Beetje ongerust

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Geertje79, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geertje79

Geertje79 Lid

11 okt 2011
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Allereerst super dat je hier vragen kan stellen! Afgelopen juli heb ik een missed abortion gehad. We hebben heel veel geluk, want na mijn eerste menstruatie was het direct weer raak. Deze zwangerschap voel ik weinig. In het begin wel mijn borsten en ben ook wel wat vermoeider, maar niet veel. Op 24oktober hebben we een eerste echo gehad en het hartje klopte. Maar nu 2 weken later maak ik me toch weer erg veel zorgen. Ik voel echt helemaal niets! En aan mijn lijf zie je ook niets. Mijn vragen zijn dan ook:
    - moet je met ruim 10 weken zwangerschap niet iets in je buik voelen (er groeit toch wat, moet je dat niet voelen zitten)?
    - moet je met 10 weken zwangerschap al iets aan je buik of lijf kunnen zien?
    - is het normaal dat je in dit stadium eigenlijk geen symptomen meer hebt?

Misschien gekke vragen, maar omdat ik niets merk ben ik best bang dat onze droom er weer stiekem vandoor gaat... Ik hoop dat jullie me iets meer duidelijkheid kunnen geven.

Alvast bedankt!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

We snappen je ongerust helemaal maar er is geen reden om ongerust te zijn.
    Vanaf 12 weken komt de baarmoeder boven je schaambot uit en kan je een buikje gaan zien, maar ook dit kan langer duren dit is per lichaam anders, iedereen draagt een zwangerschap anders. Vanaf dan kan je de baarmoeder voelen, zelf zal je dit waarschijnlijk niet voelen want je weet niet precies wat je moet voelen en bij sommige zwangere is het ook erg lastig te voelen. Vraag de volgende controle als de verloskundige aan je buik voelt of ze het jou ook wilt laten voelen.
    Ook niet elke zwangere heeft zwangerschapsverschijnselen, geniet er maar van, misschien komen ze nog.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina