik opzich ook nog wel willen doen heb ik ook gedaan vond ik toen er leuk.maar ja waar nemen ze partimers aan tegenwoordig?
    tis echt een K periode om ook maar iets te vinden.

moet zeggen dat die berichtjes mij erg goed doen. zat en vanmiddag echt doorheen tis altijd het zelfde verhaal.

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Parttimers willen ze toch juist?

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier in de regio blijkbaar niet! tis echt drama hier haha

15. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ik wilde juist liever part timers dan full timers; zitten alleen maar voordelen aan!
    Hoop dat je gauw iets vindt!

16. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    Ik zal me ogen ook eens open houden voor je .
    Wat is je maximum wat je wil werken ?
    Mijn contract bij action is van 16 tot 31 uur , kan zelf aangeven of ik 2 , 3 of 4 dagen wil werken alleen op drukke momenten zal je extra ingezet worden maar dat is te begrijpen denk ik .

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb een max van 20 uur tuurlijk bij uitzondering wel meer maar het moet niet iedere week voor komen;)

18. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ja inderdaad. Als je het niet geschreven had had ik echt niet door dat je er problemen mee zou hebben ofzo!
    Voel me nu beetje dom om mn eigen topic over mn 8en trouwens:)
    Word je enorm zenuwachtig als mensen op je vingers staan kijken oid? Dat het je daarom slecht lukt dan?
    Ik ken t probleem hoor. Mn vader heeft ondanks dat hij gewoon in Nederland geboren, geen basis school gedaan. Die heeft op 35ig jarige leeftijd leren schrijven en rekenen. Maar dat is wat anders als dat je het gewoon niet kan leren natuurlijk.
    Al komt het op t zelfde neer want hij heeft gewoon ENORM geluk gehad dat de tijden toen anders waren en hij toch ergens kon gaan werken. En daar is hij dan ook blijven hangen 17 jaar lang ondanks alle problemen etc. met de baas.
    Vind het echt idioot dat als je aangeeft dat dit niet zo goed gaat en ze laten je toch komen. Dat ze je daarom dan weer weg sturen. En dan nog zo'n opmerking ook! Alsof je dat zelf niet snapt en er al wat aan hebt proberen te doen :x
    Weet verder ook niet of en waar je er hulp ofzo voor kan vinden.
    Of dat er plekken zijn waar ze niet zo op dat soort punten letten.
    Maar t zou toch ergens moeten kunnen passen?

19. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Heb je geen ADD? ik ben zelf bezig om getest te worden en herken wel wat dingetjes in jou verhaal.Ik voelde me ook altijd erg dom, en lui, terwijl ik keihard werk, maar concentreren ho maar. Misschien heb je er wat aan.ADD is wat anders als ADHD, dan ben je dus niet druk, ja wel in je hoofd;), maar het valt niet op.
    Een ding is duidelijk, jij doet in ieder geval je best!!!!je had het er ook bij kunnen laten zitten, maar dat heb je niet gedaan!!!!:)

Deel Deze Pagina