12 weken echo; baby beweegt bijna niet....

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Peeter, 6 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peeter

    Peeter Actief lid

    26 jun 2010
    115
    0
    0
    Hoi Meiden,

    Afgelopen maandag heb ik een echo gehad ivm de nekplooimeting. Deze meting verliep erg moeizaam omdat de baby bijna niet bewoog. Uiteindelijk is het wel gelukt. Echter toen ik thuis kwam ben ik me opeens hele erge zorgen gaan maken. Zou er iets mis zijn met de kleine omdat hij bijna niet beweegt?
    Een week ervoor hadden we ook een echo en toen bewoog hij volop, bijna niet bij te houden.

    Heeft iemand hetzelfde meegemaakt en heeft dit iets te betekeken?

    Ik hoor het graag en alvast bedankt voor jullie moeite.

    Groetjes,
    Petra
     
  2. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Ja die van mij bewoog ook niet, wist niet wat me overkwam, Ties was op iedere echo altijd helemaal hyper.

    Ik ben inmiddels 23 weken bijna, en alles is nog goed hoor, gewoon een iets rustiger kindje.
     
  3. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Misschien lag je kindje te slapen? Heeft de vk er iets van gezegd? Als zij zich geen zorgen maakte, zou ik het ook niet doen. Bij twijfel kun je haar altijd nog even bellen, als jij je daardoor geruster voelt.
     
  4. zeehondje

    zeehondje VIP lid

    30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Met 10,5 week een echo gehad en de kleine was ook helemaal stil. Was ook niet wakker te krijgen (gyn porde met het echoding in m'n buik).
    Gister 12 weken echo en kleine was eerst rustig, daarna beweeglijk en toen weer heel rustig.
    Dus probeer je geen zorgen te maken (is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk). Als het hartje goed klopt en de lengte klopt met de termijn komt het helemaal goed!
     
  5. Peeter

    Peeter Actief lid

    26 jun 2010
    115
    0
    0
    Hallo meiden,
    Bedankt voor jullie reacties, dat stelt me enigszins gerust. De verloskundige doet de echo's niet, dus het was bij zo'n diagnostisch centrum. Met zo'n echoscopiste heb je dus helemaal geen band. Ze heeft er verder niks over gezegd. Ook stom van mij dat ik niet direct aan haar gevraagd of het vreemd is dat de baby bijna niet beweegt. Pas thuis ga je dan weer malen he.......
    Nogmaals bedankt voor jullie reacties!
    Groetjes,
    Petra
     
  6. Flavour

    Flavour Niet meer actief

    Onze baby lag ook te pitten bij 10 weken, bij 12 was ie al iets drukker, en bij 14 helemaal. Het verschilt ook gewoon per keer.

    Zeehondje, wij hebben elkaar in januari volgens mij kortstondig gesproken. Wat gaaf om te lezen dat je zwanger bent!

    Suus
     
  7. han

    han Actief lid

    6 jan 2011
    128
    0
    0
    Eigenlijk hadden wij hetzelfde, met 9 weken echo was het kindje vol op in beweging. Dinsdag hadden wij de nekplooimeting, toen lag het veel stiller.
    We hebben gelijk gevraagd of dat erg was. De verloskundige zei dat dit gewoon was, niks om je druk om te maken.

    Groetjes Han
     
  8. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Voor mijn huidige zwangerschap heb ik al 10 echo's gehad (hoog risico) en de beweeglijkheid van ons kindje is iedere keer weer anders. Dan weer nauwelijks beweging, dan heel veel, dan weer weinig, etc.

    Ik heb zelfs een keer gehad dat de kleine 's ochtend amper bewoog en ik me druk ging maken en vervolgens was de kleine die zelfde middag zo beweeglijk dat de echoscopiste moeite had met de nekplooimeting.

    Ik heb het ook nagevraagd en het schijnt heel normaal te zijn. Maak je dus maar geen zorgen.
     
  9. Sneeuwmees

    Sneeuwmees VIP lid

    11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik zou me ook geen zorgen maken. Kan me voorstellen dat je met zo'n echoscopist niet echt een band hebt, maar neem maar van mij aan dat als dat niet normaal zou zijn, ze dat echt wel gezegd zou hebben.
    Ik weet bij de 20 wkn echo van ons zoontje dat hij ook lag te slapen, waardoor ze het ruggetje niet goed kon meten en bekijken. Ze heeft toen eerst wat zitten porren, toen moest ik nog een keer proberen te plassen en toen hij nog steeds in dezelfde houding lag, stelde ze voor dat ik maar even een half uurtje zou gaan wandelen en later terug zou komen.
    Toen was hij iets gedraaid en kon ze alsnog haar onderzoek afronden.
    Ik hoop dat ik je gerustgesteld heb, mocht dat niet zo zijn, dan bel je morgen toch gewoon even naar je vk?
     
  10. Sherry

    Sherry Niet meer actief

    Dat heb ik ook gehad tot nu toe bij iedere echo. Zelfs na springen en zachtjes porren bewoog ze bijna niet.

    En nou trapt ze er lekker op los....
     
  11. norwegian-sky

    norwegian-sky Fanatiek lid

    7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    onze kleine was met de 9 en 12 weken eco heel bewegelijk.
    maar met 15 en 18 weken bewoog ze helemaal niet ik maakte me ook gelijk zorgen. gelukkig was ze met 20 weken echo weer flink aan het bewegen. nu voel ik de gelukkig meerdere keren per dag bewegen dus dat steld me ook meer gerust
     
  12. Peeter

    Peeter Actief lid

    26 jun 2010
    115
    0
    0
    pfff, echt zo fijn om jullie verhalen te lezen!!! Echt een geruststelling dat meer mensen dit hebben (gehad). Bedankt voor jullie reacties!
    Groetjes,
    Petra
     

Deel Deze Pagina