Korte cyclus

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door spijkervrouwtje, 23 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi

Ik ben al een tijdje bezig met proberen om zwanger te raken. Zit inmiddels in de 12e ronde. Mijn cyclus is niet echt regelmatig maar schommelt tussen de 21 en 30 dagen met 24/25 dagen als gemiddelde Nu ben ik er door de 3 laatste rondes te temperaturen achter gekomen dat mijn Luteale Fase vrij kort is. Mijn eisprong was alle drie de rondes nl rond dag 15. Deze ronde was de LF maar 9 dagen en de ronde daarvoor maar 7 dagen. Ik vraag me dan ook af of dat een reden kan zijn voor het uitblijven van een zwangerschap. Ik heb nl wel eens gehoord dat een eventueel bevrucht eitje dan eigenlijk de kans niet krijgt om zich goed in te nestelen. En dat dit opgelost zou kunnen worden met progesteron tabletten. Zou dit bij mij ook aan de orde kunnen zijn? Ik twijffel dus of ik hiermee naar de HA zou gaan of dat ik het toch nog een tijdje zelf zou moeten blijven proberen.
    groetjes Marielle

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Marielle,

als je in ronde 12 zit en je wilt graag zwanger worden zou ik overwegen om naar de huisarts te gaan. Ik maak me niet zo druk om die korte luteale fase. De huisarts kan beslissen of hij jou daarvoor medicatie geeft. Maar er kunnen ook wat andere onderoeken worden ingezet als je dat wilt. Je mag gerust nog een poos proberen, maar "medisch" gezien kom je nu ook in aanmerking om die onderzoeken te laten doen. Succes met beslissen wat je wilt.

Mirjam

3. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi bedankt voor je reactie.
    Ik ben vandaag met mijn man bij de huisarts geweest.
    Hij had ook niet zo'n moeite met de kortere 2e fase. Ik heb hem de 3 tempkaartjes laten zien en hij vond dat ik een duidelijke eisprong had telkens ronde de 15e dag en dat was op zich een goed teken zei hij.
    Hij bood aan om al wel vast de zaadjes van mijn man te controleren, dus dat laten we volgende week doen. Als dat goed is hebben we besloten om het eerst nog een tijdje zelf proberen. Vanwege mijn korte cyclussen zijn we nl nog geen jaar bezig dus ik wil mezelf nog even de tijd gunnen. Daarna kunnen we altijd nog verdere onderzoeken gaan doen. We gaan dus vol goede moed verder maar proberen wel wat meer te relaxen en het een beetje los te laten.
    Bedankt ;)

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Marielle,

goed zo, goed dat je samen bent geweest en dat je een beslissing hebt genomen waar je achter staat!
    Ik hoop dat je snel zwanger bent!

Mirjam

Deel Deze Pagina