Beetje moedeloos, HELP!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by draakje81, Mar 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. draakje81

draakje81 Lid

Oct 1, 2007
    47
    0
    0
    Eindhoven
    Hi mmm meiden,

Misschien een wat rare vraag, want ik wil totaal niet negatief zijn, maar worden jullie ook wel eens moedeloos en tuureluurs van de mmm?

Wij zijn aankomde mei 3 jaar bezig met zwanger worden. Ik ben net 28 geworden en ivm slecht zaad en PCO zijn we in de mm belandt. We hebben 9x IUI gedaan en hebben nu de 2e ICSI erop zitten.

"Gelukkig" maak ik iedere keer veel eitjes aan en gaat de bevruchting ook perfect waardoor we veel embryo's hebben. Bij de 1e ICSI hadden we 11 embryo's waarvan er na 1 "verse" tp nog 7 in de vriezer hadden. We hebben daarna nog 2 cryo tp gedaan van 2 stuks per keer. De overige 3 waren helaas niet goed ontdooid. Nu de 2e ISCI poging had ik 15 embryo's. Na de "verse" tp hadden we nog 10 cryo's. We hebben 2,5 week geleden weer 1 cryo daarvan laten tp en deze is helaas weer mislukt. We hebben er nu nog 9 over.

Het zijn allemaal super embryo en allemaal 8-cellig. Kan niet beter dus... We worden dus iedere keer na een terugplaatsing weggestuurd met een ;) en het moet gaan lukken deze keer. Na 5 tp heb ik er niet echt meer vertrouwen in.... Ik weet dat ik positief moet zijn, maar ik heb het gevoel dat ik na deze 9 cryo's nog steeds niet zwanger ben.

Hebben jullie tips wat ik misschien kan doen? Moet ik in het ziekenhuis misschien eisen dat ze meer onderzoeken doen naar mijn baarmoederslijmvlies ofzo? Het lijkt mij duidelijk dat het aan de innesteling ligt. Het hele traject daarvoor verloopt perfect!

HELP!

2. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

Oct 23, 2008
    1,686
    0
    0
    Hoi Draakje,
    Jouw verhaal beschrijft precies hoe ik me ook vaak voel. Wij hebben ook altijd goede embryo's en cryo's maar er nestelt er geen een in. Wij hebben inmiddels al 6 mislukte terugplaatsingen gehad (4 verse en 2 cryos) en ik word er af en toe ook hopeloos en moedeloos van. Is helemaal niet raar hoor, hebben alle MMMeisjes wel eens.

Ik had ook het idee dat er gewoon iets bij mij niet goed moest zijn omdat de emmie ellke keer niet innestelt, heb ook al van alles laten onderzoeken, zonder resultaat echter....

Heb al bloed laten prikken op mn schildklier, vitamine B6, B12, ijzer, echt alles wat je maar kan bedenken. Maar er kwam niks ongewoons uit.
    Ben wel sinds enkele weken begonnen met B12-injecties, omdat ik vond dat mn B12 toch aan de lage kant was (artsen ontkennen dit), maar dan heb ik iig het idee dat ik er iets aan doe om het te verbeteren. Verder slik ik multivitamine, visolie en tarwekiemolie. Heb ook een tijdje acupunctuur gedaan, maar dat vond ik niks, had er ook geen beter resultaat door.

In het ziekenhuis zeggen ze ook dat het vaak toch aan de embryo ligt of ie wel of niet innestelt, maar het is een samenspel van emmie en bms. Je kan er helaas niets aan doen.

Ik heb trouwens gister weer een cryo teruggeplaatst gekregen, dus nu weer even afwachten voor mij.

3. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Draakje, ook ik begrijp precies hoe je je voelt.
    Ook hier iedere keer topembryo's ondanks slecht zaad en lage eicelreserve.
    Gisteren weer bij onze arts in Dusseldorf op gesprek geweest en nogmaals over de invloed van het bms gehad.
    Ik heb iedere keer na de ICSI's en ook in een natuurlijk cyclus vrij korte menstruaties (max. 2 dagen) met veel stolsels. Maar de arts gaf gisteren nogmaals aan dat dit niets betekent. Mijn bms is altijd tussen de 7 en 11 mm en dat is goed. Juist te dik bms schijnt niet goed te zijn.
    Ik slik ook visolie, multivitamines, heb bij de laatste poging ook asperine 80 mg geslikt, alles om het bms te bevorderen.
    Maar tot nu toe geen succes.
    Blijft dus over dat het gewoonweg aan de kwaliteit van de emmy moet liggen.
    Ondanks lage eicelreserve hebben we wel altijd veel bevruchtingen (1 uit 1 eicel, 3 uit 4 eicellen, 6 uit 8 eicellen). Met topkwaliteit.
    Maar ik heb ook begrepen dat het er uiteindelijk na het 12-cellig stadium op aankomt of een emmy het redt of niet.
    Bij eiceldonatie met heel jonge vrouwen hebben ze slagingspercentages van 50% na 1 poging en 80-90% na 3 pogingen!

