Van wiegje naar heus ledikant!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door yake, 13 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Zojuist heb ik Camila voor het eerst in het 'grote' ledikantje te slapen gelegd... Ze had nog maar een centimeter of drie in het wiegje. Wat wordt dat kleine meisje al groot! Wel slaapt ze met haar bedje aan ons bed (co-sleeper); zo is ze toch lekker dicht bij ons.

Weer een nieuwe fase... Het gaat allemaal zo snel. Ik word er best wel emotioneel van. Hebben jullie dat nou ook of ben ik de enige?

Jacq

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.288
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik werd er ook helemaal emotioneel van hoor... Eva is halsoverkop naar haar eigen ledikant in haar kamer gegaan, omdat ze opeens gevaarlijke fratsen uithaalde in de wieg :(. Ik had me er liever een beetje op voorbereid, maar goed, het kon niet anders...

3. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Zojuist heb ik Camila voor het eerst in het 'grote' ledikantje te slapen gelegd... Ze had nog maar een centimeter of drie in het wiegje. Wat wordt dat kleine meisje al groot! Wel slaapt ze met haar bedje aan ons bed (co-sleeper); zo is ze toch lekker dicht bij ons.

Weer een nieuwe fase... Het gaat allemaal zo snel. Ik word er best wel emotioneel van. Hebben jullie dat nou ook of ben ik de enige?

Jacq

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.288
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik werd er ook helemaal emotioneel van hoor... Eva is halsoverkop naar haar eigen ledikant in haar kamer gegaan, omdat ze opeens gevaarlijke fratsen uithaalde in de wieg :(. Ik had me er liever een beetje op voorbereid, maar goed, het kon niet anders...

5. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ik kan het me voorstellen. Jeremy moest met 3 maanden al uit zijn wieg. we hadden nl een hangwieg en hij ging rollen met 3 maanden. en dat vond ik erg eng want wat als het gewicht ineens verkeerd terecht komt en hij met zijn gezichtje tegen de zijkant (stof) kwam.

Dus ook halsover de kop naar het ledikant. En nu 11 maanden later moest hij halsoverkop naar een peuterbed omdat hij uit zijn ledikant klauterde. pffff het gaat allemaal te snel hoor.

ik snap dus heel goed dat je daar emotioneel van wordt

6. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Nee je bent echt de enige niet, hier ook sinds vorige week naar haar eigen bedje in haar eigen kamertje... Wiegje werd echt te klein en ze werd wakker van de wekker van mijn vriend.
    Maar mis het wel hoor!

7. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Het gaat zeker snel... Liam is nog maar amper 2 maanden oud en slaapt sinds een paar dagen al in het ledikant. Hij sloeg steeds met zijn armpjes tegen de zijkanten van de wieg en sliep daardoor onrustig. Ook lag hij geregeld met zijn hoofd tegen de zijkant. Wel staat het ledikant nog bij ons op de slaapkamer; ik wil hem nog niet zijn eigen kamertje doen.
    Ik werd vandaag emotioneel toen ik op zijn kamertje zijn babykleertjes aan het uitzoeken was. Hij past maat 56 niet meer en 62 begint al krap te zitten. Er zaten zulke leuke kleertjes bij waarvan ik vele gekoppeld had aan gebeurtenissen enz. Bij sommige kleertjes moest ik echt even slikken! En nu liggen die mooie maat 52 kleertjes in een doos... :cry:
    Maar, nu kan hij al die leuke grotere kleertjes aan! Toch zijn die allereerste kleertjes wel bijzonder.

8. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Wat fijn om te horen dat ik niet de enige ben! Ik heb het met alles, hoor: de verkleiner uit de maxi-cosi eruit, van reiswieg naar buggy, idd met alle kleertjes die ze niet meer past, noem maar op. En nu dan het bedje....
    Vannacht was geen succes! Werd na 02.00 uur ieder uur / half uur wakker.... Hopelijk gaat het straks beter!

9. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    ik voel me een ontaarde moeder. Ik kon niet wachten tot mijne naar zijn eigen kamer kon. Ik sliep echt heel slecht met hem in onze slaapkamer.
    En ik hang volgens mij ook niet zo aan deze babytijd. Ik vind het echt heel leuk om hem te zien groeien en ontwikkelen en heb totaal geen last van weemoed als hij weer een stapje doet.

10. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Loslaten, vreselijk, heh? Bij mij stromen nog altijd de tranen over mijn wangen elke keer als ik naar mijn werk rij en toen ze me vroegen of ze al fruithapjes krijgt want dat mag vanaf 4 maanden kreeg ik het spaans benouwd. Hoezo, fruithapje? Is ze dan alweer zo groot :cry: ?

11. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Oh, het gaat er mij niet om dat ik de echte babytijd niet achter me kan laten en dat ik niet geniet van alle vorderingen. Ik vind het fantastisch te zien hoe ze zich ontwikkelt tot een heus meisje, maar het gaat allemaal wel heel erg snel!

Off topic: het beste kan je wachten tot zes maanden met bijvoeding, Agatha. Kan je nog iets langer genieten van je babietje ;) !

12. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    oef ja hier 3 weken geleden. Hij lag soms klem in de wieg, hij ging veel draaien.
    Naar het ledikant en in zijn eigen kamer! Ik voelde me zo raar!

Maar het was wel een wereld zet.. vanaf die dag slaapt hij door!

13. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Een wieg past niet in onze kamer, Justin slaapt al vanaf een week oud in zn eigen ledikant op zn eigen kamer. (eerste dagen ziekenhuis)
    Alle deuren open dan kan ik m prima horen, van elk zuchtje ben ik meteen wakker.

(maar als ik smorgens nog even terugga mn bed in neem ik m stiekem wel eens mee hoor, vind ik heerlijk met zn 2en in het grote bed!)

14. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Inderdaad, heerlijk, totdat ze aan je haren gaat trekken. Dat doet Camiel nu met regelmaat :evil: ;) .

15. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa heeft maar ander halve week bij ons op de kamer gelegen (in de wagen). eerst het 2de gedeelte van de nacht en toen de hele nacht. was wel heel erg wennen. ik heb er zelf niet zo`n moeite mee als ze weer iets nieuws kan of kleertjes niet meer past. als ze weer wat nieuws kan vind ik het helemaal geweldig.

liefs doris

Deel Deze Pagina