voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door evepientje, 8 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evepientje

14 apr 2008
    78
    0
    0
    Hilversum
    Help! Onzekere prille mama.
    Rosalie is geboren met 36/3 en is nu 11 dagen uit. Ik moet haar 80 cc aanbieden, maar de kraamhulp zei dat ze voorlopig met 70 genoeg heeft.
    Nu wordt ik heel erg onzeker van haar drinkgedrag. "s nachts als ze dus langer doorslaapt ( ze komt 1 x 's nachts en dan weer om 7 uur) die flessen drinkt ze gewoon 70 op. Nu net na badje van 09.30 uur drinkt ze met moeite 50 cc.

Gister 4 flessen van 70 a 75 toch ook weer 2 flessen van 50 en een van 30...Ik krijg er de zenuwen van. wat kan dit zijn?
    Kan het kwaad ? Ze maakt soms ook tijdens het drinken van die schraap geluiden alsof er een kikker in haar keel zit.
    Raad ?
    Bedankt!

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Gefeliciteerd nog met je dochter.

Dat ze wat wisselend de flessen drinkt kan heel goed te maken hebben met wat regeldagen. Dat zie je vaak rond de 10e dag.
    Maar je schrijft dat ze bijvoorbeeld om 07.00 70 heeft gedronken en om 09.30 50cc. Waarom biedt je dan weer na 2,5uur een fles aan als ik vragen mag?

Uiteindelijk gaat het om de totale vochtinname a 24 uur. Daarbij groeit ze goed, alertheid en voldoende plasluiers op een dag.

Ilja

3. evepientje

14 apr 2008
    78
    0
    0
    Hilversum
    Bedankt voor je antwoord! Ik bedoelde 10.30 uur......Ik vind haar wel alert, maar tijdens het drinken slaapt ze eigenlijk...... plassen en drukken gaat goed. Die geluiden zijn ook normaal?
    Bedankt! Wanneer zou het weer constant moeten zijn? De voeding van 13.30 uur was weer 50cc......het lijkt net of ze na haar tussendoor boertje voor haar gevoel "klaar" is ......

4. evepientje

14 apr 2008
    78
    0
    0
    Hilversum
    ben ik nog vene......Er wordt aangegeven dat ze per kg 1500 cc moet drinken. Ze drinkt nu om en nabij 420 cc ( dus 7 x 60 cc zou in mijn ogen voldoende zijn nu voor haar :)... als ik reken is bij 2820 gram ( gewicht afgelopen zaterdag) ....
    2820gram /3000 gram maal 450cc = 423 cc dus voldoende ?

5. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Gezien haar gewicht en de telling zou 6 flessen van 70cc prima zijn.
    Regeldagen duren meestal niet langer dan zo'n dag of drie.

Moet ze veel moeite doen om de melk uit de fles te drinken? Sommige kindjes raken snel vermoeid en willen daardoor niet meer verder drinken.
    Ze is natuurlijk ook prematuur geboren.

Ilja

6. evepientje

14 apr 2008
    78
    0
    0
    Hilversum
    Ze begint heel enthousiast aan een fles en drinkt stevig door, dit zwakt af. Ik denk dat ze inderdaad gewoon vermoeid is. Gister heeft ze 430 cc op. Is dit dus voldoende? Ik hoop het zo, want dan doet ze het dus wel gewoon goed........
    Vandaag heeft ze op 70.65.60.60.........
    Bedankt!

7. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Is prima hoor. Als je gemiddeld 450cc per dag aan houdt is dat prima. Is het een keer wat minder...niet gelijk zorgen maken.

Ilja

Deel Deze Pagina