Wij gaan nu voor ICSI met IMSI, waarbij ze het zaad niet 200x vergroten maar 6500x, in de hoop zo nog betere zaadcellen te selecteren.

4. draga

draga Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    breekt even in

Sikki heb je de kosten van imsi ook opgevraagd? zoniet ongeveer 100euro per eitje dan weet je dat alvast wij wisten het niet en schrok wel een beetje. Veel succes.

veel liefs draga

5. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

Oct 23, 2008
    1,686
    0
    0
    Hey Sikki,
    Wist niet dat je het nog een keer gevraagd had aan de gyn over die korte menstruatie.... Maar weer antwoord dat het niet raar of vreemd is ofzo. Hmm oke, nou ja het zal dan wel, niet dan?!

6. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Draga, dank je voor je info!
    Op de website van Dusseldorf stond tot een max van 900 euri.
    Ik wist niet dat het 100 euri per eitje is.
    Maar aangezien ik toch niet heel ruim in de eieren zit zal het wel meevallen.
    En mocht het onverhoopt heel duur uitvallen dan ben ik alleen maar blij, want dat betekent dat ik heel veel eieren heb ;)
    Maar bij jullie heeft IMSI dan niets gebracht?

Lindinha, tja, ik blijf zelf wel enorm onzeker over die rare menstruaties.
    Maar wederom dus weer een ontkennend antwoord.
    Het zou er niets mee te maken hebben.

7. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

Oct 23, 2008
    1,686
    0
    0
    Tja gek he.... ik heb er zelf ook altijd mn twijfels over, maar begin gewoon maar te geloven dat het daar niet mee te maken heeft. Mijn bms groeit ook altijd goed, anders was dat ook wel minder geweest denk ik....

8. draakje81

draakje81 Lid

Oct 1, 2007
    47
    0
    0
    Eindhoven
    Wat fijn om te horen dat ik niet de enige ben die zich druk maakt ;)

indinha: Wat spannend voor jou weer dan. Ga jij nou maar eens bewijzen dat wij ons allemaal geen zorgen meer hoeven te maken en dat het allemaal goed komt...

Sikki: Bij mij is mijn bms iedere keer rond de 6-7 mm. Vond ik zelf best weinig dus..... Ik ben ook maar iedere keer 2 dagen ongesteld en dan een heel klein beetje.

Ik ga ook maar eens multivitaminen, visolie etc. bijslikken, want baat het niet.....

Ik heb eigenlijk afgelopen weekend pas gehoord van IMSI. Ik heb me er nog niet echt in verdiept, maar ik dacht eigenlijk dat het meer voor mensen was die geen goede embryo's "kweekte". Zou dat voor ons ook een idee kunnen zijn? Phoe.... 100 euri x 17 eieren!!!! hihi

9. draga

draga Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,657
    0
    36
    drentse land
    Nee het is bij ons niet gelukt krijg nu hopelijk volgende week de cryo's terug mits ze goed ontdooien. Nou dan is het maar goed dat het maximum 900 is.Heb de rekening toevallig vandaag betaald en het was 900 euro voor 9 eitjes. Maar moet wel zeggen het waren de beste eitjes ooit. Hopelijk brengt het ons allebei geluk!
    Ben zelf ook wel een beetje MOEDELOOS ik had er meer van verwacht maar je weet kwaliteit zegt niet alles er zijn vrouwen van minder zwanger geworden. Maar even voor de duidelijkheid aangezien jij ook zelf betaald. De kosten 2300 euro icsi narcose direkt aftikken 210 euro imsi nou dat weet je zoals je zegt hopelijk veel eitjes en wij hebben assisted hatching gedaan dat was 160 euro is trouwens wel een aanrader want ze zeggen is beter voor nestelen. Wanneer ga je naar dd?

10. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Draga, ik heb alle pogingen al in DD gedaan.
    Ben dus al vaste klant daar ;)
    Weet dus alles van de rekeningen e.d.
    Tot nu toe hebben we het meeste kunnen declareren, maar de komende poging dus niet meer.

