Baarmoedermond half verstreken 28 weken, wie ook zoiets?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mroos, 3 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mroos

mroos Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ivm erge buikpijn en steken bij mijn bekken afgelopen week had ik op aanraden van mijn verloskundige een test voor blaasontsteking gedaan, deze was negatief maar de huisarts raadde aan om toch nog langs de verloskunige te gaan. Aangezien zij gisteren dicht waren, belde ik de spoedlijn. De verloskundige wilde voor de zekerheid even een inwendig onderzoek doen. En wat bleek; Mijn baarmoedermond is al half verstreken. Ik helemaal in paniek maar ze wist me wat gerust te stellen en toen ben ik met mijn man naar het ziekenhuis gegaan voor een hartfilmpje en om mijn harde buiken(mogelijk beginnende weeen te meten), gelukkig was dat helemaal in orde dus mochten we weer weg met het dringend advies om het heel rustig aan te doen(met als gevolg dat ik van mijn man amper op mag staan haha).

Maargoed, ik ben er wel gerust op dat de bevalling nog niet begonnen is en dat het filmpje gister goed was, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of nog meer mensen dit gehad hebben, want ik vind het best een eng idee dat er van binnen al 'iets' aan de gang is, met 28 weken!

Dus, wie heeft er (een soortgelijke) ervaring mee?

Liefs

2. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hoi Hoi,

Kan me voorstellen dat de schrik er goed in zit.
    Ik heb ook veel last van pijnlijke harde buiken die aanvoelen als voorweeen... die doortrekken naar mijn benen en onderrug.
    Voor 2 weken terug moest ik daarom ook voor onderzoek naar het ziekenhuis.
    Alles hebben ze gecontroleerd en ik heb ook een inwendige echo gehad om te kijken of mijn baarmoedermond nog dicht was.
    Ik weet niet of ze dat bij jou ook doormiddel van een echo hebben gedaan?
    Gelukkig was dit bij mij nog niet het geval, maar ook ik kreeg te horen dat ik heel veel moet rusten.
    Aangezien ik al 2 kinderen heb zei ze er bij.. kun je dit niet thuis dan moet je worden opgenomen.
    Ik kan ook bijna niets want bij alles wat ik doe heb ik dus pijn...
    Probeer idd maar zo veel mogelijk op de bank of op bed te liggen en ga verder geen zware dingen doen in huis.
    Het valt echt niet mee dat weet ik en ik kan me voorstellen dat je je ongerust maakt want dat doe ik ook..

3. mroos

mroos Niet meer actief

@mama1984, ooh wat vervelend! En dan al 2 kindjes, het is mijn eerste dus dat heb ik iig niet. maar ik heb een weekendbaan waar ik eigenlijk niet meer kan werken en eigenlijk wilde ik tot begin december naar school( zit in mijn laatste jaar hogeschool) maar dat is eigenlijk ook onhaalbaar dus daar zit ik best mee. Daarnaast ben ik gewoon bang dat mijn baarmoedermond nog verder verstrijkt en dat ik ontsluiting krijg. Iedereen vertelt me dat stress niet goed is, maar ik maak me gewoon druk, hoe ga jij daar mee om?

De verloskundige had bij mij trouwens gewoon inwendig gevoeld en in het ziekenhuis heb ik alleen maar het hartfilmpje en harde buiken meten, gehad. Dus dat vond ik aan de ene kant ook wel 'jammer', maarja, ik ga maar proberen mij minder druk te maken, jij in ieder geval ook heel veel sterkte met rustig aandoen! Hoever ben jij nu? Jij zat ook bij decembermama's toch?

Liefs

4. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Stress is idd niet goed nee..
    Ik maak me ook zorgen dat er iets gebeurd en ben erg bang voor een vroeggeboorte nu ze me gewaarschuwd hebben dat ik rust moet nemen.
    Ik ben iemand die niet gauw stil kan zitten en moet me nu volledig overgeven.
    Valt echt niet mee om al zo veel dagen thuis te zitten en niets te doen.
    Zelfs het verzorgen van mijn kinderen kan ik nu niet :(
    Ik heb nu heel veel hulp... Mijn man neemt alles na zijn werk over en mijn moeder zorgt ervoor dat mijn oudste naar school gaat en opgehaald word en ze doet ook huishoudelijke dingen zodat mijn man niet volledig alles na zijn werk hoeft te doen.
    Kan mijn moeder niet dan komt mijn zusje.
    Het is nu even een heel geregel..
    Ik ben nu 27 weken en 3 dagen... klopt idd dat ik ook bij de dec mama's zit.

Kan me voorstellen dat jij je zorgen maakt hoor, want het is natuurlijk nog niet de bedoeling dat je baarmoedermond open gaat.
    Moet je nu niet onder controle bij de gyn?
    Bij mij hebben ze al 2 keer een inwendige echo gemaakt.. Misschien kun je daar naar vragen?
    Probeer je over te geven en te accepteren dat je de dingen die je nog wilde doen niet meer kunt doen....neem echt je rust.

Deel Deze Pagina