Femara / Clomid gebruiksters, wie weet dit?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mol81, Mar 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mol81

mol81 Niet meer actief

Hoi,

In april gaan we weer de MMM in voor een brusje. Ik heb voor de eerste zwangerschap Femara geslikt (om de cyclus te reguleren, enorm variabele cyclus) en was direct zwanger (toeval of niet). Nu gaan we naar een ander ziekenhuis en zij werken met Clomid. Is dit hetzelfde idee als Femara? Wie heeft er ervaring?

2. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Ik heb nog nooit van Femara gehoord. Maar wel clomid gebruikt. Aan jou berichtje te zien denk ik dat het hetzelfde is want clomid regelt ook je cyclus. (zorgt voor 1 of meerder mooie folikels).

Succes!

3. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    De werkzame stof in Femara is letrozol. Letrozol is een aromatase-remmer. Het vermindert de hoeveelheid oestrogeenhormoon in de eierstokken, vetweefsel, lever en in borstkankergezwellen. Artsen schrijven letrozol voor bij een bepaald type borstkanker, namelijk die gevoelig is voor hormonen.

Clomid De werkzame stof in Clomid is clomifeen. Clomifeen behoort tot een groep geneesmiddelen die de werking van de vrouwelijke oestrogeenhormonen gedeeltelijk nabootsen en gedeeltelijk tegenwerken. Het stimuleert hierdoor de afgifte van hormonen die voor de eirijping en eisprong zorgen. Artsen schrijven dit middel voor bij verminderde vruchtbaarheid.

Dit heb ik van apotheek.nl, het is dus niet hetzelfde maar heeft wel ongeveer dezelfde werking. Misschien even bij je gyn vragen wat de verschillen zijn en wat de voor en nadelen van het een en het ander zijn. Ik heb zelf clomid geslikt en het werkte wel om een eisprong op te wekken en de cyclus te reguleren.

Share This Page