Beetje moeilijk, maar wie kan me helpen?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door LadyIngrid, 2 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Hallo allemaal,

Ik zit even met het volgende:

Sinds januari zijn mijn vriend en ik bezig voor een kindje. Na het stoppen met de pil is mijn vruchtbare periode in het begin van de week dat mijn vriend weg is. (hij is 1 week weg en 1 week thuis).
    Nou proberen we het volgende maand nog 1 xtje. Dan zal mijn vriend zich ziek melden en kunnen we klussen dichterbij mijn ei.
    Maar nu stelde hij voor om de pil zodanig te slikken en te stoppen dat ik een weekje opschuif, maar hoe doe ik dat?

Kan iemand mij hiermee helpen?

Groetjes Ingrid

2. Dus je eisprong is aan het eind van de week dat je vriend weg is? Als je ei namelijk meer aan het begin van die week is dan zouden zijn zaadjes het wel uit moeten houden tot die tijd. Ik zou in ieder geval niet de pil gaan slikken om je stopweek te verleggen, dan raakt je cyclus misschien van slag en zit je weer met hetzelfde probleem.

3. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Maar wat zou ik dan moeten doen. Zou ik eventueel mijn huisarts om raad kunnen vragen of moet ik eerder bij een gynacoloog zijn?

4. Ik denk dat er weinig aan te doen is, zonder te prutsen aan je cyclus. Ik zou gewoon hopen dat zijn zwemmers het uithouden tot jouw ei is gearriveerd. Gewoon de ochtend dat hij vertrekt nog klussen en jij even blijven liggen! De volgende maand komt het misschien wel net iets beter uit. Wist je dat zwemmers het wel tot 5 a 8 dagen kunnen uithouden in je baarmoeder?

5. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Dat wist ik jah, heb t een xtje ergens gelezen. Maar ik weet ook uit ervaring dat mijn ei steeds rond de zelfde tijd valt, als mijn vriend dus weg is. Omdat ik ook een regelmatige cyclus heb van 28/29 dagen.

6. Tja dat is wel echt balen! Ik weet wel dat de huisarts tabletten heeft om je ongi uit te stellen. Bijv bij vakantie, maar of deze ook de volgende eisprong uitsteld weet ik niet. Dan zou ik toch maar langs de huisarts gaan om de mogelijkheden te bespreken. Anders zou je nooit de kans krijgen om in je vruchtbare periode te klussen. Succes. Laat je nog even horen wat er nu uit komt, ben benieuwd.

Deel Deze Pagina