11. draga

draga Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,657
    0
    36
    drentse land
    Aangeziendit de moedeloos pagina is.
    Ik weet niet hoelang ik dit nog volhoud. Het is een fucking relatie test al die spanningen die stress. Komt allemaal wel goed maar moet het even kwijt.Ik heb echt een dip en denk dat de kinder droom niet meer uitkomt.Ik ben moe,futloos en hoploos. Nu ik dit zo schrijf heb ik het gevoel dat ik haast geen lucht krijg.Ik probeer naar de buiten wereld opgwekt te doen en zeg dat ik alles al bijna afgesloten heb maar dat is niet zo.Voel me zo donker en snap niet waarom wij niet gewoon vader en moeder kunnen worden anderen waarderen het niet of zijn slecht voor hun kinderen.Ben ik dan zo'n slecht mens dat ik ze niet verdien. Ik weet heb nog een kans en mischien ben ik wel te negatief en moet ik wat positiever zijn maar het lukt gewoon niet. Het is zwaar toe te geven maar de hoop is op. Ik ben opgelucht dit eindelijk toe te geven naar mezelf toe.En ik hoop dat ik niet de enige ben wie dit voelt al gun ik dit gevoel niemand.Ik hoop dat jullie mijn gevoel begrijpen al is het zeer donker.MIschien kan ik na dit weer wat uit de put krabbelen. Mijn excuses maar moest het gewoon kwijt

12. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Lieve Draga, ik snap je gevoel heel erg goed. Herken het zelfs!
    Ook ik denk nu al af en toe, ben ik dan zo'n slecht mens dat ik geen kinderen kan krijgen.
    En jij heb al heel wat meer moeten doorstaan!
    Ik weet ook niet hoe dit af gaat lopen.
    Soms denk ik, ik kan het niet aan.
    Andere momenten probeer ik alle positieve dingen in m'n leven te zien en daar kracht uit te putten. Maar het is en blijft moeilijk.
    Ik weet ook niet hoe het met me zal gaan als ik weer een paar stappen verder ben.
    Ik heb nu al het gevoel dat alles wat er gebeurd is me alleen maar verder en verder van een biologisch kindje heeft gebracht.
    De blijdschap van jaren terug, het geheimpje samen, het gaan voor een kindje is verdreven door heel veel verdriet en steeds donkerdere gedachten.
    Waarschijnlijk zal de tijd de wonden verzachten. Maar helen zal het denk ik nooit doen.
    Ik denk dat in iedere fase in het leven zal het gemis terug zal komen.

Maar voor nu moeten we hoop houden!
    It ain't over till it's over!
    We moeten onze kansen vastpakken en koesteren.
    Nu kan het nog, straks misschien niet meer.

13. draga

draga Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,657
    0
    36
    drentse land
    Dank je wel Sikki het is gewoon zo'n emotionele achtbaan mijn gevoelens veranderen zo vaak! Maar je hebt gelijk ik (we) moeten hoop houden door mijn gevoel te herkennen ben ik al wat uit de put aan krabbelen bedankt daarvoor en hoop dat onze (jullie) wens vervuld word. Gelukkig bestaan deze forums want lotgenoten begrijpen elkaar het best.

14. Mijs

Mijs Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,710
    0
    0
    Een heeeeeele dikke knuffel voor jullie meiden, die het nu even helemaal niet meer zien zitten.
    Al vanaf het moment dat het bij ons bleek dat 'normaal' zwanger worden niet ging werken heb ik om me heen gekeken en geconstateerd dat mensen die echt totaaaal niet geschikt lijken voor het ouderschap het ene na het andere kind werpen. En zelf ervan overtuigd watvoor leuke ouders wij zelf zouden zijn en het overkomt ons niet zomaar.
    Denk niet dat je het niet hebt 'verdiend' om ouders te worden, dat je te 'slecht' bent om een kindje te krijgen. Het waarom, daar krijg je geen antwoord op. Ik niet tenminste.
    Moet je es kijken wat jullie er voor over hebben om een kindje te krijgen! Uit liefde voor je ongeboren kind(eren). Daar is niks slechts aan.
    Dit is heel gemene vuile domme pech voor ons MMMvrouwen!

Draga, je hoeft niet je excuses aan te bieden voor het gevoel dat je hebt, dat je er helemaal klaar mee bent.
    Dit is een loodzwaar traject, vooral omdat je niet weet of het uiteindelijk op gaat leveren waar je het voor doet. Dat moet je spuien. Dat kan hier als je dat wilt.

Liefs, Mijs

Share This Page