Deze week viel het mij op dat wanneer Simon zijn tong uitsteekt (wat hij vaak doet) deze altijd een beetje trilt. Toen ik dit opzocht op internet, werd ik meteen doorverwezen naar een site die over een gruwelijke spierziekte ging. Het trillen van de tong werd hier als één van de synptonen genoemd. Aangezien hij geen enkele van de andere synptonen vertoond weet ik verstandelijk wel dat ik er niet zo over in moet zitten. Gevoelsmatig blijft het echter steeds door mijn hoofd spoken. Simon is mijn eerste kindje, dus ik weet niet goed wat nu wel en niet normaal is. Ik vraag me dus af of er meerdere baby's zijn die vaak trillen met de tong en dat dit dus niks hoeft te betekenen.
Je verstand en je gevoel he... Ik herken het hoor. Mijn zoontje trilt met zijn tong als hij bijvoorbeeld drinkt of een speen in zijn mond heeft. Ik denk alleen niet dat dit hetzelfde is want volgens mij doet hij het niet als hij zijn tong uitsteekt... Als je je toch zorgen blijft maken, even naar de huisarts of de arts van het CB. Groetjes!
Hier komt dat eigenlijk niet voor. Ik zou gewoon even met hem naar de arts gaan en even je onzekerheid hierover aangeven, dan kun je tenminste weer rustig slapen daarna.
Asl ik me niet top voel en ik ga even googelen, dan heb ik ook altijd de meeste vreselijke ziektes. Dat is een nadeel van internet vind ik. Je geeft zelf al aan dat hij de rest van de symptomen niet heeft, dus dat zal het wel niet zijn. Ik zou inderdaad ook even ernaar laten kijken zodat je weer gerustgesteld bent.
Lena doet dat ook altijd. Als ze gaapt, huilt of gewoon d'r mond wijd opendoet. Altijd zo'n trillend tongetje, ziet wel gewoon grappig uit. Jeeh zou me niet te druk maken hoor meis als je wel eens pijn in je arm hebt en je googled daarnaar dan krijg je ook de meest nare dingen over tumoren en weet ik het wat, terwijl er een kans is van een op een miljoen dat dat de oorzaak is! Als ik naar elk kwaaltje had gegoogled en een beetje hypochondrisch was aangelegd was ik nu echt doodziek! Vertrouw gewoon op je gevoel, als er iets mis was had je dat al lang en breed geweten, je bent zijn mama hoor! Je hebt een zintuig voor die dingen! Vertrouw erop zou ik zeggen. Google is niet bij de bijbel hoor, maar gewoon een verzameling hysterische verhalen!
Noooooooooit normale en vage dingen of klachten opzoeken op internet. Een gewone verkoudheid is dan een dodelijke ziekte ... Als je je echt zorgen maakt kun je CB bellen, maar ik zeg: niets aan de hand
Bedankt voor jullie reacties, meiden! Ik heb het vanmorgen toch maar even aan de fysiotherapeut gevraagd en die begon er meteen hartelijk om te lachen, ben nu dus wel gerust gesteld. Simon heeft nogal een moeilijke start gehad en ik kan soms gewoon niet geloven dat het allemaal goed gaat komen. Alsof ik dan aan het zoeken ben naar wat er nog meer mis met hem kan zijn. Pfff zeer vermoeiend.